Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Instalacja LPG w nowoczesnym aucie – czy to możliwe?

21 maja, 14:59

(Rozmowa z Łukaszem Brzezowskim, kierownikiem warsztatu firmowego firmy AG Centrum)

Udostępnij
0
Skomentuj
AG Centrum AG Centrum Foto: AG Centrum;

ONET: Czy to prawda, że im nowocześniejszy samochód, tym trudniej założyć do niego instalację gazową?

Łukasz Brzezowski*: To nie tak. Obecnie mówiąc „nowoczesny” silnik, który dodatkowo ma być problemem dla warsztatów zakładających instalacje LPG, rozumie się najczęściej samochód, którego silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny. Wiele lat temu, gdy takie samochody pojawiały się sporadycznie, rzeczywiście nie było rozwiązań, które pozwalałyby zamontować instalację LPG w takich pojazdach, przynajmniej w większości przypadków. Albo było to ekonomicznie nieuzasadnione. Dziś jednak bezpośredni wtrysk paliwa jest najczęściej stosowanym układem zasilania silników benzynowych i dla nas, producentów instalacji gazowych, nie jest to już żaden problem. Powiem więcej: to standard, nasza codzienność.

Warto mieć świadomość, że w naszym Centrum Badawczo-Rozwojowym pracujemy bez przerwy, by podążać za najnowocześniejszymi układami zasilania silników. Silniki – z punktu widzenia kierowcy te same od lat, w każdym razie mające od lat te same nazwy – modyfikowane są wielokrotnie każdego roku, równolegle funkcjonują różne rozwiązania, zaś większe, można powiedzieć zasadnicze zmiany konstrukcyjne towarzyszą wejściu w życie każdej kolejnej normy emisji spalin. Naszym zadaniem jest być na bieżąco, by do każdego, a w każdym razie prawie każdego samochodu móc zaproponować bezpieczną i wydajną instalację gazową. Cały czas nam się to udaje.

Montaż instalacji gazowej w Audi A6 2,0 TFSI 155 KW. Montaż instalacji gazowej w Audi A6 2,0 TFSI 155 KW. Foto: AG Centrum;

ONET: Czy to oznacza, że badacie każdy nowy samochód i każdy nowy silnik? Wydaje się to niemożliwe.

ŁB:  Każdy silnik ma swój kod, który go identyfikuje. Na tej podstawie warsztat montujący instalacje LPG od razu wie, czy do danego silnika dostępna jest już instalacja z odpowiednim oprogramowaniem. Warto podkreślić, że nie ma żadnego problemu z dostępnością osprzętu gazowego, jedyny kłopot to właśnie oprogramowanie. Zależy nam, by warsztat nie musiał „odkrywać Ameryki”, lecz mógł otrzymać od nas gotowe oprogramowanie przygotowane przy użyciu najnowocześniejszych urządzeń, opracowywane w bezpiecznych warunkach w naszym Centrum Badawczo-Rozwojowym w Radomiu. Jeśli oprogramowania jeszcze nie ma, a właściciel nowego auta chciałby mieć instalację gazową, jesteśmy w stanie mu pomóc – bez problemu.

ONET: W jaki sposób?

ŁB:  Wówczas zapraszamy go wraz z samochodem do naszego Centrum Badawczo-Rozwojowego, gdzie w ciągu 2-3 dni jesteśmy w stanie przygotować odpowiednie oprogramowanie i zamontować wzorcową instalację gazową. Najpierw warto do nas zadzwonić 666 018 721 lub napisać: direct@agcentrum.pl

ONET: Ale to musi kosztować majątek.

ŁB:  Wręcz przeciwnie – właściciel nowego bądź nietypowego auta zyskuje rozwiązanie, jakiego potrzebuje, a którego nie ma na rynku, a my poszerzamy „portfolio” naszej instalacji Zenit Pro Direct. Także klient dostaje od nas instalację w korzystnej cenie – w przypadku silnika 4-cylindrowego jest to 2,5 tys. zł. W ten sposób korzyść jest obopólna.

ONET: 2,5 tys. zł to są koszty dla instalacji, jaką opracowujecie pod konkretnego klienta. A jaka jest cena już dziś dostępnej w warsztatach instalacji Zenit Pro Direct? Przypuszczam, że jest dużo droższa?

ŁB:  Jest droższa, ale nie jest droga. W zależności od regionu kraju dobra instalacja opracowana specjalnie do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa – Zenit Pro Direct – kosztuje od 3,8 do 5 tys. zł. Warto sobie uświadomić, że przeciętny kierowca, który myśli o montażu instalacji gazowej, przejeżdża rocznie co najmniej 20 tys. km. To wystarczy, by w ciągu roku zwrócił się koszt montażu, który na dobrą sprawę nie powinien być traktowany jako koszt, lecz jako inwestycja. W kolejnym roku mamy już czysty zysk. Warto podkreślić, że im bardziej paliwożerny jest samochód, tym szybciej zwraca się inwestycja i oszczędności z jazdy na paliwie alternatywnym są wyższe.

Skoda Superb 1,8 210 KM po chipie 2015 z instalacją LPG AG Centrum. Skoda Superb 1,8 210 KM po chipie 2015 z instalacją LPG AG Centrum. Foto: AG Centrum;

ONET: Ale przecież nowoczesny silnik, nawet podczas jazdy na gazie, cały czas spala benzynę.

ŁB:  Tak, ale bardzo mało. Nasze instalacje są zaprojektowane w ten sposób, że gaz podawany jest do silnika w pełnym zakresie jego prędkości obrotowej. Jednocześnie, dla zapewnienia bezpieczeństwa wtryskiwaczy benzynowych, mamy stały dotrysk benzyny na poziomie kilku procent. Pomimo dotrysku benzyny w przypadku auta, które spala ok. 10 l benzyny na 100 km, oszczędność na każdych 100 km to ok. 20 zł. Łatwo policzyć, że po przejechaniu 20 tys. km zaoszczędzimy ok. 4 tys. zł – współspalanie benzyny nie jest więc żadnym problemem.

ONET: Ale czy instalacja gazowa jest bezpieczna dla nowoczesnego silnika?

ŁB:  Oczywiście! Współczesne silniki mają tak czułe układy autodiagnostyczne, że jakakolwiek nieprawidłowość po stronie benzyny czy LPG automatycznie jest sygnalizowana, a silnik zaś pozostaje bezpieczny. Z bezpośrednim wtryskiem benzyny mamy już mnóstwo doświadczeń – są to lata pracy naszego Centrum Badawczo-Rozwojowego, które teraz procentują: silniki mają się dobrze, a nasi klienci cieszą się ekonomiczną jazdą.

Lista samochodów do których można zamontować instalację LPG Zenit PRO DIRECT

Marka samochodu Parametry silnika Kod silnika instalacja
Audi A4   1.8 TFSI 118kW CDHB Zenit Pro Direct ver. A
Audi A4 2.0 TFSI 147kW BPG Zenit Pro Direct ver. A
Audi A5 2.0 TFSI 155kW CDNC Zenit Pro Direct ver. A
Audi A6 2.0 TFSI 155kW CAE Zenit Pro Direct ver. A
Audi Q5 2.0 TFSI 132kW CDN Zenit Pro Direct ver. A
Audi TT 2.0 TFSI 147kW BWA Zenit Pro Direct ver. A
Citroen DS4 1.6 THP 115kW 5FV Zenit Pro Direct ver. A
Dacia Duster 1.2 TCE 92kW H5Ft Zenit Pro Direct ver. B
Hyundai iX35 1.6 GDI 99kW G4FD Zenit Pro Direct ver. A
Hyundai SantaFe 2.0 GDI 194kW G4KH Zenit Pro Direct ver. A
Kia Sportage 1.6 GDI 99kW G4FD Zenit Pro Direct ver. A
Mazda 3 MPS 2.3 DISI 191kW L3 Zenit Pro Direct ver. A
Mazda 5 2.0 DISI 110kW LF3F Zenit Pro Direct ver. A
Mazda CX7 2.3 DISI 191kW L3 Zenit Pro Direct ver. A
Opel Vectra 2.2 114kW Z22YH Zenit Pro Direct ver. A
Peugeot 207 1.6 THP 110kW 5FX Zenit Pro Direct ver. A
Seat Altea 2.0 FSI 110kW BLR Zenit Pro Direct ver. A
Seat Altea XL 1.8 TSI 118kW BZB Zenit Pro Direct ver. A
Seat Leon 1.8 TSI 118kW CDAA Zenit Pro Direct ver. A
Skoda Octavia 1.2 TSI 77kW CJZB Zenit Pro Direct ver. C
Skoda Octavia 2.0 FSI 110kW BLR Zenit Pro Direct ver. A
Skoda Superb 1.4 TSI 92kW CAXC Zenit Pro Direct ver. A
Skoda Superb 1.8 TSI 118kW CDAA Zenit Pro Direct ver. A
Volkswagen CC 2.0 TFSI 155kW CBFA Zenit Pro Direct ver. A
Volkswagen Golf 7 1.2 TSI 81kW CYVB Zenit Pro Direct ver. C
Volkswagen Passat 1.8 TSI 118kW BZB Zenit Pro Direct ver. A
Volkswagen Passat B7 DSG 1.8 TSI 118kW CDAA Zenit Pro Direct ver. A
Volkswagen Passat 2.0 FSI 110kW BVY Zenit Pro Direct ver. A
Volkswagen Passat 2.0 TFSI 147kW BPY Zenit Pro Direct ver. A
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 147kW CCT Zenit Pro Direct ver. A
Volkswagen Touran 2.0 FSI 110kW AXW Zenit Pro Direct ver. A

* Łukasz Brzezowski, Kierownik Warsztatu Firmowego AG Centrum

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Dwie sprawy:
1, stać na konia (nowoczesny silnik/auto) to i na sieczkę powinno starczyć.
2, LPG jest OK, niestety jadąc w wakacyjną podróż, ciągłe szukanie stacji z gazem i częste tankowanie doprowadza do szewskiej pasji.
O kole w bagażniku nie wspominam. Wiem, wiem są maniacy LPG, pomimo tego utrzymany Diesel jest o wiele lepszy.
21 maja 18:56 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pastuszek Użytkownik anonimowy
~Pastuszek :
No photo ~Pastuszek Użytkownik anonimowy
Nie zgodzę się z Tobą. Jak ktoś myśli perspektywicznie, to ma duże oszczędności. Nie mówimy o gazowaniu panamery, tylko użytkowych samochodów. z bogatymi tak jest, że oni najlepiej potrafią liczyć sieczkę. swój silnik widzę opracowany CBFA, więc się sam zastanawiam czy tego zenita nie założyć, czy się nie przymierzyć.
22 maja 18:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kacper Użytkownik anonimowy
~Kacper :
No photo ~Kacper Użytkownik anonimowy
Ja od wielu lat jeżdżę na gazie i nie narzekam. Instalacja w nowych autach to żadna nowość tylko warto zainwestować w coś porządnego. U siebie w Octavi 2.0 tsi mam zamontowane BRC sq32 i super się sprawuje. Osoby, które pokonują dużo km mają spore oszczędności a w szczególności auta firmowe.
30 maja 22:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tiger Użytkownik anonimowy
~Tiger :
No photo ~Tiger Użytkownik anonimowy
Jak byłem na targach w Poznaniu w tym roku, czytałem o tej instalacji w targowym katalogu. SPoro tych zenitow jezdzi po naszej Polszy juz. Nawet dzowniłem do Radomia i się dowiadywałem w sprawie swojego auta. Prawdopodobnie wstawię do nich auto, bo nic nie tracę.
23 maja 22:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gieniek Użytkownik anonimowy
~Gieniek :
No photo ~Gieniek Użytkownik anonimowy
Ja ostatnio gazowałem A6 z 3.2 FSI V6 255KM i też kminiłem na początku, gazować czy nie? Ostatecznie zdecydowałem się, założyłem Zavoli Direct. Szczerze? Jeździ się bardzo dobrze, wcale nie odczuwam zmiany paliwa, no jedynie na stacji jest różnica haha:D
27 maja 12:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sylwek Użytkownik anonimowy
~Sylwek :
No photo ~Sylwek Użytkownik anonimowy
Szwagier ma tę instalację dokładnie w Tiguanie CCT silnik. Długo się zastanawiał, co zamontowa, opcje miał 3 bodajże. zdecydował się na zenita directa, bo miał najlepsze wyniki spalania w porównaniu do np. stage.
22 maja 19:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Gaz jest dobry do gotowania. W aucie pozorne oszczędności szybko zamieniają się w niekończące się pasmo problemów.
22 maja 22:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Warkocz Użytkownik anonimowy
~Warkocz :
No photo ~Warkocz Użytkownik anonimowy
To ciekawe. Dzwoniłem do tego Centrum. Faktycznie za 2,5 koła robią instalację pod konkretny samochód :D to jest deal
24 maja 19:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wikliniarz Użytkownik anonimowy
~wikliniarz :
No photo ~wikliniarz Użytkownik anonimowy
Mam tego zenita i spala max. 20% Pb w całości. W odróżnieniu od staga, który pali ponoć nawet do 40% w tragicznych sytuacjach, ale w normalnych do 30%. to średnia oszczędność. ktoś to potwierdza?
26 cze 19:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marys Użytkownik anonimowy
~marys :
No photo ~marys Użytkownik anonimowy
A ja się z nimi umówiłem na montaż. Ha, Liczę na oszczędności.
1 cze 20:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej