Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nowe Audi Q5: Ekologiczne, ale nie elektryczne

7 paź 16 15:50

W przyszłym roku wystartuje kolejne Q5. O tym, że jest to zupełnie nowa konstrukcja, przekonacie się jednak dopiero, gdy usiądziecie za kierownicą

Udostępnij
0
Skomentuj

Fiesta mexicana? Raczej nie. Każdy, kto po raz pierwszy spojrzy na wytwarzane w Meksyku nowe Audi Q5, pomyśli raczej o... wieczorku tanecznym w uzdrowisku. Dlaczego? Bo tak jak w przypadku A4 i A5, także w Q5 Audi stawia na sprawdzone wymiary i znane formy. Auto ma wyglądać solidnie i takie też być, nie może zbytnio epatować stylistycznymi fajerwerkami, bo te szybko się wypalają. Szykuje się kolejne nudne auto?

Audi Q5 Audi Q5 Foto: Audi / Audi

Wręcz przeciwnie, bo pod dobrze znaną zewnętrzną powłoką kryje się zupełnie nowa technika. W środku będzie nieco więcej miejsca, a samo nadwozie ma stawiać mniejszy opór aerodynamiczny – to tak na początek, bo nowości w kolejnej generacji Q5 szykuje się więcej. Pneumatyczne zawieszenie (zamiast aluminiowego) umożliwi zmianę prześwitu w zależności od warunków jazdy – oczywiście, będzie też tryb terenowy. To jednak nie wszystko, bo taki układ daje możliwości ograniczenia przechyłów nadwozia i uzyskania wyższego komfortu jazdy przy jednoczesnym poprawieniu zwinności auta. Czyli mówiąc prościej: tak jak ma to miejsce w Q7, podczas prowadzenia nowego Q5 będziecie mieć wrażenie, że jest ono mniejsze i lżejsze. Ale prawdziwe nowości czekają w palecie jednostek napędowych, i to zarówno klientów zorientowanych na ekologię, jak i na sport.

Audi Q5 Audi Q5 Foto: Audi / Audi

W RS Q5 pojawi się nowy agregat biturbo 2.9 V6 o mocy 450 KM i tym samym postawi na z góry straconej pozycji 367-konnego Mercedesa-AMG GLC 43. Również przyszłe BMW X3 M40i o mocy 360 KM nie będzie zbytnim zagrożeniem. Wersję RS rozpoznacie po szerszym rozstawie kół oraz elementach nadwozia w matowym chromie i połyskliwej czerni. Inżynierowie Audi zapowiadają też, że nie do podrobienia będzie dźwięk silnika.

Tak jak dziś, w ofercie znajdzie się wersja SQ5 3.0 TDI o mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm, która po starcie spod świateł nauczy moresu niejednego posiadacza samochodu benzynowego o tej samej mocy.

Audi Q5 Audi Q5 Foto: Audi / Audi

Za głośno i za mało przyjaźnie środowisku? Dla takich klientów Audi szykuje ciekawą propozycję. Q5 Plug-in Hybrid z 252-konnym motorem spalinowym oraz wspierającym go silnikiem elektrycznym. Jeśli za kierownicą tego samochodu usiądzie ktoś łagodnie obchodzący się z pedałem gazu, elektryczny zasięg wyniesie 50 km. Auto z kablem do ładowania w bagażniku będzie miało pięć programów jazdy: EV (elektryczny), D (jazda z użyciem obu silników), S (głównie z motorem spalinowym), B (z 10-sekundowym boostem od „elektryka”) oraz R jak rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii podczas jazdy.

W trybie elektrycznym (do wyczerpania energii), a później hybrydowym, średnie zużycie paliwa na pierwszych 100 km ma wynieść ok. 2 l/100 km.

Audi Q5 Audi Q5 Foto: Audi / Audi

Bazowe Q5 będzie miało 150 koni, ale nie z silnika 2.0, lecz z 1.4 TSI. Pozostałe motory, od 2.0 TFSI/190 KM po 3.0 TDI/272 KM, znamy z A4. Nowością będzie soft-hybryda, z 48-woltową instalacją i silnikiem elektrycznym wspierającym spalinowy (ale bez trybu czysto elektrycznej jazdy).

Wśród najciekawszych asystentów jazdy znajdą się aktywny tempomat (zadba o utrzymanie pasa ruchu i odległości od pojazdów) oraz asystent efektywności (dzięki mapom Google’a wiadomo, kiedy auto będzie pokonywało wzniesienie oraz jaka jest sytuacja na drodze). Poza tym – jeszcze łatwiejsza integracja smartfona z multimediami, większe i lepsze wyświetlacze itd.

Audi Q5 Audi Q5 Foto: Audi / Audi

Napęd quattro załączy tylną oś dopiero wtedy, gdy przednie koła zaczną tracić przyczepność, ale topowe modele RS Q5/SQ5 będą miały inny układ.

Naszym zdaniem

Audi jest znane z tego, że kolejne generacje modeli wyglądają bardziej na liftingi niż na nowe konstrukcje. I choć zawsze spotyka się to z falą krytyki, to jednak auta z Ingolstadt sprzedają się świetnie – najwyraźniej grupa krytykujących nie pokrywa się z grupą kupujących nowe auta. Dzięki napędom hybrydowym jest duża szansa na powiększenie tej ostatniej.

Najważniejsi konkurenci Q5

W wyższej klasie SUV-ów w przyszłym roku zrobi się naprawdę ciasno. Po raz pierwszy w swojej historii na produkcję SUV-a zdecydowała się włoska Alfa Romeo.

Alfa Romeo SAV Alfa Romeo SAV Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Podobnie jak Giulia, także Stelvio jest mocno zorientowane na BMW. Auto mierzy 4,65 m długości i będzie miało napęd na tył lub 4x4. Ma kosztować ok. 35 000 euro.

BMW X3 Xdrive 20i BMW X3 Xdrive 20i Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Nowe BMW X3 powinno być o przynajmniej 100 kg lżejsze od poprzednika, a na pokładzie znajdą się najnowocześniejsze multimedia. Ceny: od 40 000 euro.

Volvo XC60 Volvo XC60 Foto: Auto Bild/Avarvarii / Auto Bild

Volvo zdecyduje się na kolejną generację swojego bestselleru XC60. Optycznie auto upodobni się do XC90. „Szwed” urośnie w długości i szerokości, ale będzie niższy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej