Dwadzieścia lata temu, w kwietniu roku 1987, Thomas Behringer i Matthias Kraus zdecydowali się na założenie firmy, która miała się zająć tuningiem luksusowych samochodów marek BMW, Mercedes-Benz i Porsche. Z biegiem czasu spółka wyspecjalizowała się w tuningu samochodów sportowych marki Porsche.
TechArt, którego siedziba znajduje się w niemieckim Leonbergu, przeżył na dynamicznie rozwijającym się rynku firm tuningowych przede wszystkim dzięki wysokiej jakości pracy i zastosowaniu najlepszych materiałów. Atutem, który przyciąga uwagę klientów, jest także certyfikat ISO 9001 oraz fakt, że wszystkie akcesoria i modyfikacje spełniają wymogi TÜV.
W chwili obecnej TechArt oferuje pakiety tuningowe dla całej gamy modelowej Porsche i tak na przykład Boxster można zamawiać z pakietem Widebody poszerzającym nadwozie oraz z modyfikacjami silnika, dzięki którym moc wzrasta o 11 kW (15 KM). Cayman S, który ukrywa się za kryptonimem GTsport, otrzymał silnik o pojemności zwiększonej do 3,8 l, którego moc wzrosła o 30 % do 283 kW (385 KM) przy 6600 obr./min. Ikona samochodów sportowych, model 911 Carrera, otrzymała elegancki zestaw stylistyczny, zmodyfikowane zawieszenie i duże koła ze stopów lekkich.
Porsche 911 Turbo po ingerencji stroiciela oferuje 463 kW (630 KM) przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 820 Nm przy 4500 obr./min. Tak zmodyfikowane Turbo przyśpiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 3,46 s. Podczas wiosennych targów samochodowych w Genewie zaprezentował się model TechArt Magnum - zmodyfikowane Porsche Cayenne o mocy 442 kW (600 KM) z nowym luksusowym wnętrzem.
TechArt nie zapomina ani o supersporcie Carrera GT. W chwili obecnej TechArt zatrudnia 75 mechaników i projektantów, dzięki którym jest w stanie zaspokoić ponad 300 zamówień rocznie.