Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Volkswagen Corrado VR6

Nie wszystko zawsze idzie zgodnie z planem. Gdyby tak było, to Corrado powinno stać się następcą Scirocco II. Samochód nosił nawet ten sam wewnętrzny kod – 53. Tymczasem w latach 1988-92 Karmann w Osnabrücku produkował równolegle dwa modele coupé bazujące na Golfie.

Różnica pomiędzy tymi samochodami wynikała nie tylko z innego designu, lecz także z zastosowania odmiennej techniki – w Scirocco nie występował silnik z doładowaniem typu G ani 6-cylindrowa jednostka. W ostatnim z tych przypadków Corrado otrzymało motor typu VR z wyjątkowo wąskim rozchyleniem dwóch rzędów cylindrów – pod kątem 15 stopni. Jednostka z pojemności 2,9 litra osiągała 190 KM. Silnik był wyjątkowo głośny, ale rozwijał prędkość maksymalną 235 km/h, a „setkę” auto uzyskiwało już po 6,9 s.

Jednak cena zakupu sięgająca 50 000 marek ograniczała dostępność tego modelu. Obecnie jest dobry czas na zakup tej wersji Corrado, ponieważ jej cena jeszcze jest przystępna, ale stale rośnie. Corrado VR6 w dobrym stanie technicznym można kupić za około 5000 euro. Również kanciasta stylistyka nie prezentuje się brzydko ani przestarzale. Do tego świetnie kontrastuje z samochodami z dzisiejszych czasów.

Klasyki o mocy 200 KM (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego