Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Toyota C-HR Hybrid - dobrze wygląda i jest oszczędna

20 kwi 17 15:47

Już po trzech miesiącach sprzedaży wiadomo, że Toyota C-HR to strzał w dziesiątkę. Pojeździmy nim pół roku, żeby sprawdzić, czy rzeczywiście jest takie dobre, na jakie wygląda. Testujemy popularną wersję hybrydową

Udostępnij
0
Skomentuj

Niemieccy inżynierowie starają się o to, żeby ich samochody były najlepsze pod względem przestronności, osiągów i  właściwości jezdnych. I trzeba przyznać, że wychodzi im to znakomicie, choć jednocześnie nadwozia tych jeżdżących ideałów mają bardzo stonowaną – żeby nie rzec: nudną – stylistykę.

Design nie był także mocną stroną Toyoty, którą z reguły kojarzono z niezawodnością. Wszystko jednak zmieniło się wraz z wprowadzeniem do oferty modelu C-HR o odważnym wyglądzie, niespotykanym dotychczas nie tylko w Toyocie, lecz także w całym segmencie miejskich crossoverów. Jednak czy oryginalny design to jedyny atut C-HR? Z pewnością nie, ale bardzo istotny! Duże zainteresowanie tym autem (w okresie styczeń-marzec br. przyjęto 3565 zamówień) jest spowodowane także dostępnością hybrydowego napędu, który w Polsce przeżywa ostatnio boom. W przypadku Toyoty hybrydowe modele stanowią 25 proc. całkowitej sprzedaży marki, a prawie 70 proc. kupowanych C-HR ma właśnie ekologiczny napęd.

Podczas naszego 6-miesięcznego testu sprawdzimy, czy oprócz atrakcyjnej stylistyki i hybrydowego napędu C-HR ma inne zalety, za które można je polubić.

Kierowcy zapewne docenią wysoko umieszczony fotel. Nie dość, że ułatwia wsiadanie, to sprawia, że prowadzący ma dobrą widoczność. Niestety, tylko do przodu i na boki, bowiem podczas cofania przeszkadzają szeroki słupek oraz pochylona szyba bagażnika. Pozycja za kierownicą okazuje się wygodna, a dobre zespolenie z autem zapewniają nieźle wyprofilowane fotele oraz duży ekran multimediów, który jest w zasięgu ręki. Przydałoby się klasyczne pokrętło głośności, bo obsługa pól dotykowych wymaga sporo uwagi. Dlatego wówczas częściej korzystamy z przycisków umieszczonych na kierownicy.

Z tyłu zmieści się dorosły, ale o swobodzie ruchów trudno mówić. Dzieciom może być wygodnie, tyle że będą narzekały na słabą widoczność (wysoka linia okien) oraz wysoko zamontowaną i niewygodną klamkę drzwi. 377-litrowy kufer, umieszczony na dużej wysokości, pomieści większe zakupy i weekendowy bagaż, ale na wakacyjny wypad rodzinny się nie nadaje.

Napęd C-HR pochodzi z Priusa. Jest więc sprawdzony i – co za tym idzie – niezawodny. Stanowi alternatywę dla ryzykownych obecnie diesli. W mieście doceniamy jego oszczędność (4,5 l/100 km), na trasie jednak drażni spalaniem (na autostradzie nawet 9 l/100 km), a podczas wyprzedzania – wyciem silnika (bezstopniowa skrzynia utrzymuje jednostkę na wysokich obrotach).

Toyota C-HR - to nam się podoba

Oryginalna stylistyka, idealny do miasta hybrydowy napęd, liczne systemy bezpieczeństwa, nowoczesne multimedia, dobre materiały, zwinne prowadzenie.

Toyota C-HR - to nam się nie podoba

Kosztowny zakup hybrydowej wersji (od 107 000 zł), napęd nie sprawdza się podczas dynamicznej jazdy i na autostradzie, brak płynnej regulacji oparcia (skokowa).

Toyota C-HR - nasza opinia

Toyota C-HR jest świetnym przykładem auta, które cieszy się dużym zainteresowaniem, mimo że wcale nie ma atrakcyjnej ceny, nie oferuje przestronnej kabiny, nie jest również wzorcem dobrych osiągów ani właściwości jezdnych. Ma jednak oryginalną stylistykę i hybrydowy napęd, czyli cechy, które pozwalają się wyróżniać i mieć niezawodne auto.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (18)

No photo
No photo ~megra Użytkownik anonimowy
~megra :
No photo ~megra Użytkownik anonimowy
mi się wizualnie nowe toyoty podobają bardzo. hybryda też mi chodzi po głowie, tylko że auris. od znajomych słyszę dobre opinie, natomiast muszę się przekonać sama, więc umówiłam się w salonie w piasecznie na jazdę próbną. ale ogólnie jestem nastawiona pozytywnie i liczę,że auto przypadnie mi do gustu.
21 kwi 17 12:28 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sailor1 Użytkownik anonimowy
~sailor1 :
No photo ~sailor1 Użytkownik anonimowy
Sukces tego pojazdu to jakieś kuriozum. To nie jest żaden SUV, to jest podniesiony hatchback. I to podniesiony niewiele, prześwit to zdaje się 15 cm.

Samochód ten nigdy w reklamach nie jest pokazywany w warunkach ruchu ulicznego – bo widać byłoby, ze wystaje poza zwykłego hatchbacka może o 2, może 3 centymetry.

Do tego brak w ofercie wolnossących jednostek benzynowych Toyoty, a taki VVTi 1.6 pasowałby idealnie, zamiast tego wysilony 1.2 turbo z bezpośrednim wtryskiem lub nieatrakcyjna cenowo hybryda.

Gratulacje dla Toyoty, zwłaszcza działu reklamy, przekonać nabywców, ze kupując ten dość pokraczny pojazd spełniają swe marzenia, to dopiero jest sztuka!
27 kwi 17 13:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aanonim Użytkownik anonimowy
~aanonim :
No photo ~aanonim Użytkownik anonimowy
Mimo, że jeżdżę hybrydą kilka lat, najpierw priusem później nowszą generacją tego priusa to tego bym nie kupił. Prius spala w mieście Katowice 3,8 L, autostrada 120 km/h 6,7 L 140 km/h 7,5 L i do tego jest dużo dużo większy, mimo, że jak się spojrzy na 1 rzut oka to wydaje się to absurdalne. Hybryda jak najbardziej, ale nie ta Toyota.
21 kwi 17 09:49 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sert Użytkownik anonimowy
~sert :
No photo ~sert Użytkownik anonimowy
Tak naprawdę to dużo ludzi rzuciło się na ten chr tylko z powodu innego wyglądu, bo niestety żadnych innych zalet to auto nie posiada. Posiada za to wiele wad, dużo pali na trasie, jest ciasne i źle wyciszone i ma słabe silniki.
27 kwi 17 11:06 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Oglądałem wczoraj to cudo od środka w CH M1 w Zabrzu i stwierdzam że jest klaustrofobiczna i ciasna i brak widoczności do tyłu i na boki, a ten lakier fortepianowy to katastrofa. Ogólnie przekombinowane autko ze słabymi silnikami które duzo palą , więc po co ten downsaizing.
28 kwi 17 10:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Co za tytuł!? " dobrze wyglada", przecież niemal wszystkie Toyoty nie są ładne i ta też nie jest wyjątkiem
20 kwi 17 21:34 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mario Użytkownik anonimowy
~mario :
No photo ~mario Użytkownik anonimowy
Sorry ale jak widzę ten wklejony ohydny tablet w kokpicie to chce mi się wymiotować...
21 kwi 17 08:59 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adaś Użytkownik anonimowy
~Adaś :
No photo ~Adaś Użytkownik anonimowy
Przód jeszcze przejdzie ale bok a w szczególności tylnie dzwii masakra, poprostu paskudztwo że na wymioty zbiera.
21 kwi 17 23:28 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dec Użytkownik anonimowy
~dec :
No photo ~dec Użytkownik anonimowy
Tył miał być chyba w założeniu ładny i ciekawy a na ulicy wygląda dziwacznie.Ot takie kolejny przestrojony projekt.
27 kwi 17 10:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
~asa :
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
Dobrze wygląda chyba tylko na obrazkach a na ulicy wygląda jak jakieś kozidło.
27 kwi 17 10:50 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej