Logo

Tym silnikom eksperci przyznali nagrody, a to najbardziej awaryjne motory na rynku

  • Konkurs "International Engine of the Year" ocenia silniki pod kątem osiągów, zużycia paliwa i kultury pracy, ale nie trwałości czy kosztów eksploatacji
  • Problemy z wymienionymi silnikami dotyczą m.in. zacierania się i pękania tłoków; licznych wycieków oraz wysokich kosztów napraw
  • Producenci wiedzieli, że po latach ich konstrukcje zawiodły. Wprowadzali zmiany w konstrukcjach swoich nieudanych silników. Nie zawsze skutecznie. Wiele spraw doczekało się pozwów zbiorowych
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Konkurs, którego pierwsza edycja odbyła się 1999 r., wzbudzał duże zainteresowanie niemal od początku. Jednostki napędowe rywalizowały w kilku kategoriach uzależnionych od pojemności skokowej. Były też kategorie niezwiązane z pojemnością: "najlepszy nowy silnik", "najbardziej ekologiczny silnik", "silnik o najlepszych osiągach" etc. Zwycięzców wybierało jury złożone z grupy dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, w tym jeden dziennikarz z Polski. W przypadku silników z naszej listy po latach okazało się, że zasługują one na ostrzeżenie, a nie wyróżnienie. Ostrzeżenie przed zakupem.

Przeczytaj także: Najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu