Czymożna zamiast korbek do opuszczaniaszyb zainstalować włączniki elektryczne i cały niezbędny osprzęt, aby szyby opuszczały się i podnosiły po naciśnięciu guzika? Oczywiście. Często nie wiąże się to z dużymi nakładami finansowymi, jednak pracy jest prawie zawsze dużo.Zakładanie elektrycznych siłowników szyb w miejsce ręcznych dotyczy bardzo często samochodów kilkuletnich i starszych. Do wyboru mamy więc zwykle użycie części z demobilu, uniwersalnych siłowników wraz z włącznikami lub kupno części nowych. A jest ich sporo: trzeba mieć włączniki, siłowniki, czasem potrzebna jest wiązka do połączenia urządzeń, zaślepki do maskowania otworów po korbkach w boczkach drzwi lub nowe boczki.

Elektryka szyb, krok po kroku - pokazujemy jak zamontować elektrycznie sterowane szyby Foto: Auto Świat
Elektryka szyb, krok po kroku - pokazujemy jak zamontować elektrycznie sterowane szyby

Tylko niektórzy producenci oferują zestawy do montażu elektrycznego sterowania szyb do aut, które fabrycznie były wyposażone w korbki. Kupowanie nowych części osobno na pewno się nie kalkuluje, pozostaje więc skorzystać z części używanych lub nowych uniwersalnych. Komplety z demobilu mają szczególny sens w samochodach, które fabrycznie są przygotowane do montażu takich akcesoriów: mają wiązkę elektryczną, odpowiednie mocowania, miejsce na przyciski ukryte pod zaślepkami. Warto upewnić się, jak jest w przypadku naszego auta. Jeśli odpowiedniej wiązki nie ma i trzeba np. wycinać otwory pod włączniki, można z podobnym skutkiem założyć zestawy uniwersalne (za komplet zapłacimy ok. 150--350 zł), jednak wtedy przyciski nie będą pasować wyglądem do oryginalnego wystroju wnętrza. Jeśli już decydujemy się na taki zestaw, zwróćmy uwagę na to, co widać najbardziej: włączniki. Mocowanie na rzepy to najgorszy pomysł z możliwych! Najlepiej, aby przyciski dało się trwale wkomponować w drzwi lub obudowę tunelu środkowego, w ostateczności w deskę rozdzielczą.