Volkswagen z okazji 30-lecia swojego kultowego Golfa GTI przedstawił jego specjalną edycję. Model o nazwie VW Golf Edition 30 otrzymał dodatkowych 30 koni, które mają symbolizować czas produkcji wersji GTI. Tak więc silnik 2,0 TFSI jubileuszowego Golfa GTI dysponował mocą 169 kW (230 KM).
Właśnie ten jubileuszowy model stał się podstawą kolejnej kreacji firmy Oettinger. W pierwszym rzędzie tuner zaaplikował nakładkę pod przedni zderzak, zmienił stylistykę tylnego zderzaka i zamontował listwy progowe. Najważniejsze zmiany Oettinger przeprowadził jednak pod maską.
Czterocylindrowy silnik 2,0 TFSI wzmocniono o dziesiątki koni i newtonometrów. Pierwszy stopień modyfikacji obejmuje zmienioną jednostkę sterującą, dzięki czemu uzyskano 224 kW (305 KM) i moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Z takimi osiągami Golf GTI przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s. Drugi stopień modyfikacji obejmuje oprócz jednostki sterującej także kompletną przebudowę układu wydechowego, co pozwoliło uzyskać kolejne 25 koni i 40 Nm. W sumie silnik Golfa GTI oferuje 243 kW (330 KM) i 440 Nm. Topowa wersja przyśpiesza do setki w 5,9 s i rozpędza się do 258 km/h. Pakiet modyfikacji kosztuje 3450 euro.
Za dopłatą dostępny jest system zmieniania programów jednostki sterującej MAPSWITCHING, który pozwala kierowcy regulować moc silnika przez przełączanie poszczególnych programów. Właściwości jezdne poprawiono sportowymi sprężynami, 18- lub 19-calowymi kołami oraz mocniejszym układem hamulcowym.