Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Odbudowujemy klasyka - dobra blacha to podstawa

19 maja 16 16:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Youngtimery BMW z lat 80. XX w. nie szczycą się karoserią o najwyższej jakości. Popularna seria E21 nie jest wyjątkiem

Niestety, wszystko w przyrodzie rządzi się pewnymi prawami. To dzięki nim energia słoneczna napędza fotosyntezę, ruchy tektoniczne wywołują trzęsienia ziemi, a nadmiar wody i soli powoduje utlenianie się żelaza. 36-letnie BMW E21 mogłoby być doskonałym obiektem dydaktycznym dla młodych adeptów chemii, chcących dowiedzieć się więcej na temat rdzy.

BMW lat 70. i 80. XX w., czyli „rekiny”, słyną ze swojej podatności na rdzewienie. Sprawy nie ułatwiali także ich kolejni właściciele, wyciskający ostatnie poty ze wspaniałych silników tych aut. Pal sześć wżery na rantach błotników czy też dziury w progach. W większości przypadków najgorsze kryje się w miejscach niewidocznych na pierwszy rzut oka.

Jeśli kupujesz „beemkę” z tego okresu, najpierw zajrzyj do bagażnika i do wnęki na koło zapasowe. Jeśli nie widać śladów napraw na kielichach zawieszenia, to jest duże prawdopodobieństwo, że należysz do grona szczęśliwców. „Papierkiem lakmusowym” stanu blacharskiego E21 może być także kondycja pasa tylnego. Chwila prawdy to demontaż wnętrza i przednich błotników – dziury w podłodze i słupku A są wysoce prawdopodobne.

Opisywane E21 było skorodowane w standardowych dla tego modelu miejscach. Ucieszył nas dobry stan podłużnic, kielichów i podszybia. Za nowe zamienniki przednich błotników, progów i reperaturki tylnego błotnika trzeba było zapłacić ok. 1500 zł – to koszt jednego oryginalnego błotnika w ASO.

Znalezienie dobrego fachowca specjalizującego się w blacharstwie samochodowym jest bardzo trudne. To ciężka praca, wymagająca dużej dawki cierpliwości i kreatywności. Coraz mniej szkół zawodowych uczy tego fachu. Spawanie migomatem i obsługa szlifierki kątowej nie należą do arcytrudnych umiejętności, przez co wielu pseudofachowców nie boi się ambitnych projektów.

Tyle że ingerencja niewprawionych osób może spowodować odwrotny efekt – stan samochodu będzie jeszcze gorszy niż przed rozbiórką. Dlatego też w internecie nie brakuje ogłoszeń z „projektami do dokończenia” w atrakcyjnej cenie. Trzymajcie się od nich z daleka, gdyż najczęściej są to przypudrowane „motoryzacyjne trupy”.

Bardzo ważnym elementem współpracy z fachowcem jest spisanie umowy, w której dokładnie będzie opisany zakres robót. Taki dokument powinien powstać tuż po wstępnej rozbiórce (szczerze polecamy wykonanie jej we własnym zakresie, to ok. 1000 zł w kieszeni). Unikniecie wtedy zbędnych niedomówień i konfliktów. Blacharzowi trzeba zaufać, ale warto skontrolować postępy w odbudowie.

Remont blacharski to najważniejszy proces podczas renowacji samochodu. Na tym etapie z pewnością nie warto oszczędzać. Błyszczący lakier położony na zaszpachlowaną rdzę będzie się mienił przez kilka sezonów, a przecież nie o to chodzi.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~kurt Użytkownik anonimowy
~kurt :
No photo ~kurt Użytkownik anonimowy
w Chorwacji jest jeszcze mnostwo fajnych klasyków za rozsądne pieniądze.ale odkąd weszli do unii to robią z klasykami to co my kiedyś..zamieniają na lepsze z zachodu...a swoje piękne stare autka zduszą oddają nazłom
21 maja 16 09:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
~Robert-aw :
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
Remont "trupa" jest nieopłacalny, stąd wiele niedokończonych projektów. Korzystniej jest kupić auto w dobrym stanie w Niemczech.
19 maja 16 18:49 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tonyy Użytkownik anonimowy
~Tonyy
No photo ~Tonyy Użytkownik anonimowy
do ~kurt:
No photo ~kurt Użytkownik anonimowy
21 maja 16 09:08 użytkownik ~kurt napisał
w Chorwacji jest jeszcze mnostwo fajnych klasyków za rozsądne pieniądze.ale odkąd weszli do unii to robią z klasykami to co my kiedyś..zamieniają na lepsze z zachodu...a swoje piękne stare autka zduszą oddają nazłom
Ale przecież miejscem dla starych samochodów jest złom.
3 lip 16 17:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
~Greg :
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
Posiadam 528i e28 1984. Sam ją remontuje. Znalazłem korozję na progach. Skąd więc wasza teoria.że rekiny Różewicza.
19 maja 16 20:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Michał Róziecki / Auto Świat

Odbudowyjemy klasyka - dobra blacha to podstawa

Youngtimery BMW z lat 80. XX w. nie szczycą się karoserią o najwyższej jakości. Popularna seria E21 nie jest wyjątkiem.

Odbudowujemy klasyka - dobra blacha to podstawa (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Michał Róziecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Michał Róziecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Michał Róziecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Michał Róziecki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego