CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.624.231.96
Średnio4.694.844.502.12
Najdrożej5.095.174.892.45

Nowe Volvo XC60 – wzorem flagowego XC90

7 mar, 15:14
Udostępnij
0
Skomentuj

Podczas salonu w Genewie Volvo zaprezentowało długo wyczekiwanego następcę popularnego modelu XC60. Czy nowa generacja SUV-a sprosta wygórowanym oczekiwaniom?

Przed nowym XC60 niełatwe zadanie. Dotychczasowa, pierwsza generacja modelu cieszy się na rynku bardzo dużym zainteresowaniem, również w Polsce jest częstym wyborem.w segmencie SUV-ów premium. Przez 9 produkcji lat sprzedano w sumie prawie milion egzemplarzy. XC60 stanowi dziś ok. 30% globalnej sprzedaży Volvo.

Jednak już najwyższy czas na zmiany. Patrząc na świetne przyjęcie nowych generacji modeli z serii 90, można być spokojnym o nowe XC60. Auto czerpie garściami z większego SUV-a XC90, a będzie przy tym znacznie przystępniejsze cenowo.

Druga generacja XC60 stała się większa, więc pojemniejsza, a jednocześnie lżejsza (średnio o ok. 90 kg). Auto, zbudowane na modułowej platformie SPA, ma 468,8 cm długości. To o 4,4 cm więcej od poprzednika. Rozstaw osi jest aż o 9 cm dłuższy. Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym – od 21 do do 25 cm w trybie off-road. Pojemność bagażnika wzrosła z 493 do 505 litrów.

Tak jak wszystkie nowe modele Volvo, również nowe XC60 będzie mogło być napędzane wyłącznie dwulitrowymi, czterocylindrowymi silnikami z turbodoładowaniem. Początkowo dostępne będą wyłącznie wersje z mocniejszymi silnikami, napędem na cztery koła, automatyczną skrzynią biegów i tylko z bogatymi wersjami wyposażenia. Do wyboru będą dwa Diesle (D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM) oraz dwa benzyniaki (T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM, wyposażona w dodatkowy kompresor).

Auto naszpikowano nowoczesnymi technologiami. Bezpieczeństwo jest od zawsze priorytetem dla Volvo. Nowe XC60 potrafi przejąć kontrolę nad torem jazdy (odpowiada za to funkcja Steer Assist dodana do systemu City Safety). Gdy samochód oceni, że samo hamowanie nie wystarczy aby uniknąć zderzenia, przejmie kontrolę nad kierownicą. Unowocześniony system BLIS będzie nie tylko ostrzegał przed pojazdem w martwym polu, ale także zmieni tor jazdy naszego samochodu i uchroni go przed kolizją. W nowym Volvo XC60 opcjonalnie będzie także dostępny system Pilot Assist, który jest wstępem do jazdy w pełni autonomicznej (seryjny w modelach z serii 90). System ten utrzymuje samochód na właściwym pasie ruchu np. na drogach ekspresowych i autostradach. Działa do prędkości 130 km/h.

Nowe Volvo XC60 będzie droższe od poprzedniego modelu. Produkcja ruszy w połowie kwietnia w szwedzkiej fabryce Torslanda pod Goeteborgiem. Bazowe jednostki napędowe, wersje przednionapędowe, manualne skrzynie biegów i podstawowe pakiety wyposażenia będą dołączały do oferty w przyszłym roku.

Nowe Volvo XC60 - polski cennik

Momentum Inscription R-Design
D4 AWD 2.0/190 KM M/T 184 500 zł 203 900 zł 196 900 zł
D4 AWD 2.0/190 KM A/T 193 800 zł 213 200 zł 206 200 zł
D5 AWD 2.0/235 KM A/T 210 000 zł 229 400 zł 222 400 zł
T6 AWD 2.0/254 KM A/T 199 000 zł 218 400 zł 211 400 zł
T6 AWD 2.0/320 KM A/T 226 400 zł 245 800 zł 238 800 zł
T8 AWD 2.0/407 KM A/T 273 300 zł 290 800 zł 293 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (24)

No photo
No photo ~Zadowolony XC60 Driver Użytkownik anonimowy
~Zadowolony XC60 Driver :
No photo ~Zadowolony XC60 Driver Użytkownik anonimowy
Fajne, eleganckie i pozbawione niepotrzebnych ubarwień auto. Wnętrze wręcz rewelacyjne. Cena może nie jest niska ale i tak DUŻO niższa jak za Q5 czy X3. W Volvo wersja inscription to kompletnie wyposażony samochód. Będzie się sprzedawał rewelacyjnie. Zawsze emocje wywołują silniki, ale w przypadku XC60 niepotrzebnie. To samochód lżejszy i mniejszy od XC90 więc to co proponuje Volvo swobodnie wystarcza nawet wymagającym kierowcom. Z mocniejszym dieslem 7,2 s to dobre osiągnięcie a z podstawową benzyną 6,8...a i tak nie ma się gdzie ścigać. Dodam że najważniejsze jest to czego nie widać czyli bezpieczeństwo. A to konik Volvo. Poprawili w tym modelu wszystkie wady poprzedniego, którym jeżdżę - większy bagażnik, lepszy automat, lżejszy samochód, więcej miejsca w środku i bardzo przyzwoite osiągi...Dobra robota.
8 mar 13:18 | ocena: 74%
Liczba głosów:19
74%
26%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szczypiorski Użytkownik anonimowy
~szczypiorski :
No photo ~szczypiorski Użytkownik anonimowy
z tymi silnikami to nie przesadzajcie w swoich opiniach, wszyscy którzy cenią sobie ekonomię i ekologię tak robią, nie tylko volvo, poza tym przecież silniki volvo w tej odsłonie podostawały nagrody, wiec o co kaman?
10 mar 13:12 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~In Użytkownik anonimowy
~In :
No photo ~In Użytkownik anonimowy
Od razu bym kupił, ale dźwięk 4-cylindrowego silnika w takim aucie jest nie do zaakceptowania. Szkoda, że Volvo oferuje tylko mikro-silniczki. Tu nie chodzi o moc, ale o charakterystykę.
7 mar 17:44 | ocena: 63%
Liczba głosów:19
37%
63%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~D5 Użytkownik anonimowy
~D5 :
No photo ~D5 Użytkownik anonimowy
Wzorem xc90 wyposaża się go w silniki od kosiarek. Szkoda starych 5cylindrowych Volvo...
9 mar 08:04 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
~p0sitiv :
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
D5 R design jest o 40tys. droższe od schodzącego modelu.
Pojemność silnika w dół, czyli akcyza 3,6% zamiast 18,6%.
Czyli rzeczywisty wzrost cen to ok. 30%. Z takim podejściem nie będzie powtórki z sukcesu.
10 mar 10:12 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Joki Użytkownik anonimowy
~Joki
No photo ~Joki Użytkownik anonimowy
do ~nicpoń:
No photo ~nicpoń Użytkownik anonimowy
7 mar 18:02 użytkownik ~nicpoń napisał
O jakim świetnym przyjęciu mowa? Poczytajcie opinie użytkowników o nowym xc90. Najłagodniejsze to "dno i trzy metry mułu". Skąd zatem euforia redaktorów, kiedy ten szmelc zwyczajnie nie jeździ. Widać Chińczyk pcha kasę na propagandę sukcesu...
Właśnie szukałem opinii o XC90 drugiej generacji i ludzie są bardzo zadowoleni -skąd więc masz opinie że to dno - daj źródło
8 mar 15:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NigdyWiecej Użytkownik anonimowy
~NigdyWiecej :
No photo ~NigdyWiecej Użytkownik anonimowy
Ciekawe czy skrzypi jak obecna generacja. Auto z salonu a wszystko w środku trzeszczy jak stara szafa.
10 mar 18:27 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szczypiorski Użytkownik anonimowy
~szczypiorski :
No photo ~szczypiorski Użytkownik anonimowy
ja wiem czy testy są naciągane? przecież one mówią tylko jak się zachowuje auto w określonych warunkach, poza tym były by naciągane gdyby to niemcy wszystko wygrywali a tak nie jest ;), większość testów bezpieczeństwa i tak należy do volvo
21 mar 09:34
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~geniu Użytkownik anonimowy
~geniu :
No photo ~geniu Użytkownik anonimowy
schodzący model tak dobrze się sprzedaje, że mogliby go produkować dopóki euro-eko-oszołony-putowane nie wymyśliliby śmiertelnej normy
14 mar 18:05
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~myslecinaczej Użytkownik anonimowy
~myslecinaczej :
No photo ~myslecinaczej Użytkownik anonimowy
już widze jak przegrywa z Niemcami :) ...oczywiście w tak "obiektywnych" gazetach jak AutoSwiat, Motor, i inne tego typu pseudo moto produkty niemieckiego przemyslu motoryzacyjnego.

Tak ogolnie czy auto musi gdzies wygrywać w testach, które sa niewiarygodne i jeszcze naciągane jak tutaj u Niemców?

20 cm dluzsza droha hamowania nie robi praktycznej roznicy-to blad statystyczny. Subiektywne oceny pracy skrzyni biegow, zawieszenie, które jest komfortowe i bezpiecznie prowadzi samochod przegrywa ze sztywnym i niekomfortowym ale za to "sportowym" , he , he.
Zal tego czytac.
jakie znacie inne, nie-niemieckie stonki moto? Top Gear z pewnoscia tyle, ze ci nie sa zupełnie na serio...tam jest zart i zabawa :)
14 mar 14:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej