Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jak odpowietrzać układ hamulcowy?

6 paź 11 11:07

Wyjaśniamy jak odpowietrzyć układ hamulcowy w samochodach z ABS-em i bez, to dość pracochłonna czynność jednak nie jest trudna do wykonania

Udostępnij
0
Skomentuj
Jak odpowietrzać układ hamulcowy? Jak odpowietrzać układ hamulcowy? Foto: Auto Świat

Bez ABS Kolejność odpowietrzania:1. Cylinderek hamulcowy lub zacisk tylnego prawego koła.2. Cylinderek hamulcowy lub zacisk tylnego lewego koła.3. Zacisk przedniego prawego koła.4. Zacisk przedniego lewego koła.

W samochodach z korektorem siły hamowania kół osi tylnej podczas odpowietrzania hamulców tylnych kół osi musi być poruszana dźwignia korektora siły hamowania.

5. Zdjąć kapturek zaworu odpowietrzania cylinderka hamulcowego z zaworu odpowietrzania cylinderka hamulcowego, oczyścić zawór i nałożyć czysty przezroczysty przewód . Drugi koniec przewodu włożyć do napełnionego do polowy płynem hamulcowym naczynia. 6. Zlecić drugiej osobie pompowanie pedałem hamulca aż do wytworzenia ciśnienia w układzie, czego oznaką będzie rosnący opór pedału.7. Po wytworzeniu ciśnienia wcisnąć całkowicie i przytrzymać pedał hamulca.8. Odkręcić o pół obrotu zawór odpowietrzający. Do naczynia zacznie płynąć płyn , koniec przewodu musi być cały czas zanurzony w płynie.9. Po wyczuwalnym spadku ciśnienia płynu zakręcić zawór odpowietrzający.10. Powtórzyć operacje z pompowaniem pedału i spuszczaniem płynu.11. Odpowietrzanie prowadzić tak długo aż w przewodzie przestaną się pokazywać pęcherzyki powietrza.12. Zdjąć przewód z zaworu odpowietrzającego i założyć na zawór kapturek ochronny.13. W taki sam sposób odpowietrzyć cylinderki hamulcowe pozostałych kół.

Instrukcję, jak odpowietrzyć układ hamuylcowy z ABS-em znajdziecie na stronie: forum.vwgolf.pl

My zalecamy oddać samochód do warsztatu, a czas który byśmy poświęcili na odpowietrzanie spędzić ze znajomymi.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również

forum.vwgolf.pl
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej