Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Czy to już koniec wideorejestratorów?

27 paź, 16:16
Udostępnij
0
Skomentuj
Czy to już koniec wideorejestratorów? Czy to już koniec wideorejestratorów? Foto: Auto Świat

Posłowie Kukiz’15 uczcili kupno 140 nieoznakowanych BMW dla policji pytaniami o legalność wideorejestratorów. Ich zdaniem błędy w pomiarach prędkości są zbyt duże

Z pomiarami prędkości są same problemy. O ile stwierdzenie, że ktoś jechał za szybko, jest proste, o tyle dokładne wskazanie, jak szybko – już niekoniecznie. Radary rejestrują prędkość wszystkiego, co się rusza w najbliższej okolicy (choćby śmigieł wentylatorów samochodowych), mierniki laserowe wymagają od użytkownika pewnej ręki i snajperskiego oka, zaś wideorejestratory... jak słusznie wytykają posłowie w interpelacji – po prostu nie nadają się do tego celu.

Po pierwsze, mierzą prędkość nie samochodu, który jest celem, lecz pojazdu, w którym są zamontowane.

Po drugie, pomiar prędkości radiowozu, który wykonuje wideorejestrator, co do zasady jest niedokładny z tendencją do zawyżania wyniku. Prymitywne urządzenie, jakim jest wideorejestrator, prędkość bierze nie z systemu GPS ewentualnie nałożonego na prędkość kół, lecz z samych kół radiowozu. Wystarczy, że bieżnik opon zetrze się o 2 mm, a już koło kręci się szybciej; spadnie ciśnienie w kołach i też kręcą się szybciej. Niewiele szybciej? Może i tak, jeśli jednak błąd rzędu 1-2 km/h decyduje o utracie prawa jazdy na 3 miesiące albo o wysokości mandatu rosnącej o 100 zł, to ma to zasadnicze znaczenie.

Po trzecie, dokładność pomiaru wymaga utrzymania stałej odległości radiowozu od ściganego pojazdu. Jeśli pomiar odbywa się z 200 metrów lub więcej, błąd pomiaru wynosi kilkanaście proc. i więcej. Reasumując: wyniki są niedokładne nawet przy najlepszych chęciach obsługi, jeśli zaś policjanci mają ochotę podkręcić wynik, to pole do popisu jest duże.

Czy to znaczy, że wideorejestratory policyjne należy wyrzucić do kosza? Skąd! Każdy radiowóz powinien mieć kamerę i z przodu, i z tyłu. Policyjne kamery nagrywają mnóstwo wykroczeń, które nie budzą wątpliwości: niebezpieczne wyprzedzanie, zawracanie w niedozwolonych miejscach, ignorowanie czerwonych świateł, a w skrajnych przypadkach – także przekraczanie prędkości, choć podawane jedynie „z grubsza”. Do czego nie nadaje się na pewno wideorejestrator? Do tego, do czego jest wykorzystywany najchętniej, czyli do precyzyjnych pomiarów prędkości. Nie jest to bowiem miernik, nawet jeśli Główny Urząd Miar, który coś takiego „klepnął”, ma w tej kwestii inną opinię.

Naszym zdaniem

Dzień, W którym wprowadzono przepis nakazujący zabieranie praw jazdy za przekroczenie prędkości, powinien być ostatnim dniem wykorzystywania wideorejestratorów jako narzędzi do jej mierzenia.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (100)

No photo
No photo ~Deresz2 Użytkownik anonimowy
~Deresz2 :
No photo ~Deresz2 Użytkownik anonimowy
:Prawda jest taka, że Policja na polskich drogach poluje. Ma dość łatwe zadanie bo ograniczenia prędkości są poustawiane bezsensownie i nie mieszczą się w głowie . Uważam, że przepisy drogowe należałoby rygorystycznie przestrzegać ale i znaki ustawiać z sensem. Ta bezsensowność irytuje kierowców i prowokuje do ich ignorowania . W efekcie tak gdzie naprawdę ograniczenie ma sens i jest nawet konieczne, niektórzy kierowcy z rozpędu je ignorują i dochodzi do tragedii. Sam staram się nie płacić mandatów i dość rygorystycznie przestrzegam zasady by stosować się do znaków bezwzględnie tam, gdzie ograniczenie prędkości jest najbardziej bezsensowne bo tak najczęściej "polują" policjanci. Im nie dziwię się bo taki zawód a plan "nieformalny" należy wykonać bo przełożeniu musieliby się tłumaczyć z nieróbstwa swoich podwładnych. W Polsce poza bezsensownymi ograniczeniami drażni mnie poziom kształcenia kierowców w efekcie mamy młodych nieprzewidzialnych szaleńców za kierownicami albo zawalidrogów, którzy jednako stwarzają zagrożenie choć ci pierwsi większe. Typowy widok w mieście na drodze np. o 2 pasach w jednym kierunku, gdzie jednocześnie na lewym i prawym pasie jadą nauka jazdy i "ostrożny" kierowca w kapelusza z prędkościami o 20-30km niższymi od dopuszczalnej prędkości. Jadą ostrożnie? Owszem tylko blokują cała ulicę. Może ktoś mi wyjaśni dlaczego na jezdniach dwu lub trzech pasach w jednym kierunku najbardziej obciążonym jest pas lewy?
30 paź 10:44 | ocena: 95%
Liczba głosów:73
95%
5%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kocio Użytkownik anonimowy
~Kocio :
No photo ~Kocio Użytkownik anonimowy
Mieszkam o kilku lat w podwarszawskiej miejscowości, i to co widzę na tych wąskich, dziurawych powiatowych drogach mnie przeraża. Jeszcze kilka lat temu mieszkałem w Warszawie i pędząca Wisłostradą "laska" 120-140 km/h, dodatkowo gadająca przez telefon nie robiła na mnie wrażenia. Teraz jak widzę pędzącego suva z "laską" za kierownicą na wąskiej, dziurawej powiatowej drodze, gadającej przez telefon a jak mnie wyprzedza, widzę w fotelikach jedno lub dwoje dzieci to mnie to przeraża. Moja prędkość to ok. 70 km/h to pani jedzie sporo ponad 100km/h. Ja wiem, że jej samochód to prawie pancernik w przypadku kolizji z małym autem a o skuterze czy rowerze nie wspomnę. Dlatego takim kierowcą powinno odbierać się prawo jazdy na kilka miesięcy nawet za przekroczenie prędkości o 20 km/h.
29 paź 21:00 | ocena: 83%
Liczba głosów:151
83%
17%
| odpowiedzi: 11
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xen Użytkownik anonimowy
~xen
No photo ~xen Użytkownik anonimowy
do ~Zaq:
No photo ~Zaq Użytkownik anonimowy
29 paź 18:38 użytkownik ~Zaq napisał
Chłopie przestań pieprzyć o jeździe zgodnej z przepisami . Najpierw niech bedą porządnie szkoleni kierowcy , następnie niech bedą w sposób rozsądny ustawione ograniczenia prędkości wtedy możemy dyskutować o jeździe zgodnej z przepisami . A policjanci w ni
Co do bezsensowności wielu znaków pełna zgoda. Byłem w Austrii. Tam, jak jest ograniczenie do 40 km/h a pojedziesz 60 to zwyczajnie wylecisz z zakrętu. U nas przy ograniczeniu 40 km/h lecisz 100 i jest ok. Do tego ograniczenia w bezsensownych miejscach, Np. 1 km przed wioską itp. Plus ogromna ilość znaków których zapamiętac nie sposób. Kiedyś był artykuł w Motorze i na jakiejś ulicy na odcinku 1 km naliczyli ok. 300 znaków.
30 paź 08:05 | ocena: 93%
Liczba głosów:30
93%
7%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sławek T. Użytkownik anonimowy
~Sławek T. :
No photo ~Sławek T. Użytkownik anonimowy
Jak wielu piszących przede mną jeżdżę po kraju na codzień. Robię ok. 70 tyś km rocznie. I mimo tej całej machiny fotoradarów, videorejestratorow, suszarek laserowych itd od ładnych kilku lat nie zapłaciłem mandatu. Przemierza Polskę wzdłuż i wszerz. Trzeba tylko wiedzieć kiedy wyjechać. Od dawien dawna przyjmowała że trzeba godziny na 60 km. Ż małą korektą, ale tego się trzymam. Lepiej poczekać na miejscu przy kawie na spotkanie niż jechać jak wariat, płacić mandaty i spalac więcej paliwa.
27 paź 20:39 | ocena: 81%
Liczba głosów:117
81%
19%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zaq Użytkownik anonimowy
~Zaq
No photo ~Zaq Użytkownik anonimowy
do ~Jb:
No photo ~Jb Użytkownik anonimowy
29 paź 12:49 użytkownik ~Jb napisał
Artykuł bez sensu. Autor staje w obronie łamiących przepisy kierowców??? O co chodzi??? Przecież wystarczy jeździć zgodnie z przepisami, a problemu nie będzie.
Chłopie przestań pieprzyć o jeździe zgodnej z przepisami . Najpierw niech bedą porządnie szkoleni kierowcy , następnie niech bedą w sposób rozsądny ustawione ograniczenia prędkości wtedy możemy dyskutować o jeździe zgodnej z przepisami . A policjanci w nieoznakowanych samochodach polują na kierowców bo musza poprawić statystyki . Ostatnio byłem świadkiem hak gość lewym pasem starał się wyprzedzić ciężarówki jadąc przez piec kilometrów z prędkością 92km/h za nim sznur samochodów w tym nieoznakowany . Oczywiście zlepdki gościa który po zakończeniu manewru wyprzedzania przez żółwia wyrwał się do przodu i przekroczył prędkość o 10 km/h
29 paź 18:38 | ocena: 79%
Liczba głosów:113
79%
21%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~valdi19 Użytkownik anonimowy
~valdi19
No photo ~valdi19 Użytkownik anonimowy
do ~emerytowany. szofer z Jelcza 315 M:
No photo ~emerytowany. szofer z Jelcza 315 M Użytkownik anonimowy
29 paź 21:06 użytkownik ~emerytowany. szofer z Jelcza 315 M napisał
Chyba nieco poniosła Cię fantazja. Aby rocznie przejechać 70 000 km, to zakładając, że pracujesz 250 dni w roku, musiałbyś CODZIENNIE przejeżdżać ok. 280 km. Wiem, że tego nie wytrzymałby żaden normalny szofer, nawet ten o kondycji Herkulesa. Pozdrawiam.
co Ty gadasz....ja robię sporo ponad 100.000 rocznie i zarówno w Pl Czechy i Niemcy autem z wypożyczalni - i da się to pogodzic z pracą i cotygodniowymi "zjazdami" do domu a wierz mi nie zawsze człowiek jeździ "prawilna" - mandaty dostaję 2-3 rocznie za przekroczenia ale co najmniej 8-10 nie przyjmuję bo niewidoczny (nieczytelny) nr. rejestracyjny, bo brak możliwości jednoznacznego określenia mierzonego pojazdu itd. ale to wszystko w PL i Czechy w Niemczech nie ma dyskusji. Trzeba czasami "powalczyć o swoje" i się nie bać.
30 paź 09:58 | ocena: 81%
Liczba głosów:26
81%
19%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mako Użytkownik anonimowy
~Mako :
No photo ~Mako Użytkownik anonimowy
Niech ktoś mi to wytłumaczy, dlaczego w Kanadzie (gdzie żyję) czy w Stanach (gdzie dość często bywam) jeżeli policjant zatrzymuje kierowcę za przekroczenie prędkości NIKT nie dyskutuje czy to było o 5,10,20 km/godz za dużo. Oficer informuje cię z jaką prędkością jechałeś i nie ma tu do rzeczy fakt czy stał równolegle do ciebie, na przeciwko, czy prostopadle do jezdni. Oczywiście chcecesz dyskutować - idziesz do sądu, ale nie ma takich dyskusji społecznych jak widzę to w Polsce. Taki radar przekłamuje, taka słuzba ma albo nie ma prawa sprawdzać prędkości. Tu jest POLICJA i nie ma dodatkowych właścicieli "suszarek". Czy w Polsce nie można kupić np takiego sprzętu jak maja Niemcy i zakończyć dyskusje ? Czy też Polska to miejsce na ziemi , gdzie ZAWSZE bedzie się traciło czas na jałowe mielenie ozorami?
30 paź 11:37 | ocena: 77%
Liczba głosów:43
77%
23%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olek Użytkownik anonimowy
~olek :
No photo ~olek Użytkownik anonimowy
lapac lupic lapac lupic..ostatnio zaplacilem w jakiejs wiosce z dwoma domami...60 jechalem a 40 bylo ograniczenie..widzialem te 40 i zwolnilem ale wioska dluga prosta i zem jakos sie rozbujal..niemozna licznika z oka spuscic bo zlapia i zlupia..jak powiedzialem ze jakie ja tu zagrozenie sprawiam skoro zero ruchu droga prosta to milicjant sie nie odezwal..wiadomo ze chodzi o wyniki statystyki i kase a nie o bezpieczenstwo
29 paź 20:50 | ocena: 83%
Liczba głosów:89
83%
17%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Łukasz Płochocki Użytkownik anonimowy
~Łukasz Płochocki :
No photo ~Łukasz Płochocki Użytkownik anonimowy
Uwaga fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości i pułapki (jw tylko na krótkim odcinku-w Polsce niespotykane) też wymagają bardzo dokładnego ustawienia + wszelakie możliwe autorskie dodatki straży miejskich. Służby porządkowe od nas wymagają samemu nie stawiając się za wzór.
28 paź 08:20 | ocena: 94%
Liczba głosów:32
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastian67 Użytkownik anonimowy
~Sebastian67 :
No photo ~Sebastian67 Użytkownik anonimowy
Nie dość ze te wideo rejestratory kiepsko nadają się do precyzyjnych pomiarów prędkości co w szczególności ma ogromne znaczenie w kwestiach zatrzymania praw jazdy na 3 miesiące to dodatkowo policjanci nie są szkoleni w korzystaniu z nich, dobrze jednak ze są takie portale jak legalnajazda kotre pomagają w takich sprawach
29 paź 14:00 | ocena: 84%
Liczba głosów:50
84%
16%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej