• Obecnie za litr benzyny można kupić prawie 2,5 l autogazu
  • Turbo, bezpośredni wtrysk benzyny – to już dla zasilania gazowego nie jest problemem. Nie znaczy to jednak, że nie ma innych barier
  • Nieprzekraczalną barierę dla firm gazowych wciąż stanowi podwójny wtrysk benzyny

Bezpośredni wtrysk benzyny to rozwiązanie dziś już niemal standardowe – silniki z pośrednim wtryskiem należą do mniejszości. Przez długi czas auta z bezpośrednim wtryskiem były właściwie „niegazowalne”, w ciągu kilku lat od upowszechnienia się tych konstrukcji wiele się jednak zmieniło. Sam bezpośredni wtrysk benzyny – wbrew częstym opiniom – nie jest dla monterów LPG problemem.

Bezpośredni wtrysk benzyny wymaga jedynie zastosowania dość wyrafinowanego sterowania instalacją gazową, precyzyjnego działania i zwykle zastosowania dotrysku benzyny. Dotrysk benzyny polega na tym, że silnik oprócz gazu spala trochę benzyny, której przepływ zapobiega usterkom wtryskiwaczy i wyręcza lub uzupełnia pracę instalacji w chwili, gdy wtryskiwacze LPG „nie nadążają”. Auto zatem oprócz gazu zużywa pewną ilość benzyny. Ile – to zależy od warunków jazdy i samej instalacji.