Podczas premiery Focusa RS poinformowano, ze trwają prace nad jeszcze mocniejsza wersją, która będzie konkurować z takimi samochodami jak m.in. Subaru Impreza STi, czy Lancer Evo 10. Dzisiaj już ta informacja została potwierdzona i możemy przedstawić pierwsze oficjalne zdjęcia Focusa RRS.Miłośnicy szybkiej wersji Focusa byli zawiedzeni faktem, że wersja RS ma tylko przedni napęd. Obecnie ten problem został rozwiązany i RRS ma już napęd 4x4.
RRS ma masę 1510 kg, co w porównaniu z czteronapędowymi konkurentami stanowi całkiem niezły wynik.
Pięciocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem został zmodyfikowany. Zwiększono ciśnienie turbosprężarki, przeprogramowana została jednostka sterująca, zmiany objęły układ chłodzenia i wydechu. Przy napełnieniu zbiornika paliwem 98 oktanowym jednostka ta osiąga moc 254 kW (345 KM) przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 465 Nm (Overboost) dostępnym już przy 2200 obr./min. Ogranicznik reaguje o 200 obr./min poźniej niż w modelu RS, a więc na granicy 7250 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna 269 km/h.
Zmiany podwozia są jedynie kosmetyczne. Pozostał identyczny rozstaw kół, a jedynie o 1 cm zmniejszył się prześwit. Mocniejsza są obecnie hamulce, a średnica tarcz zwiększyła się z przodu do 345 mm, a z tyłu do 306 mm.
Na nadwoziu oraz we wnętrzu pojazdu wyeksponowane zostało zielone logo „RRS”. Nowy model Focusa trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w połowie 2009 roku i najtańsza jego wersja będzie kosztować 43 500,– GBP.