Już podrasowany wygląd modelu zdradza, że mamy do czynienia z autem o sportowym charakterze. Duży grill (single frame) pokryto błyszczącym czarnym lakierem fortepianowym, podobnie jak obwódki i listwy przy światłach przeciwmgielnych. Standardem są: 17-calowe felgi ze stopu lekkiego, tylny spoiler i chromowane elementy dachu, zderzaka oraz dwie końcówki wydechu. Całość prezentuje się naprawdę apetycznie.
Wyprofilowane fotele sportowe zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne, są wygodne i idealnie sprawdzają się podczas dynamicznej jazdy. Sportowa charakterystyka zawieszenia umożliwia szybkie pokonywanie zakrętów i gwarantuje dużą stabilność, ale negatywnie wpływa na komfort. Sztywność odczuwa się szczególnie w trakcie pokonywania nierówności.
Za to w samych superlatywach można wypowiadać się na temat 7-biegowej skrzyni DSG. Zmiany przełożeń odbywają się błyskawicznie i bez szarpnięć, a przekładnia szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Do tego jednostka napędowa również wzbudza pozytywne odczucia. Jest dynamiczna i elastyczna, a przy tym zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo.
Jeśli ktoś lubi auta tego typu i ma sporo gotówki, to topowe A1 jest warte zainteresowania. Na polskim rynku model dostępny tylko na zamówienie.