Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Czy warto montować instalację LPG w Chevrolecie Epica?

9 cze 15 13:53

Pytanie, czy warto założyć instalację LPG zadaje sobie wielu kierowców. Pokusa jest tym większa, im różnica w cenie pomiędzy benzyną a gazem LPG jest większa. Ile dzięki temu można oszczędzić? Sprawdziliśmy to na przykładzie Chevroleta Epica z silnikiem o pojemności 2-litrów

Udostępnij
0
Skomentuj
Czy warto montować instalację LPG w Chevrolecie Epica? Czy warto montować instalację LPG w Chevrolecie Epica? Foto: Auto Świat

Chevrolet Epica z silnikiem benzynowym o pojemności 2-litrów do oszczędnych nie należy, zatem nie może dziwić nas to, że właściciel takiego auta Pan Tomek zdecydował się na montaż instalacji LPG w swoim aucie. Jest to o tyle dobry wybór, że od lat wiemy iż auta tego producenta do oszczędnych nie należą.

W przypadku wyboru instalacji LPG ważnym kryterium jest wybór właściwego warsztatu, który tak dobierze komponenty instalacji aby auto prawidłowo pracowało zarówno podczas zasilania benzyną jak i gazem LPG. W tym przypadku właściciel Chevroleta zdecydował się na skorzystanie z usług warsztatu Grzegorza Łopatki w Kluczborku należącego do ogólnopolskiej sieci Auto-Gaz Centrum Ekspert LPG.

W przypadku nowoczesnych aut jednym z najważniejszych elementów instalacji LPG jest komputer sterujący pracą instalacji gazowej, oraz wtryskiwacze umożliwiające precyzyjne dawkowanie gazu do cylindrów. Dlatego też zgodnie z zaleceniami montera w aucie zamontowano sterownik Zenit Pro OBD, oraz trwałe wtryskiwacze LPG HANA.

Foto: Auto Świat

Od czasu zamontowania instalacji LPG Pan Tomasz przejechał 3 000 km i jego wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne, bowiem  na pokonanie każdych 100 km w ruchu miejskim auto potrzebuje jedynie 11 l gazu, natomiast podczas jazdy w trasie zużycie gazu oscyluje w okolicach 9,5 l /100 km – jak łatwo policzyć, przy obecnych cenach LPG koszt przejechania każdych 100 km jest niewiele większy niż 20 zł – to może się podobać. Cieszy również to,  że dzięki zamontowaniu instalacji LPG Pan Tomasz miesięcznie wydaje na paliwo o 300 zł mniej – czyli po roku zaoszczędzi 3 600 zł.

Najważniejsze zostawiamy na koniec – dlaczego warto zdecydować się na sterownik Zenit Pro OBD? 5-letnia gwarancja to jest coś, co w przypadku sterownika instalacji LPG gwarantuje użytkownikowi bezproblemową eksploatację samochodu.

Zdaniem producenta Auto-Gaz Centrum

Wyniki spalania są satysfakcjonujące. Właściciel może cieszyć się 5-letnią gwarancją na sam sterownik ZENIT PRO OBD, a także gwarancją ogólnopolską, ponieważ montaż odbył się w warsztacie Grzegorz Łopatka w Kluczborku przynależnym do ogólnopolskiej sieci Auto-Gaz Centrum Ekspert LPG. W nadchodzącym okresie wakacyjno-urlopowym ma to kluczowe znaczenie dla kierowcy, aby być spokojnym w podróży.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (20)

