Jak się okazuje nawet auto którym jeździ się dla przyjemności może być tanie w eksploatacji i to nie dlatego, że pod jego maską pracuje oszczędny silnik wysokoprężny - ale z powodu zamontowania w nim dobrze skonfigurowanej instalacji LPG.
Pod maską prezentowanego modelu pracuje silnik benzynowy o pojemności 1.9 l osiągający maksymalnie 120 KM, które niestety lubią wypić. Podczas jazdy z klasycznym zasilaniem benzynowym BMW Z3 zużywało średnio 10 litrów na 100 km w ruchu miejskim, oraz 8 litrów benzyny na 100 km w trasie.
Jednak zawsze można jeździć taniej. Bowiem różnica w cenie benzyny oraz gazu LPG cały czas utrzymuje się na poziomie atrakcyjnym dla gazu. Bo jak tu nie skorzystać z okazji jazdy za pół ceny?
Dlatego też właściciel BMW Z3 zdecydował się na zamontowanie w swoim aucie dobrej instalacji LPG - cel był jeden, utrzymanie typowej dla BMW radości z jazdy przy jednoczesnym znaczącym ograniczeniu kosztów paliwa.
Jak się okazuje nawet w takim kabriolecie bez większych problemów można zamontować instalację LPG, a cały montaż jest bardzo prosty. W w tym egzemplarzu zamontowano sterownik instalacji LPG Blue Box w komplecie z reduktorem Tomasetto Artic oraz wtryskiwaczami Hercules.
O ile sam montaż podzespołów instalacji w komorze silnika nie sprawił większych problemów, to już montaż zbiornika LPG o pojemności 35 litrów łatwy nie był - bowiem mała pojemność bagażnika wymagała od montażysty sporej gimnastyki aby w miejscu na koło zapasowe zmieścić dodatkowy zbiornik.
Na szczęście profesjonalizm warsztatu montującego instalację po raz kolejny został potwierdzony i kierowca BMW Z3 może cieszyć się z niższych kosztów podróży. Obecnie jego samochód na pokonanie każdych 100 km w ruchu miejskim potrzebuje jedynie 11,5 l gazu LPG, natomiast w trasie na pokonanie tej samej odległości potrzeba 9 litrów gazu - to dobry wynik.