Pierwszy samochód o nazwie Voituretta Laurin&Klement Typ A powstał w 1905 roku. Z danych historycznych wynika, że wykonano co najmniej 44 egzemplarze tego modelu. W latach dwudziestych produkowano już w Mlada Boleslav całą gamę samochodów osobowych i ciężarowych. Jednak kryzys gospodarczy spowodował podpisanie w 1925 roku umowy o połączeniu firmy Laurin&Klement ze spółką akcyjną Škoda z Pilzna. W jej historii złotymi zgłoskami zapisał się inż. Emil Škoda, który początkowo kierował firmą, a od 1869 roku został jej właścicielem. Zmarł 8 sierpnia 1900 roku, pozostawiając swoje przedsiębiorstwo w znakomitej kondycji finansowej. Jego nazwisko pozostało także w nazwie.

Nowy partner specjalizował się w produkcji na potrzeby armii. Montaż pierwszych samochodów Škoda 25/100 – Hispano Suiza Typ H6B, na licencji firmy francuskiej, rozpoczęto 10 listopada 1924 roku.