No photo
No photo ~dyzma Użytkownik anonimowy
~dyzma :
No photo ~dyzma Użytkownik anonimowy
Ja niedawno miałem zamontowany taki zestaw do mojego Civica 2.0 . Wersja PRO OBD. Nieźle to jeździ, zapewne to zasługa również wtryskiwaczy Hercules ale system OBD widać że reaguje na zmianę stylu jazdy. również w lato nie widać takiej różnicy w spadku mocy jak miałem kiedyć w innym aucie na lpg. Podejrzewam że niedługo system z OBD stanie sie standardem w nowozakładanych instalacjach. Zenit daje na dodatek 5 lat gwarancji a to sporo.
18 cze 15 00:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lpg Użytkownik anonimowy
~lpg :
No photo ~lpg Użytkownik anonimowy
Czy sponsorowane komentarze? Ja wiem? Może tak może nie, częściowo. Na LPG-FORUM to masz dopiero sponsorowane wpisy. Wszystko Stag i Stag a spróbuj tylko cos innego polecić to cie zmieszają z błotem i do rzeki wrzucą. Nikt nie ma prawa sadzić inaczej niz Stag. Ja kiedyś uległem takiej propagandzie na niebieskie Hany no i ... po 30 tys km musiałem kupować nowe wtryskiwacze bo tamte padły.
18 cze 15 16:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rysiek Użytkownik anonimowy
~rysiek :
No photo ~rysiek Użytkownik anonimowy
nawet jeśli to reklama, to przydatna, każdy uczył się matmy i umie liczyć. LPG czysta przyjemność z jazdy i jeszcze większa radocha na stacji paliw, hehe. Jedynie wkurza obniżenie ciśnienia przy samodzielnym tankowaniu na stacji paliw. A co do opisanego warsztatu to szczerze polecam. Sam tam instalowałem gaz i wiem, że ten gościu jest profesjonalistą.
18 cze 15 10:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ziom Użytkownik anonimowy
~Ziom :
No photo ~Ziom Użytkownik anonimowy
Jeżdżę na gazie od 1996 roku, różnymi autami, zarówno prywatnymi jak i służbowymi. Oszczędność w stosunku do zasilania benzyna oceniam na poziomie 40%. Rachunek jest prosty, warto, im wiecej jeżdzisz tym bardziej warto. Nie słuchajcie bzdur o sensacjach typu awaryjność, dodatkowe koszty to bzdury. Zasilanie gazem to rozsadny wybór, zapewniam.
26 sie 15 11:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~CHECKPOINT Użytkownik anonimowy
~CHECKPOINT :
No photo ~CHECKPOINT Użytkownik anonimowy
Witajcie Z Tej strony Tomek Właściciel Chevroleta Powiem szczerze ,że jestem zadowolony z tego dobrze dobranego zestawu niedawno jechałem do Tarnowskich gór spokojna jazda 120h/h na 200km Zapłaciłem około 65 zł Dodam iż mam silnik 2.0 24v 6-cio cylindrówka Jestem zadowolony że założyłem tą instalację Nic się nie dzieje i nie świeci !
19 cze 15 20:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WutheringH Użytkownik anonimowy
~WutheringH :
No photo ~WutheringH Użytkownik anonimowy
Dobry news, ale muszę przypomnieć, że poza dobrymi podzespołami, bardzo ważny jest też uczciwy i sumienny fachowiec, bo nawet najlepszą instalacje można zwalić partactwem.
21 cze 15 22:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gośc Użytkownik anonimowy
~Gośc :
No photo ~Gośc Użytkownik anonimowy
Ja mam całkiem inne zdanie na temat tego warsztatu Grzegorza Łopatki. Samochód zawiozłem z usterką,która rzekomo została naprawiona...Zapłaciłem i na drugi dzień musiałem wrócic bo problem znowu się pojawił. Ten "Fachowiec" nie usunął w moim samochodzie usterki,straciłem pieniądze i czas bo do warsztatu jezdziłem przez tydzień. Moim zdaniem człowiek który reklamuje się jako Ekspert Lpg powinien najpierw sprawdzić co się dzieje a nie wymieniać części bez diagnozy i kasować klienta bez usuniecia usterki. Nie polecam.
27 lip 16 23:20
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~1Jq7mG13KI Użytkownik anonimowy
~1Jq7mG13KI :
No photo ~1Jq7mG13KI Użytkownik anonimowy
Wow, your post makes mine look feblee. More power to you!
23 kwi 16 00:58
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~monter Użytkownik anonimowy
~monter :
No photo ~monter Użytkownik anonimowy
witam, przypatruję się tej burzliwej dyskusji i jako osoba, która siedzi w temacie stwierdzam, że tak naprawdę wszystko zależy od dobrego montażu i regulacji. Teraz jest tak silna konkurencja, że wszyscy producenci muszą trzymać odpowiednie normy by w ogóle utrzymać się na rynku. Nie ma większego znaczenia czy będzie to: LPGTECH, BRC czy AGC. Jeżeli całość będzie odpowiednio skonfigurowana i wyregulowana, bryczka powinna hulać.
18 cze 15 20:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bolek Użytkownik anonimowy
~bolek :
No photo ~bolek Użytkownik anonimowy
W tej Epice to raczej nie ma skomplikowanego silnika i sterownik bez OBD jak najbardziej tu się sprawdzi. Oby był tylko odpowiedni reduktor jeśli chodzi o wydajność bo z tym to różnie bywa u naszych monterów. Potrafią dawać za mały. Podobnie wtryskiwacze.
18 cze 15 16:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej