Zakup terenówki z mocnym benzyniakiem kusi, niestety, z sercem walczy rozum – przecież taki smok pali kilkanaście litrów na 100 km! Do głosu jednak wraca serce: założy się instalację gazową i nie będzie tak drogo! Czego lepiej posłuchać? Czy instalacja gazowa rzeczywiście się opłaca? Zdecydować się na LPG czy może wybrać mniej popularne CNG?

Odpowiedzi na te pytania poszukaliśmy, zbierając doświadczenia za kierownicą Toyoty FJ Cruiser. Ciężka terenówka z mocnym silnikiem 4.0 V6 to idealny pojazd do prób – sporo pali, więc łatwiej wychwycić różnice i policzyć, co się opłaca. Pokazany tu egzemplarz jest szczególny, bo kilka lat temu testowaliśmy go z instalacją LPG, a teraz znów trafił w nasze ręce, ale… z zasilaniem CNG! Skąd ta zmiana? Samochód należy do firmy STAG – producenta całej palety podzespołów do zasilania LPG. Inżynierowie z Białegostoku cały czas eksperymentują, wyprodukowali więc również zestaw do zasilania CNG.