CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.75
Średnio4.494.684.251.99
Najdrożej4.804.994.762.24

Infiniti Q60 S - Nie czuję, jak kieruję

16 maja, 10:41
Udostępnij
0
Skomentuj

Patrząc na nie, można wpaść w zachwyt. Gdy 405 KM wciska w fotel – także. Ale w zakręcie czar pryska: układ kierowniczy jest niekomunikatywny.

Czasy najlepszych układów kierowniczych w samochodach mamy niestety już za sobą. Elektryczne wspomaganie na dobre wyparło już bardziej energochłonną, ale dającą niezrównane wyczucie hydraulikę, a następnym krokiem może być „steer by wire”, czyli wyeliminowanie kolumny kierowniczej i połączenie przekładni z kierownicą jedynie wiązką kabli. Infiniti postanowiło pójść tą drogą. Dokąd zaszło?

Infiniti Q60 S - nadwozie

Estetyka Infiniti osiągnęła w sylwetce Q60 perfekcję. Szkoda, że styl kabiny nie dorasta nadwoziu do pięt. Rosłym może przeszkadzać zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Deskę ozdobiono dwoma ospałymi ekranami dotykowymi, które sprawiają wrażenie, jakby pochodziły z dwóch różnych aut. Przyciski na kierownicy i konsoli pozwalają do pewnego stopnia ignorować nieintuicyjny interfejs.

Infiniti Q60 S - silnik

Podwójnie doładowane V6 3.0 aksamitnie pracuje i prężnie buduje moc. Do współpracy otrzymało równie utalentowany 7-biegowy „automat” i skupiony na tylnych kołach napęd 4x4. 405 KM trafia pewnie na asfalt i daje się precyzyjnie dozować. Przyjemne wciskanie w fotel jest okupione spalaniem aż 17 l/100 km w mieście.

Infiniti Q60 S - prowadzenie

Największa wada Q60. Obracając kierownicą, czuliśmy się trochę tak, jak byśmy grali na PlayStation. Tu jednak opóźnione i nienaturalne informacje zwrotne z układu kierowniczego mogą być fatalne w skutkach. Czułość systemu Direct Adaptive Steering można regulować, ale w każdym ustawieniu brakuje czucia.

Infiniti Q60 S - koszty

313 535 zł za kompletnie wyposażone 405-konne coupé to niezła cena. Porównywalny Mercedes-AMG C 43 4Matic kosztuje o 41 000 zł więcej.

Infiniti Q60 S - to nam się podoba

Zgrany zespół napędowy, dobra jakość wykończenia, udany kompromis zestrojenia zawieszenia, styl.

Infiniti Q60 S - to nam się nie podoba

Sztuczny i niekomunikatywny układ kierowniczy, nieintuicyjna obsługa inforozrywki, wysokie spalanie.

Infiniti Q60 S - naszym zdaniem

Niby Infiniti poprawiło swój „cyfrowy” układ kierowniczy, ale wciąż odcina on kierowcę od naturalnych reakcji kół. Podczas spokojnej jazdy to nie problem, ale nie po to kupuje się mocne coupé.

Silnik: typ/cylindr/zawory benz. biturbo/V6/24
Pojemność 2997 cm3
Moc maksymlana 405 KM/6400 obr./min
Maks. moment obrrotowy 475 Nm/1600-5200 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/automatyczna 7b
Długość/szerokść/wysokość 4683/1850/1385 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Pojemność bagażnika 342 l
Masa własna/ładowność 1877/388 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,0 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie 9,4 l/100 km
Emisja CO2 210 g/km
Cena 313 535 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Infiniti ma naprawdę problem z tym elektronicznym układem kierowniczym za pośrednictwem kabla, w "pięćdziesiątce" zdaża się że poprostu na mrozie samochód nie skręca w jedna stronę, jest akcja naprawcza nadal prowadzona ale jednak jest to niebezpieczne nie mówiąc o rysie na wizerunku marki, innym problemem sa wadliwe poduszki powietrzne japońskiego producenta w które jest wyposażony niemal każdy japoński samochód i nie tylko i chodzi tu o miliony egzemplarzy.
18 maja 03:43 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Ten model jest pokazem kunsztu Infiniti jak chodzi o design i technologię. Nie prowadziłem tego samochodu, ale słyszałem o prowadzeniu Q50 i Q60 same superlatywy, bo system po poprawkach jest niezawodny. Co do wnętrza, dalej szukają swojego stylu, ale nie wychodzi im to idealnie.
19 maja 02:49 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dzejdzej Użytkownik anonimowy
~Dzejdzej :
No photo ~Dzejdzej Użytkownik anonimowy
Do Jacek: a w auto swiecie ten sam uklad jest malo komunikatywny... ale gdyby taki miala Skoda....hohoho to by ja wychwalali pod niebiosa..
16 maja 21:42 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lump Użytkownik anonimowy
~Lump :
No photo ~Lump Użytkownik anonimowy
@Jacek ale po pierwsze jazda między pachołkami nie ma nic wspólnego z czuciem kół, a po drugie najlepiej z jakiej stawki.
21 maja 04:36 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
W tvn turbo w "Automaniaku"najlepij wypadl w tlszybim slalomie między pacholkami
16 maja 11:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sn Użytkownik anonimowy
~sn
No photo ~sn Użytkownik anonimowy
do ~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
18 maja 03:43 użytkownik ~Quattros napisał
Infiniti ma naprawdę problem z tym elektronicznym układem kierowniczym za pośrednictwem kabla, w "pięćdziesiątce" zdaża się że poprostu na mrozie samochód nie skręca w jedna stronę, jest akcja naprawcza nadal prowadzona ale jednak jest to niebezpieczne n
tobie nie skreca mozg
i trzeba uruchomic akcje naprawcze
nie siej falszywego fermentu debilu
22 maja 07:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~r Użytkownik anonimowy
~r :
No photo ~r Użytkownik anonimowy
mama wrazenie ze w auto swiecie Japonskie dziela sztuki testuja jakies niedorozwoje
stale zalety obracaja w wady
22 maja 07:44
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Infiniti Q60 S

Błyszczący znaczek skrywa radar odstępu. Za grillem chowa się żaluzja sterująca opływem powietrza.

Infiniti Q60 S - Nie czuję, jak kieruję (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego