Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Infiniti Q60 S - Nie czuję, jak kieruję

16 maja 17 10:41

Patrząc na nie, można wpaść w zachwyt. Gdy 405 KM wciska w fotel – także. Ale w zakręcie czar pryska: układ kierowniczy jest niekomunikatywny.

Udostępnij
0
Skomentuj

Czasy najlepszych układów kierowniczych w samochodach mamy niestety już za sobą. Elektryczne wspomaganie na dobre wyparło już bardziej energochłonną, ale dającą niezrównane wyczucie hydraulikę, a następnym krokiem może być „steer by wire”, czyli wyeliminowanie kolumny kierowniczej i połączenie przekładni z kierownicą jedynie wiązką kabli. Infiniti postanowiło pójść tą drogą. Dokąd zaszło?

Infiniti Q60 S - nadwozie

Estetyka Infiniti osiągnęła w sylwetce Q60 perfekcję. Szkoda, że styl kabiny nie dorasta nadwoziu do pięt. Rosłym może przeszkadzać zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Deskę ozdobiono dwoma ospałymi ekranami dotykowymi, które sprawiają wrażenie, jakby pochodziły z dwóch różnych aut. Przyciski na kierownicy i konsoli pozwalają do pewnego stopnia ignorować nieintuicyjny interfejs.

Infiniti Q60 S - silnik

Podwójnie doładowane V6 3.0 aksamitnie pracuje i prężnie buduje moc. Do współpracy otrzymało równie utalentowany 7-biegowy „automat” i skupiony na tylnych kołach napęd 4x4. 405 KM trafia pewnie na asfalt i daje się precyzyjnie dozować. Przyjemne wciskanie w fotel jest okupione spalaniem aż 17 l/100 km w mieście.

Infiniti Q60 S - prowadzenie

Największa wada Q60. Obracając kierownicą, czuliśmy się trochę tak, jak byśmy grali na PlayStation. Tu jednak opóźnione i nienaturalne informacje zwrotne z układu kierowniczego mogą być fatalne w skutkach. Czułość systemu Direct Adaptive Steering można regulować, ale w każdym ustawieniu brakuje czucia.

Infiniti Q60 S - koszty

313 535 zł za kompletnie wyposażone 405-konne coupé to niezła cena. Porównywalny Mercedes-AMG C 43 4Matic kosztuje o 41 000 zł więcej.

Infiniti Q60 S - to nam się podoba

Zgrany zespół napędowy, dobra jakość wykończenia, udany kompromis zestrojenia zawieszenia, styl.

Infiniti Q60 S - to nam się nie podoba

Sztuczny i niekomunikatywny układ kierowniczy, nieintuicyjna obsługa inforozrywki, wysokie spalanie.

Infiniti Q60 S - naszym zdaniem

Niby Infiniti poprawiło swój „cyfrowy” układ kierowniczy, ale wciąż odcina on kierowcę od naturalnych reakcji kół. Podczas spokojnej jazdy to nie problem, ale nie po to kupuje się mocne coupé.

Silnik: typ/cylindr/zawory benz. biturbo/V6/24
Pojemność 2997 cm3
Moc maksymlana 405 KM/6400 obr./min
Maks. moment obrrotowy 475 Nm/1600-5200 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/automatyczna 7b
Długość/szerokść/wysokość 4683/1850/1385 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Pojemność bagażnika 342 l
Masa własna/ładowność 1877/388 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,0 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie 9,4 l/100 km
Emisja CO2 210 g/km
Cena 313 535 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Infiniti Q60 S

Błyszczący znaczek skrywa radar odstępu. Za grillem chowa się żaluzja sterująca opływem powietrza.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Infiniti Q60 S - Nie czuję, jak kieruję (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego