Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Przetestowaliśmy 35 modeli opon całorocznych. Pięć dostało ocenę wzorową [RANKING]

Przetestowaliśmy 35 modeli opon całorocznych. Pięć dostało ocenę wzorową [RANKING]

Opony całoroczne są coraz popularniejsze, coraz więcej producentów ma w tym segmencie coś do zaproponowania. Którzy z nich wiedzą, co robią, a którzy tylko korzystają na modzie? Nasz dokładny test daje odpowiedź na pytanie, które modele warto kupić.

Ranking opon wielosezonowych
Ranking opon wielosezonowychŹródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
  • Czas zapomnieć o uprzedzeniach wobec opon całorocznych. Nowe modele są znacznie lepsze od opon wielosezonowych sprzed lat
  • W warunkach zimowych, typowych dla naszej części Europy, dobre opony całoroczne są zupełnie wystarczające
  • Na większe wyrzeczenia trzeba się nastawić latem – na suchym, przyczepnym asfalcie opony całoroczne łatwo można zniszczyć. To nie są opony do sportowej jazdy
  • Testowane opony całoroczne spełniają wymogi dla opon zimowych, można na nich jeździć zimą także w krajach, w których przepisy wymagają jazdy zimą na oponach zimowych

W 2023 r. zima, ale nie ta kalendarzowa, tylko prawdziwa, na drogach, zaczęła się wyjątkowo gwałtownie, jeszcze w listopadzie, od intensywnych opadów śniegu. Przed warsztatami ustawiły się kolejki tych, którzy chcieli zaczekać z wymianą na "najlepszy moment". Takich sytuacji da się uniknąć. Najprostszy sposób to wyposażenie auta w opony całoroczne. Oczywiście, dobre opony zimowe w warunkach typowo zimowych są wciąż (nieco) lepsze od opon całorocznych, a w warunkach letnich lepiej jeździ się na oponach letnich. Dobre opony całoroczne zamontowane na kołach są zawsze lepsze od najlepszych opon sezonowych, które leżą w garażu i czekają na wolny termin u wulkanizatora.

Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji