• Czas zapomnieć o uprzedzeniach wobec opon całorocznych. Nowe modele są znacznie lepsze od opon wielosezonowych sprzed lat
  • W warunkach zimowych, typowych dla naszej części Europy, dobre opony całoroczne są zupełnie wystarczające
  • Na większe wyrzeczenia trzeba się nastawić latem – na suchym, przyczepnym asfalcie opony całoroczne łatwo można zniszczyć. To nie są opony do sportowej jazdy
  • Testowane opony całoroczne spełniają wymogi dla opon zimowych, można na nich jeździć zimą także w krajach, w których przepisy wymagają jazdy zimą na oponach zimowych

W 2023 r. zima, ale nie ta kalendarzowa, tylko prawdziwa, na drogach, zaczęła się wyjątkowo gwałtownie, jeszcze w listopadzie, od intensywnych opadów śniegu. Przed warsztatami ustawiły się kolejki tych, którzy chcieli zaczekać z wymianą na "najlepszy moment". Takich sytuacji da się uniknąć. Najprostszy sposób to wyposażenie auta w opony całoroczne. Oczywiście, dobre opony zimowe w warunkach typowo zimowych są wciąż (nieco) lepsze od opon całorocznych, a w warunkach letnich lepiej jeździ się na oponach letnich. Dobre opony całoroczne zamontowane na kołach są zawsze lepsze od najlepszych opon sezonowych, które leżą w garażu i czekają na wolny termin u wulkanizatora.

Najlepsze opony całoroczne

Wybór odpowiednich opon ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy – to oczywiste. Krótka droga hamowania, precyzyjne manewrowanie i dobra przyczepność zapewniają pewność i przyjemność z jazdy. Oczywiście cena zakupu, przebieg i oszczędne zużycie drogiego paliwa również odgrywają ważną rolę.