Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Poradnik kupującego Mazda CX-5: którą wersję warto wybrać?

4 gru 17 00:00

Nowy SUV Mazdy wyróżnia się elegancką linią nadwozia i praktycznym wnętrzem. W CX-5 rozbudowano systemy bezpieczeństwa oraz zastosowano jeszcze więcej technologii, które wspomagają kierowcę. Bez zmian pozostała przyjemność z jazdy!

Udostępnij
0
Skomentuj

Mazda CX-5 – dyskretne, ale znaczące zmiany

Kto w drugiej generacji CX-5 spodziewał się rewolucyjnych zmian, może czuć się nieco zawiedziony. Auto ma zbliżone do poprzednika wymiary i taką samą gamę silników. Dokonano w nim jednak wielu istotnych zmian, które polepszyły funkcjonalność, bezpieczeństwo i przyjemność prowadzenia oraz ograniczyły spalanie. Węższe i niżej umieszczone reflektory oraz większy grill o strukturze plastra miodu jeszcze dobitniej podkreśliły masywną sylwetkę CX-5. Uwagę zwraca także nowy, intensywniejszy i mający większą głębię koloru lakier Soul Red Crystal, bazujący na popularnym w poprzedniku Soul Red Premium Metallic. Nadwozie nowego CX-5 ma o 15 proc. większą sztywność nadwozia na skręcanie, co poprawiło reakcję na ruch koła kierownicy. Modyfikacjom poddano także układy kierowniczy i hamulcowy oraz zawieszenie kół, a podwozie wzbogacono o system G-Vectoring Control, który poprawił prowadzenie auta na zakręcie. Poprawę funkcjonalności osiągnięto za sprawą nowych foteli oraz zastosowania: elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika, podgrzewanej kierownicy, systemu odladzania wycieraczek, lusterek z funkcją automatycznego składania oraz wyświetlaczy przeziernych. Połączenie funkcji kamery i radaru pozwoliło na zastosowanie asystenta hamowania w mieście i systemu rozpoznawania znaków drogowych.

Mazda CX-5 – 4 wersje wyposażenia

Kabina CX-5 jest przestronna, ma świetne materiały i wyróżnia się perfekcyjnym dopasowaniem elementów Kabina CX-5 jest przestronna, ma świetne materiały i wyróżnia się perfekcyjnym dopasowaniem elementów Foto: Adam Mikuła / Auto Świat
SkyGO od 95 900 zł
Bazowa odmiana SkyGO występuje jedynie z benzyniakiem 165 KM, który przekazuje moment na przednią oś. Zawiera m.in.: 6 airbagów, układ wspomagania ruszania ze wzniesienia, system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, klimatyzację manualną, tempomat, układ start-stop, radio z USB, fotel kierowcy z regulacją wysokości, oparcie kanapy dzielone w proporcji 40:20:40, reflektory LED, światła przeciwmgielne (halogenowe), elektrycznie sterowane szyby i lusterka (podgrzewane), felgi stalowe 17 cali.
SkyMotion od 104 900 zł
Odmiana ta dostępna jest z większością wersji silnikowych, z wyjątkiem benzyniaka (2.5/194 KM) i diesla (2.2/175 KM). W stosunku do SkyGO zawiera dodatkowo: klimatyzację automatyczną z nawiewem dla 2. rzędu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujniki deszczu i zmierzchu, radio z ekranem dotykowym, 4 gniazdami USB, MP3 i Bluetooth, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, system składania tylnej kanapy Karakuri, elektrycznie składane lusterka, przyciemniane szyby, alufelgi 17 cali. W opcji navi (2100 zł).
SkyENERGY od 115 900 zł
SkyENERGY jest oferowana z tymi samymi silnikami, co SkyMOTION. Dodatkowo ma: czujniki martwego pola z układem monitorującym ruch poprzeczny przy cofaniu, radio cyfrowe, czujniki parkowania, przycisk uruchamiania silnika, podgrzewane: wycieraczki, fotele przednie i kierownicę, LED-y z funkcją doświetlania zakrętów, światła przeciwmgłowe, do jazdy dziennej i tylne LED. W opcji nawigacja (2100 zł) i pakiet Safety (4900 zł): kamera cofania, asystent pasa ruchu, alarm zmęczenia kierowcy, rozpoznawania znaków, automatyczne światła drogowe, head-up (szybka).
SkyPassion od 145 900 zł
Topowa odmiana występuje w benzyniakach 2.0/160 KM i 2.5/194 KM oraz dieslu 2.2/175 KM. Zawiera dodatkowo: kamerę cofania, asystenta pasa ruchu, alarm zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków, automatyczne światła drogowe, head-up, adaptacyjny tempomat, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, nagłośnienie Bose, navi, skórę, elektrycznie sterowane fotele kierowcy i pasażera, elektryczne regulowane lędźwi, podgrzewaną kanapę, matrycowe reflektory LED, alufelgi 19 cali. W opcji szyberdach (2900 zł) i jasna skóra (900 zł).

Mazda CX-5 – rozwiązania przydatne na co dzień

Podłokietnik tylny ma także funkcję schowka i uchwyty na napoje. Ukryto w nim sterowniki podgrzewania dla tylnych miejsc oraz dwa gniazda USB Podłokietnik tylny ma także funkcję schowka i uchwyty na napoje. Ukryto w nim sterowniki podgrzewania dla tylnych miejsc oraz dwa gniazda USB Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

W nowym modelu duży nacisk położono na rozwiązania, które zwiększają funkcjonalność. Przeprojektowano deskę rozdzielczą, dzięki czemu kierowca ma lepszy dostęp do lewarka biegów (wyżej umieszczony). Zmodernizowano także kształt i wyłożenie foteli, uzyskując wyższy komfort i bezpieczeństwo. W wersji z elektryczną regulacją zmiana ich położenia powoduje automatyczną korektę kąta nachylenia wyświetlacza przeziernego. Nowa kierownica otrzymała możliwość elektrycznego podgrzewania. Kierowcy zimą docenią także system odladzania przednich wycieraczek. W nowym CX-5 pojawiło się elektryczne sterowanie pokrywą bagażnika. Można nią sterować za pośrednictwem przycisków w pilocie, pokrywie lub na desce rozdzielczej. Tylna kanapa ma teraz możliwość 2-stopniowej regulacji kąta oparcia.

Wymiary Mazdy CX-5 Wymiary Mazdy CX-5 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Mazda CX-5 – każdy znajdzie napęd idealny dla siebie

Topowy benzyniak został wypsoażony w system odłączania 2 z 4 cylindrów Topowy benzyniak został wypsoażony w system odłączania 2 z 4 cylindrów Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Klienci CX-5 mają do wyboru trzy jednostki: turbodiesla 2.2 SKYACTIV-D o dwóch mocach (150 i 175 KM) lub jednostki benzynowe 2.0 SKYACTIV-G (160 i 165 KM) bądź 2,5-litrowego SKYACTIV-G (194 KM). Dwulitrowe wolnossące benzyniaki mają bezpośredni wtrysk paliwa i charakteryzują się wysokim stopniem sprężania (14:1). 2,5-litrowa jednostka również nie ma doładowania, wyróżnia ją z kolei system dezaktywacji cylindrów, który wyłącza z pracy 2 z 4 cylindrów przy małych obciążeniach silnika, na przykład w czasie jazdy ze stałą prędkością. Turbodiesel wyposażony w dwie turbosprężarki także ma wyjątkową konstrukcję, która umożliwiła uzyskanie niskiego stopnia sprężania (14:1).

Dane producenta 2.0 SKY-G 2.0 SKY-G 2.5 SKY-G 2.2 SKY-D 2.2 SKY-D
Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16 benz./R4/16 benz./R4/16 t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1998 1998 2488 2191 2191
Wtrysk paliwa bezpośredni bezpośredni bezpośredni bezpośredni common rail bezpośredni common rail
Moc maksymalna (KM/obr./min) 165/6000 160/6000 194/6000 150/4500 175/4500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 210/4000 208/4000 258/4000 380/1800-2600 420/2000
Skrzynia biegów man. 6 man. 6 (aut. 6) aut. 6 man. 6 (aut. 6) man. 6 (aut. 6)
Napęd na koła przednie 4.10.2004 4.10.2004 przednie [4x4] 4.10.2004
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4 10,9 (10,5) 9,2 9,4 (10,1) [9,6 (10,3)] 9,0 (9,5)
Prędkość maksymalna (km/h) 201 198 (188) 195 204 (200) [199 (196)] 208 (206)
Średnie spalanie (l/100 km) 6,4 6,8 (6,6) 7,1 5,0 (5,6) [5,4 (5,8)] 5,4 (5,8)
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 149 159 (155) 162 132 (147) [142 (152)] 142 (152)
Masa własna (kg) 1360 1420 (1425) 1485 1460 (1480) [1520 (1530)] 1520 (1535)
Rozmiar opon 225/65 R 17 225/65 R 17, 225/55 R 19 225/55 R 19 225/65 R 17 225/55 R 19
Gwarancja; przeglądy 3 lata/100 tys. km
Pojemność bagażnika (l) 506-1620
Pojemność zbiornika paliwa (l) 56 58 58 56 [58] 58
Cena od (zł) 95900 120900 161900 119 900 [131 900] 158900

Mazda CX-5 – kolory nadwozia

Kolory nadwozia Mazdy CX-5 Kolory nadwozia Mazdy CX-5 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Paleta kolorów Mazdy CX-5 obejmuje: 2 lakiery metaliczne trójwarstwowe, 6 metalizowanych i jeden akrylowy. Tradycyjny lakier nakładany jest w technologii dwuwarstwowej, która polega na pokrywaniu nasyconej pigmentem warstwy bazowej bezbarwną powłoką zewnętrzną. Lakier metaliczny również składa się z dwóch warstw. Efekt opalizacji koloru powstaje poprzez dodanie płatków aluminium do warstwy pigmentu. Trójwarstwowy lakier ma dodatkową warstwę, potęgującą wrażenie głębi koloru i prowokującą grę światła i cienia na nadwoziu.

Mazda CX-5 – nowe technologie na pokładzie

System i-Loop to wyjątkowe rozwiązanie pozwalające magazynować odzyskaną energię w kondensatorze System i-Loop to wyjątkowe rozwiązanie pozwalające magazynować odzyskaną energię w kondensatorze Foto: Auto Świat / Auto Świat

Adaptacyjny tempomat dzięki nowej kamerze już nie tylko automatycznie zmniejsza prędkość CX-5, lecz także potrafi je zatrzymać, jeśli kierowca poprzedzającego pojazdu zrobi to samo, a do tego pozostać w miejscu, dopóki poprzedzające auto nie ruszy. System TSR wykorzystuje nową kamerę do rozpoznawania ograniczeń prędkości i znaków zakazu wjazdu. Jeśli kierowca przekracza dozwoloną prędkość, ostrzegany jest wizualnie i dźwiękowo. Kamerę wykorzystuje także asystent hamowania w mieście, który ma zwiększony zakres prędkości od 4 do 80 km/h i potrafi rozpoznać pieszych w zakresie prędkości od 10 do 80 km/h.

Mazda CX-5 – serwis i gwarancje

Mazda CX-5 objęta jest 3-letnią gwarancją mechaniczną, ograniczoną przebiegiem 100 tys. km. Na powłokę lakierniczą i korozję powierzchniową obowiązuje 3-letnia ochrona, niezależnie od przebiegu pojazdu. Gwarancja na perforację blach wynosi 12 lat. Interwał przeglądów okresowych w CX-5 wypada co 20 tys. km lub co rok (w zależności, co nastąpi szybciej). W trakcie trwania 3-letniej gwarancji producenta można wykupić roczną (do 120 tys. km) lub 2-letnią (do 150 tys. km) ubezpieczeniową gwarancję serwisową.

Mazda CX5 – podsumowanie

Nowa Mazda CX-5 uzyskała najwyższą notę 
(5 gwiazdek) w crashteście Euro NCAP Nowa Mazda CX-5 uzyskała najwyższą notę (5 gwiazdek) w crashteście Euro NCAP Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Choć Mazda ma świetne benzyniaki (elastyczne i oszczędne), to uważamy, że najlepszym wyborem będzie 150-konna jednostka wysokoprężna przekazująca moment na wszystkie koła za pośrednictwem „automatu”. Taki wariant napędu połączylibyśmy z odmianą SkyENERGY, wzbogaconą o pakiet Safety i oczywiście – lakier trójwarstwowy (160 300 zł).

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (40)

No photo
No photo ~EDWARD Użytkownik anonimowy
~EDWARD :
No photo ~EDWARD Użytkownik anonimowy
Ziomek twój kumpel nie umiał jeździc automatem to go rozwalił. Nie ma aut idealnych ale mazda wygrywa niezawodnością w wiek zestawieniach czy to w Stanach Wielkiej Brytani czy zakochanych w swoich autach Niemczech. Właściwości jezdne Mazd nawet w ostatnim porównaniu AŚ wygrywają nawet Volvo xc60. Rdza to już przeszłosc
9 gru 17 13:47 | ocena: 84%
Liczba głosów:19
84%
16%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ecofun Użytkownik anonimowy
~ecofun :
No photo ~ecofun Użytkownik anonimowy
W końcu producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, informacja z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia S X6000 istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Judaszy z pewnością to nie ruszy a ich zaciekłość widać w usuwaniu każdej wiadomości związanej z tym tematem!
Jeżeli sam płacisz za paliwo, to będzie dla Ciebie ważne! Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu, paliwowemu czy serwisom, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
9 gru 17 18:39 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zagłoba sum Użytkownik anonimowy
~zagłoba sum :
No photo ~zagłoba sum Użytkownik anonimowy
Fajne auto tylko ten przód...Wygląda jak pysk zdychajacego karpia wigilijnego. Najpiekniejsza Mazda to CX7, do tego porzadny, benzynowy silnik 2.3l, 265 KM i naped 4x4. Niestety, od kilku lat nie produkują.
9 gru 17 10:48 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zbyniu. Użytkownik anonimowy
~zbyniu. :
No photo ~zbyniu. Użytkownik anonimowy
Mazda, auto niezniszczalne.Pół roku temu sprzedałem Mazdę dziesięcioletnią (kupił pracownik), a kupiłem
Mercedesa GLC.Już dzisiaj widzę różnicę lat świetlnych, o które Japończycy wyprzedzają przemysł motoryzacyjny Europy.Dziękuję.
9 gru 17 08:17 | ocena: 66%
Liczba głosów:32
66%
34%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
~dr feelgood
No photo ~dr feelgood Użytkownik anonimowy
do ~zbyniu.:
No photo ~zbyniu. Użytkownik anonimowy
9 gru 17 08:17 użytkownik ~zbyniu. napisał
Mazda, auto niezniszczalne.Pół roku temu sprzedałem Mazdę dziesięcioletnią (kupił pracownik), a kupiłem
Mercedesa GLC.Już dzisiaj widzę różnicę lat świetlnych, o które Japończycy wyprzedzają przemysł motoryzacyjny Europy.Dziękuję.
Nie przesadzaj. Przede wszystkim Mazda kojarzy mi się z rdzą, no ale może teraz jest lepiej, bo już prawie wszyscy producenci wyeliminowali ten problem. Co do tej bezawaryjności też bym się czepiał, miałem 626 piątej generacji i było z nią sporo problemów. Wracając do aktualnych silników skyactive - no cóż, co można zepsuć w wolnossącym silniku o pojemności 2 litrów z którego generuje się 120KM? No nic, takie osiągnięcia mieli wszyscy producenci, już 20 lat temu. Kit o podwyższonym sprężaniu w celu osiągnięcia wyższego momentu obrotowego? Powiem, że 20 lat temu producenci osiągali ok 180-200 Nm z 2 litrowych wolnossących motorów, więc 210 Nm które wyciąga Mazda nie robi żadnej różnicy. Świat poszedł do przodu i turbodoładowany silnik jest normą. Wiadomo, że prędzej czy później będzie bardziej problematyczny niż silnik Mazdy, ale daje przyjemność z jazdy, której w Mazdzie próżno szukać. Żeby jako tako to jechało trzeba ciągle trzymać 3500 obrotów w górę.
9 gru 17 11:17 | ocena: 65%
Liczba głosów:26
35%
65%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edd Użytkownik anonimowy
~Edd
No photo ~Edd Użytkownik anonimowy
do ~jacek:
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
9 gru 17 10:45 użytkownik ~jacek napisał
Jedyna wada mazdy to słabe osiągi.
Moim zdaniem wadą tego modelu jest ciasne wnętrze w porównaniu z podobnymi autami. Po prostu komora silnika jest długa w stosunku do części pasażerskiej. Samochód służy do wygodnego przemieszczania się. Rodzina wygodnie nie pojedzie. Chyba że mikrusy. Z tyłu bardzo mało miejsca.
9 gru 17 13:48 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mażdziocha Użytkownik anonimowy
~Mażdziocha :
No photo ~Mażdziocha Użytkownik anonimowy
Tak trzeba kupić vw 1.0 120km będzie szalał mam c x 3 kto w Polsce kupuje automat debile jeszcze 10 lat temu jeździli lanosami i nubirami a teraz wymagają opel 1.4 140 km brawo 200000 tyś i cieknie dacie sobie kupcie kto czym jeżdżi to jego sprawa a po drugie nikt dobrego samochodu nie sprzedaje
9 gru 17 14:47 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
36%
64%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
do ~Ziomek:
No photo ~Ziomek Użytkownik anonimowy
9 gru 17 08:27 użytkownik ~Ziomek napisał
Powiedz to mojemu kumplowi gdzie w nówce 3 padł automat po 300 km a po naprawie choinka na desce i nikt nie jest w stanie pomóc. Dziękuję
Pewnie masz jakieś cudo niemieckiej technologi i krytykujesz japonskie bo co masz powiedzieć
9 gru 17 09:46 | ocena: 61%
Liczba głosów:18
61%
39%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
~Sebastien Loeb :
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
Zapomnieli dodać silnik 2.5 T o mocy 250 KM i max.momencie obrotowym 420 Nm, który też będzie dostępny w modelu Mazda 6. Do modelu Mazda CX-5 najodpowiedniejszy jest diesel 2.2 o mocy 175 KM i max. momencie obrotowym 420 Nm z manualną skrzynią biegów-mało pali i dający porządnego kopa przy wyprzedzaniu zawalidróg na zwykłych drogach.
9 gru 17 14:46 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ziomek Użytkownik anonimowy
~Ziomek
No photo ~Ziomek Użytkownik anonimowy
do ~zbyniu.:
No photo ~zbyniu. Użytkownik anonimowy
9 gru 17 08:17 użytkownik ~zbyniu. napisał
Mazda, auto niezniszczalne.Pół roku temu sprzedałem Mazdę dziesięcioletnią (kupił pracownik), a kupiłem
Mercedesa GLC.Już dzisiaj widzę różnicę lat świetlnych, o które Japończycy wyprzedzają przemysł motoryzacyjny Europy.Dziękuję.
Powiedz to mojemu kumplowi gdzie w nówce 3 padł automat po 300 km a po naprawie choinka na desce i nikt nie jest w stanie pomóc. Dziękuję
9 gru 17 08:27 | ocena: 50%
Liczba głosów:20
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej