Foto: Auto Świat

Naprawy blacharskie

Żeby przywrócić rozbity samochód do stanu fabrycznego, trzeba wiedzieć, jaki ten stan fabryczny był. W profesjonalnych warsztatach auto poważnie uszkodzone trafia na ramę, a naprawa jest poprzedzona pomiarem tzw. punktów bazowych. Nowoczesne auta mają nadwozia samonośne, które rozpraszają energię uderzenia w całej swojej strukturze. To, że auto zostało uderzone np. z przodu, nie znaczy, że jego karoseria nie odkształciła się również z tyłu. Elementy nadwozia można przywracać do pierwotnego kształtu np. poprzez wyciąganie przy pomocy łańcuchów i hydraulicznych siłowników. Nie wszystko jednak da się wyprostować! Szczególnie w nowszych konstrukcjach, których nadwozia mają elementy zgrzewane z blach o różnych właściwościach, często bezpieczniejszą metodą od wyciągania jest po prostu wycięcie uszkodzonej części nadwozia i wspawanie (wgrzanie) nowych elementów. Wymiana np. ćwiartki czy progów nie dyskwalifikuje samochodu, o ile została wykonana starannie i zgodnie z technologią.

Czy bać się aut powypadkowych? (slajd 1 z 31)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego