Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jaką instalację zamontować w aucie z mocnym silnikiem benzynowym?

30 cze 15 13:43

Przyjemność z jazdy dużą terenówką jest tym większa, im większy silnik pracuje pod maską. Ale co zrobić z kosztami eksploatacji? Przecież koszty paliwa będą wyjątkowo duże

Udostępnij
0
Skomentuj
Instalacja LPG w Mercedesie GL Instalacja LPG w Mercedesie GL Foto: Auto-Gaz Centrum Ekspert LPG

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna, jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest montaż instalacji LPG. Tym razem do flagowego warsztatu firmowego producenta samochodowych instalacji gazowych – Aut-Gaz Centrum trafił Mercedes GL 450, pod maską którego pracuje silnik o pojemności 4,7 l osiągający maksymalnie 340 KM.

Nie musimy nikogo przekonywać, że koszty eksploatacji takiego samochodu będą wysokie i nawet jeśli ktoś kupił to auto, to jeśli ma alternatywę oszczędzenia na stacji benzynowej – z pewnością ją wykorzysta. Przelicznik w przypadku tego auta okazał się bardzo prosty. Otóż w cyklu miejskim na pokonanie każdych 100 km Mercedes zużywał 15,5 l/100, natomiast w trasie spalanie spadało jedynie o 1,5 litra – czyli pole do oszczędności jest ogromne.

Pod maskę Mercedesa GL 450 trafił komputer Zenit Pro OBD sterujący pracą instalacji LPG, dwa reduktory Silver, oraz wtryskiwacze Hana. Pod maskę Mercedesa GL 450 trafił komputer Zenit Pro OBD sterujący pracą instalacji LPG, dwa reduktory Silver, oraz wtryskiwacze Hana. Foto: Auto-Gaz Centrum Ekspert LPG

Właśnie z tego powodu auto trafiło do flagowego warsztatu firmowego producenta samochodowych instalacji gazowych – Aut-Gaz Centrum. Firma jest założycielem ogólnopolskiej sieci Ekspert LPG. Już na samym początku okazało się, że w przypadku tego modelu nie ma miejsca na standardowe rozwiązania, bowiem jednostka napędowa jak i elektronika nią sterująca stanowią nie lada wyzwanie dla montażysty. Krótko mówiąc łatwo nie będzie.

Na szczęście auto trafiło w ręce specjalistów, którzy odpowiednio podeszli do tematu. Pod maskę Mercedesa GL 450 trafił komputer Zenit Pro OBD sterujący pracą instalacji LPG, dwa reduktory Silver, oraz wtryskiwacze Hana.

Po zamontowaniu instalacji LPG, oraz jej odpowiednim wyregulowaniu, auto bez najmniejszego problemu pokonało już kilka tysięcy kilometrów zużywając w cyklu miejskim 17,3 l LPG na 100 km, oraz w trasie 15,9 l LPG na 100 km. Jak widać w tym przypadku montaż instalacji LPG zwróci się bardzo szybko.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (17)

No photo
No photo ~janis Użytkownik anonimowy
~janis :
No photo ~janis Użytkownik anonimowy
Do dobrego i mocnego auta najlepiej założyć sprawdzoną instalację, np. BRC z wyższej półki, wtedy i reduktory i wtryski są lepsze, a wszystko od jednego producenta. Tylko nic nie zastąpi dobrego montażysty - to jest najważniejsze
8 lip 15 19:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czak Użytkownik anonimowy
~czak :
No photo ~czak Użytkownik anonimowy
Wtryskiwacze w benzynach nie padają łatwo a Wtryskiwacze gazowe są porządnej firmy także również szybko nie padną;-)
1 lip 15 22:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wpp Użytkownik anonimowy
~wpp :
No photo ~wpp Użytkownik anonimowy
bogaci umieją i wiedzą na czym oszczędzać
11 lip 15 09:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darko1 Użytkownik anonimowy
~Darko1 :
No photo ~Darko1 Użytkownik anonimowy
Wybierając instalację do mocnego silnika kierowałbym się niezawodnością. Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem byłaby instalacja gazowa BRC.
27 lip 15 07:52
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
~Edek :
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
Do Swego meśka zamontowałem instalację gazową BRC sequent SDI 2.0 i śmigam aż miło a koszty są dużo niższe :) .
23 lip 15 16:40
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gizmos Użytkownik anonimowy
~gizmos :
No photo ~gizmos Użytkownik anonimowy
Też mi nowość, takie samochody od dawna są gazowane. Tylko ktoś kogo stać jako wtryski daje kehiny i minimum daje coś od landi, brc, prinsa. Jednym słowem instalację z wyższej półki i nie cacka się z głupimi opiniami dzieci z internetu. Tylko jedzie do mechanika i montuje. Tak się rozczulacie nad tymi samochodami z 4,7 litra? Ja w energy widzę 5,7 litra hemi do tego cadillaca z 6,2 litra. Mogę tak sobie wymieniać do woli, zaraz ktoś mnie zjedzie. Ale życzę powodzenia, zawiści nigdy dość.
16 lip 15 18:46
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Radek Użytkownik anonimowy
~Radek :
No photo ~Radek Użytkownik anonimowy
W dużych autach też chcą zaoszczędzić wiadomka. Lpg szybciej się zwróci, bo benzyny trochę chlają haha. Mój braciak ma Vitarę i jeździ na sq 32 od brc na gospodarstwie. Bardzo sobie chwali, bo jeździ za małą kasę. Pozdro
11 lip 15 20:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tedi Użytkownik anonimowy
~Tedi :
No photo ~Tedi Użytkownik anonimowy
Mi się wydaje, ze najlepszymi silnikami do lpg są 1.6 16V. 1.6 miałem w megance, moja żona ma w toyocie. Ja teraz jeżdżę scenikiem z 2005r, zagazowałem go w sq od brc i również bardzo dobrze pracuje. Oczywiście przy każdej instalacji należy dobrze to wyregulować. Pozdro Wszystkim.
8 lip 15 19:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hmm Użytkownik anonimowy
~hmm
No photo ~hmm Użytkownik anonimowy
do ~złotnikcezary:
No photo ~złotnikcezary Użytkownik anonimowy
30 cze 15 22:59 użytkownik ~złotnikcezary napisał
Terenówka merc-sedes-a i lpg typowe polaczkowe myślenie. Nie stać cię na paliwo do bęca to fabie sobie kup.
kolejny glupek .....
2 lip 15 19:03 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~heh Użytkownik anonimowy
~heh
No photo ~heh Użytkownik anonimowy
do ~złotnikcezary:
No photo ~złotnikcezary Użytkownik anonimowy
1 lip 15 18:59 użytkownik ~złotnikcezary napisał
"Zaoszczędzone "pieniądze wyda po roku u mechanika na nowy rozrząd, pompę paliwa, ewentualnie wtryskiwacze które w bęcach sypią się niemiłosiernie. Merc-sedes i oszczędność nigdy nie idą w parze, albo cię stać albo nie. Lata 90' minęły półtora dekady tem
widac ty dalej zostales w tamtych latache skoro myslisz ze gaz uszkodzi silnik
jak znawco zamontujesz kiepska instalacje ze skapa dawka no to wtedy zniszczysz silik
na instalacji sie nie oszczedza pamietaj to
2 lip 15 19:01
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej