Auto Świat Porady Wszystko o LPG Jak jeździć taniej? Samochody z instalacjami CNG i hybrydy z LPG

Jak jeździć taniej? Samochody z instalacjami CNG i hybrydy z LPG

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Hasło: „gaz w samochodzie” kojarzy się głównie z prostą instalacją LPG i silnikiem benzynowym, jednak tym razem zajmiemy się nieco mniej oczywistymi kwestiami. Czyli: „gazowaniem” hybryd, wtryskiem LPG w fazie ciekłej i instalacjami CNG, które dzięki nowym przepisom mają szansę szybko zdobyć popularność

Jak jeździć taniej? Samochody z instalacjami CNG i hybrydy z LPG
Jak jeździć taniej? Samochody z instalacjami CNG i hybrydy z LPGŻródło: Auto Świat / Marek Korlak
  • Dzięki nowym przepisom CNG może zyskać na znaczeniu. Ale dopiero, gdy będzie gdzie je tankować
  • Hybryda jeżdżąca jako taksówka pali średnio 5-5,5 l benzyny na 100 km, zaś gazu – nie więcej niż 7 l/100 km. To oznacza, że koszt przejechania 100 km wynosi zaledwie 15 zł
  • Oferta aut z fabryczną instalacją CNG jest zaskakująco duża, tyle że na razie w Polsce dostępnych jest tylko kilka modeli

Najlepsza recepta na taksówkę? Mercedes z dieslem pod maską. Stary, wysłużony, ale ekonomiczny. Cóż, kiedyś może i tak było, ale tylko do czasów, gdy diesle były proste konstrukcyjnie i – mimo że kopciły – mogły wszędzie swobodnie wjeżdżać. Potem weszły ostre normy emisji spalin, silniki wysokoprężne dostały skomplikowany oraz – często – awaryjny osprzęt.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Powiązane tematy:PoradyEksploatacjaLPG