Czynność możemy przeprowadzić sami jeśli posiadamy dwa komplety kół – letnie i zimowe, gdy zmieniamy tylko opony, oddajmy auto do warsztatu.Często wymianę kół przeprowadzamy szybko zapominając o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i ważnych etapach. Oto krótka lista czynności, o których powinniśmy pamiętać.Co jest nam potrzebne:- klucz do kół, najlepiej kupić w sklepie krzyżowy ze zmienianą nasadką, dokładnie dopasowaną do naszej śruby/nakrętki, idealne są te z plastikową osłoną zabezpieczającą przed porysowaniem aluminiowej felgi,- szmata do przetarcia kół,- kreda do opisania opon,- podnośnik lepiej zakupić solidniejszy niż ten który mamy na wyposażeniu (przyspieszy on wymianę, a do tego jest stabilniejszy) dodatkowo w starszych samochodach pozwoli on podnieść auto za element zawieszenia – unikniemy zniszczenia zardzewiałych progów,- szczotka druciana do oczyszczenia śrub,- kołek do podłożenia pod koło,- smar z miedzią w sprayu,- rękawiczki ochronią nas przed obtarciami rąk.

Etapy:1.Stawiamy samochód na płaskim podłożu.2.Zaciągamy hamulec ręczny, wrzucamy bieg oraz podstawiamy kołek pod koło.3."Luzujemy" wszystkie śruby kół.4.Opisujemy koła najlepiej zrobić to w taki sposób: P/P, czyli prawe/przód.5.Odkręcamy i zdejmujemy koło, powierzchnię na której przylega felga spryskujemy smarem z miedzią (zabezpieczy to przed zapieczeniem felgi).6.Śruby oczyszczamy szczotką drucianą i spryskujemy miedzią w sprayu.7.Przykręcamy koło z zimową oponą (zgodnie z oznaczeniem np. P/P).8.Śruby dokręcamy na krzyż, czyli najpierw dwie znajdujące się naprzeciw siebie, a następnie dwie pozostałe (lekko, ale tak by koło dobrze się trzymało).9.Po opuszczeniu samochodu dokręcamy śruby w kolejności „na krzyż”.10.Czynność powtarzamy dla każdego koła.11.Na koniec warto sprawdzić, czy na pewno dokręciliśmy każdą śrubę.12.Sprawdzamy ciśnienie w kołach.Pamiętajmy, nie ustawiajmy samochodu na nagrzanym przez słońce betonie. Podnośnik nieoryginalny podstawiamy pod kątem prostym do progu w miejscu wyznaczonym przez producenta, zabezpieczy to przed zsunięciem się pojazdu z podnośnika. Śruby do felg aluminiowych różnią się od tych do stalowych – kupmy te dedykowane do danego typu felgi.