Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Citroën C3 Aircross - mieszczuch do wypadów w plener

9 paź, 14:41

Citroën C3 Aircross jest kolorowy jak zabawka, ale oprócz oryginalnej stylistyki okazuje się niezwykle funkcjonalnym autem. Testujemy trzycy lindrowego benzyniaka 110 KM.

Udostępnij
0
Skomentuj

Offroadowa stylistyka, zwiększony prześwit i wysoka pozycja za kierownicą to cechy, które zachęcają do zakupu SUV-ów. Napęd 4x4 w ich przypadku jest rzadko wybierany, bo – po pierwsze – generuje koszty zakupu i spalania, a po drugie – rzadko się przydaje, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z miejskimi crossoverami. Citroën w nowym C3 Aircrossie wcale nie oferuje 4x4, jednak tym klientom, którzy od czasu do czasu planują zjechać z utwardzonych dróg, proponuje systemy Grip Control i Hill Descent (w Shine: 2660 zł). Pierwszy, ingerując w elektronikę sterującą silnikiem i kontrolą trakcji, zmienia jej nastawy tak, by auto sprawniej pokonywało śliskie nawierzchnie (do wyboru 5 trybów), drugi – automatycznie utrzymuje zadaną prędkość podczas zjazdu ze wzniesienia. Wraz z zakupem obu systemów auto jest wyposażane w opony wielosezonowe, które dodatkowo polepszają przyczepność na nieutwardzonych drogach.

Sprawdziliśmy, jak C3 Aircross radzi sobie w błocie, i musimy przyznać, że w tych warunkach offroadowe systemy sprawdziły się, aczkolwiek należy pamiętać, że nie czynią one z miejskiego crossovera auta przeprawowego i nie są w stanie zastąpić napędu 4x4.

Citroën C3 Aircross - czy kupować Grip Control?

Wydatek 2660 zł w przypadku auta kosztującego ok. 78 000 zł nie wydaje się duży, ale tych, którzy zastanawiają się nad zakupem tego modelu, musimy uprzedzić: wielosezonowe opony na suchym asfalcie wykazują gorszą przyczepność niż ogumienie letnie. Nie jest może tak, że auto jeździ jak na płozach, ale wynik drogi hamowania ze 100 km/h (ponad 43 m) potwierdza nasze przypuszczenia.

To w zasadzie jedyne niedociągnięcie (może jeszcze należy dodać podatność na wiatr boczny podczas jazdy autostradą), które zauważyliśmy w układzie jezdnym C3 Aircrossa. Ten model na tle zwykłego C3 czy C4 Cactusa prowadzi się o niebo lepiej. Układ kierowniczy przekazuje więcej informacji zwrotnych, a sztywne zawieszenie pozwala na pewne pokonywanie zakrętów bez nadmiernych wychyłów nadwozia. Owa sztywność podwozia nie przekłada się wcale na dyskomfort jazdy. Zawieszenie jest po prostu sprężyste, a wygoda podróżowania pozostaje na dobrym poziomie.

W samych superlatywach możemy wypowiadać się o napędzie. Dobrze znany i wielokrotnie nagradzany trzycylindrowy PureTech o mocy 110 KM wydaje się optymalnym napędem do tego auta. Co prawda, w sprincie do „setki” uzyskał czas o ponad 1 s gorszy od obietnic producenta, ale winą za taki stan rzeczy obarczamy wspomniane już wielosezonowe opony, które uślizgiwały się na starcie.

Silnik znakomicie reaguje na gaz, i to niezależnie od położenia wskazówki obrotomierza. Doskonale dogaduje się z 6-stopniowym „automatem”, który sprawnie zmieniał przełożenia. Także wynik spalania, choć znacząco wyższy od obietnic producenta (śr. 7,3 l/100 km), uznajemy za rozsądny.

Citroën C3 Aircross Citroën C3 Aircross Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Citroën C3 Aircross - nie tylko ładny, ale też...

C3 Aircross, podobnie jak inne nowe modele Citroëna, wyróżnia się oryginalną stylistyką i wielobarwnym nadwoziem. Co ważne, jego wnętrze jest także funkcjonalne. Wysoko umieszczony fotel kierowcy ułatwia zajmowanie miejsca, zapewnia też dobrą widoczność, a ponadto jest obszerny i wygodny. Z tyłu nie brakuje przestrzeni dla osób o wzroście 182 cm, choć nabywcy, którzy zrezygnują z okna dachowego, zyskają kilka centymetrów nad głową. W C3 Aircrossie spodobały się nam rozwiązania znane z vanów, czyli przesuwane tylne fotele z regulacją kąta oparcia oraz rolety przeciwsłoneczne. W wersji Shine jest także otwór na narty, pełniący funkcję podłokietnika, ale zabrakło mu zaślepki.

W C3 Aircrossie można znaleźć liczne systemy bezpieczeństwa i nowoczesne multimedia, choć trzeba za nie dopłacić nawet w topowej wersji. Skoro mowa o kosztach: testowaliśmy najdroższy wariant benzynowy. Natomiast cena startowa modelu 52 900 zł jest niewątpliwie atrakcyjna.

Citroën C3 Aircross - to nam się podoba

Dużo przestrzeni dla pasażerów i na bagaż, wygodne fotele, czytelna obsługa, dobre prowadzenie w mieście, zadowalający komfort, elastyczny silnik.

Citroën C3 Aircross - to nam się nie podoba

Słabe przyspieszenie (o ponad 1,2 s gorsze od danych producenta), podatność na boczny wiatr, wielosezonowe opony wydłużają drogę hamowania.

Citroën C3 Aircross - nasza ocena

O tym, że jest boom na SUV-y, nikogo nie trzeba przekonywać. Żeby jednak auto było chętnie kupowane, potrzebne są: ciekawy wygląd, funkcjonalne wnętrze, dobre właściwości jezdne i oczywiście, korzystna cena. Wszystkie te atuty ma C3 Aircross, więc wróżymy mu sukces. Odradzamy jednak zakup podstawowego wariantu z wolnossącym benzyniakiem.

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech aut. Shine - wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 3,9 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 20,6 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 6,7 s (aut.)
Czas rozpędzania 80-120 km/h 8,9 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1329/486 kg
Rozdział masy (przód/tył) 60/40 proc.
Średnica zawracania (fabrycz.) 10,08 m
Hamow. ze 100 km/h (zimne) 43,8 m
Hamow. ze 100 km/h (gorące) 43,4 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 70 dB (A)
Spalanie testowe 7,3 l/100 km
Zasięg 620 km

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech aut. Shine - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Pojemnośc skokowa 1199 cm3
Moc maksymalna 110 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 205 Nm/1500 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 5-beigowa
Napęd przedni
Prędkość maksymlana 183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Elastycznośc 60-100/80-120 km/h 14,8 s (4. bieg)/30,6 s (5. bieg)
Średnie spalanie producenta 5,6 l/100 km
Długość/szerokość, wysokość 4154/1756/1598 mm
Rozstaw osi 2604 mm
Pojemność bagażnika 410-1289 l
Cena podstawowa test. wersji 78 250 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km
Cena testowanego egz. 100 700 zł

.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Wolnossący Użytkownik anonimowy
~Wolnossący :
No photo ~Wolnossący Użytkownik anonimowy
Pogieło was.Za taką kase takie brzydactwo?I do tego kosiarka.To woła o pmste do nieba.
12 paź 09:35 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Model ciekawy i sprawdzona technika. Wygląda świetnie i wnętrze wygląda na pojemne, ale po twardym wnętrzu w C3 nie spodziewam się skoku jakościowego.
W tej cenie można mieć więcej samochodu, np. kompakt lu klasa średnia ze stocku importera.
10 paź 09:01 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romi Użytkownik anonimowy
~Romi :
No photo ~Romi Użytkownik anonimowy
Żadna firma , ktora produkuje dobre auta nie daje gwarancji tylko na 2 lata.
31 paź 18:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Lech Łasica Lech Łasica Facebook
Lech Łasica :
Lech Łasica Lech Łasica Facebook
Bedzie hitem na rynku, ale nie za 78 tys zł. Takie maleństwo to za znacznie mniejsze pieniadze. Tylko od silnika 110 Km w górę i wersja 2 -ga wyposażenia. za 60-65 tys -wtedy tak. Zadne wersje Shin !
2 lis 13:06
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janusz3 Użytkownik anonimowy
~Janusz3 :
No photo ~Janusz3 Użytkownik anonimowy
Sprawia wrażenie dosyć praktycznego modelu. Ciekawe jak z jego możliwościami. Pożyczałem ostatnio jeden z rocznych modeli Citroena w Panek i byłem bardzo zadowolony. Korzystałem z niego przez tydzień i nie miałem żadnych zastrzeżeń.
14 paź 23:12 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
17%
83%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg :
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
>>Elastyczność 60-100/80-120 km/h: 14,8 s (4. bieg) /30,6 s (5. bieg)<< coś chyba się komuś pomyliło...
10 paź 07:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
~Lolek :
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
100 tys zl za to??? Boże, widzisz i nie grzmisz!!!
9 paź 22:53 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lol Użytkownik anonimowy
~Lol :
No photo ~Lol Użytkownik anonimowy
ODRADZAJĄ ZAKUP PODSTAWOWEJ WERSJI. PO PO JAKIEGO CUJA TO ROBIĄ.
9 paź 16:28 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
JAKOŚ NIKT NIE PISZĘ O PLASTIKOWYCH OSŁONACH NA DRZIACH. CO JUŻ PO MODZIE !?
9 paź 16:25 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Citroën C3 Aircross

Citroënowi przyświeca hasło: „Precz z nudą na ulicy”. C3 Aircross ma aż 90 kombinacji wyglądu.

Citroën C3 Aircross - mieszczuch do wypadów w plener (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego