Tym razem NSX ma znaczek Acura na masce – jest to luksusowa odmiana Hondy produkowana i sprzedawana w USA.

NSX zaprojektoano w USA, tam też będzie produkowana – w Marysville w stanie Ohio (pierwsza wersja powstawała w latach 1990-2005 w Japonii).

W 270 amerykańskich salonach Acury model NSX pojawi się w połowie 2015 roku, ale pierwsi klienci będą mogli odbyć przejażdżkę tym modelem pod koniec 2015 roku.

Nowy NSX ma napęd hybrydowy – silnik benzynowy V6 współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden motor umieszczony jest z tyłu, między silnikiem benzynowym a skrzynią biegów. Ten motor wspomaga przyspieszanie i hamowanie.

Dwa silniki elektryczne są umieszczone przy kołach przednich i napędzają je. Łącznej mocy układu napędkowego jeszcze nie znamy.

Pierwsza wersja Hondy NSX powstawała w Japonii w latach 1990-2005. Był to model, który wyprzedził swoją epokę. Karoseria w całości wykonana była z aluminium, wiele rozwiązań przeniesiono wprost z bolidów F1.

Hondę NSX uznawano za najlepiej prowadzące się auto na świecie. Przy projektowaniu zawieszenia uczestniczył m.in. słynny kierowca F1 Ayrton Senna.

Honda NSX miała silniki V6 o mocach od 255, 274 i 290 KM KM. W ciągu 5 lat produkcji powstało 19 tys. NSX-ów

Nowa NSX ma 4470 mm długości, 1940 mm szerokości i tylko 1215 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2630 mm.

Acura NSX ma skrzynię automatyczną 9-biegową. Zawieszenie przednie i tylne wykonano ze stopów aluminium. Auto porusza się na oponach 245/35 R19 z przodu i 295/30 R20 z tyłu. Hamulce – ceramiczne.

Acura NSX ma napęd na 4 koła. Elekrtyczny napęd kół przednich pozwala od razu przekazać na nie maksymalny moment obrotowy (w silniku spalinowym moment narasta wraz z obrotami).

NSX wyposażono w funkcję sportowego startu launch control – pozwala to na ruszenie z miejsca z wykorzystaniem pełnej mocy wszystkich silników bez poślizgów i buksowania kół.