Po tegorocznym modelu Sport Exige Cup 240, lekkim i bardzo szybkim 2-miejscowym coupe z charakterem wyścigówki, pojawia się jego mocniejsza wersja. Bardzo lekkie (940 kg) samochód z silnikiem przed tylną osią, napędzany jest doładowaną wersją silnika Toyota 1,8 l VVTL-i. Dzięki bezkompromisowym właściwościom jezdnym samochód nadaje się zarówno na tor wyścigowy, jak i do szybkich przejazdów górskimi serpentynami. Kierowcy, którzy pogodzą się z jego „japońską” stylistyką, przeżyją za jego kierownicą prawdziwą euforię.
Precyzyjny japoński silnik z płynną zmianą faz rozrządu i skoku zaworów, zaczerpnięto z Toyoty Corolli, jednak Lotus dodał sprężarkę mechaniczną Roots’a Eaton E62, która nie wymagania smarowania olejem silnikowym. Powietrze do chłodnicy stłoczonego powietrza przedostaje się do niej najkrótszą możliwą drogą poprzez wloty na dachu. Więcej paliwa dostarczają mocniejsze wtryskiwacze. Dzięki tym zmianom udało się uzyskać 252 KM przy 8000 obr./min i 243 Nm/7000 obr., które na tylną oś przenoszone są poprzez 6-stopniową skrzynię biegów z krótkimi przełożeniami i dyferencjał samoblokujący. Mocny silnik pozwala Exige przyśpieszać do 100 km/h w 3,9 s, a do 160 km/h w 9,8 s. Odpowiednią przyczepność zapewniają 16-calowe koła z oponami Yokohama A048R i podwozie z techniką firmy Őhlins. Regulować można nie tylko sztywność i skok amortyzatorów, ale także przedni stabilizator, a żeby właściciele auta mogli wszystko dokładnie zestroić, producent przygotował dla nich specjalny podręcznik. Układ hamulcowy otrzymał tarcze 308/282 mm (przód/tył) z 2-częściowymi 4-tłoczkowymi zaciskami AP z przodu i pływającymi zaciskami Brembo z tyłu. Oprócz tego wykorzystano klocki Pagid RS14, silikonową ciecz do hamulców i przewodami hamulcowymi z powłoką ze stali nierdzewnej.