CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Top 10. Kompakty tanie w naprawach i w atrakcyjnej cenie

22 lip 16 11:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Kompakty za 8-10 tys. zł to bardzo popularne auta. Nie wszystkie z nich mają jednak prostą budowę i tanie części zamienne. Wybraliśmy dla was te, których koszty utrzymania nie są duże

Kupując samochód kompaktowy za 8-10 tys. zł, zastanawiamy się, ile będzie kosztowało jego utrzymanie. Niestety, niemal niezależnie od dokonanego wyboru każde auto tego typu będzie wymagało napraw – jeśli będziecie mieli szczęście, to nie od razu, ale jest to mało prawdopodobne.

Do naszego „Top 10” wybraliśmy modele, które mają w miarę nieskomplikowaną budowę, są dość wytrzymałe, a ceny części do nich należą do najniższych na rynku.

W przypadku aut kompaktowych duże znaczenie ma także to, że niektóre z nich posiadają podobne, jeśli nie identyczne: płyty podłogowe, zawieszenia, hamulce, silniki i skrzynie biegów, bo to sprawia, że produkcja części do nich jest tania.

Myślimy tu o autach koncernu Volkswagena, które są licznie reprezentowane wśród wybranej przez nas dziesiątki. Francuskie modele psują się nieco częściej i firmom bardziej opłaca się produkować zamienniki do nich, dzięki czemu ich ceny też są bardzo atrakcyjne. Do jednych i drugich znajdziecie bardzo dużo elementów używanych.

Popularność to tanie części

Podobnie jak w Volkswagenie, w Fordzie mamy do czynienia z popularną płytą podłogową, bo podwozie 2. generacji kompaktowego Focusa trafiło też do Mazdy 3 i kilku modeli Volvo.

Tych dwóch marek nie znajdziecie w zestawieniu, ale to, że liczba aut z podobnymi częściami jest większa od populacji Focusów, korzystnie wpływa na ceny zamienników.

Podobnie ma się rzecz z silnikami – polecamy zwykle te jednostki, które występują w większej liczbie modeli. Tym razem jednak niemal zrezygnowaliśmy z diesli, do których osprzęt, nawet w przypadku najpopularniejszych jednostek napędowych, wciąż kosztuje wyraźnie więcej niż do benzyniaków.

Wynika to także z rynkowego trendu, bo coraz mniej osób szuka aut z silnikami wysokoprężnymi, a w przypadku pojazdów za 8-10 tys. zł koszty ich napraw łatwo mogą osiągnąć połowę wartości używanego pojazdu, a to nie o to chodzi.

Kupujesz używane auto - pamiętaj o ubezpieczeniu!

Różnice w cenach polis dla tego samego auta mogą wynosić nawet kilkaset procent! Dlatego zanim kupicie ubezpieczenie, porównajcie oferty rożnych firm.

Zaprezentowana przez nas dziesiątka to nieskomplikowane auta. Myślimy tu przede wszystkim o starszych konstrukcyjnie modelach, czyli całej Grupie Volkswagena oraz o Oplu. W przypadku pozostałych aut, szczególnie Focusa i modeli francuskich, mamy do czynienia z bardziej skomplikowaną elektroniką.

To także z tego powodu radzimy wam wybrać np. mniej „wypasione” wersje Renault Mégane’a II, bo im mniej mają one nietypowego wyposażenia na pokładzie, tym mniej się go popsuje.

Do naszego „Top 10” wybraliśmy dwa japońskie samochody, które co prawda były już niemal w całości produkowane w Europie (wyjątek stanowił jedynie Civic Type R EP3, ale w naszym budżecie raczej go nie kupicie w jednym kawałku) i co za tym idzie – nie powinny mieć zbyt wielu nietypowych i drogich części, choć może się zdarzyć, że za coś przyjdzie wam słono zapłacić (np. za katalizator do Corolli).

Stosowanie najtańszych zamienników o słabej jakości sprawia, że w dłuższej perspektywie oszczędności okazują się iluzoryczne. Lepiej kupić dobre części

Ostatnim elementem, na który zwróciliśmy uwagę, tworząc nasze zestawienie, jest awaryjność kompaktów. Jasne, że w przypadku wiekowych pojazdów za 8-10 tys. zł nie odgrywa to aż tak kluczowej roli, bo nawet teoretycznie bezawaryjne auto może się okazać skarbonką bez dna, gdy kupimy zniszczony egzemplarz, w którym nieuczciwy handlarz ukrył niedociągnięcia oraz „skorygował” licznik.

Użytkując starszy kompakt, musicie pamiętać o jeszcze jednej rzeczy, związanej z częściami zamiennymi do niego. Jeśli traficie na rzetelnego i dobrego mechanika, który specjalizuje się w danej marce, z pewnością bez trudu odpowie wam, jakie są ograniczenia w stosowaniu tańszych części w danym modelu.

Radzimy bowiem wybrać droższe elementy (najlepiej tego producenta, który dostarczał je na montaż fabryczny), bo to może zadecydować o długości ich życia.

Znamy przypadki, w których element eksploatacyjny o zbliżonych parametrach wytrzymywał dwukrotnie dłuższy okres użytkowania, a różnica w cenie wynosiła tylko mniej więcej 30 procent na jego niekorzyść.

Naszym zdaniem: nie tylko grupa VW

Wielu producentów wytwarzało popularne kompakty, w przypadku których ceny części zamiennych nie przyprawią was o zawał. Są to auta nie tylko niemieckie, lecz także francuskie. Co ciekawe, dość tanie w utrzymaniu mogą być również pojazdy japońskie, oczywiście, te produkowane w Europie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (30)

No photo
No photo ~XXX Użytkownik anonimowy
~XXX :
No photo ~XXX Użytkownik anonimowy
Widać od dość dawna że tu non stop ciśnie się na francuzy ale dziwi mnie fachowość dziennikarzy którzy wypisują non stop te same bzdury tylna belka i BSI ja jeżdżę peugeotami od 1999roku i te wszystkie teksty na temat psującego się BSI to już nie raz ze śmiechu nie mogłem wytrzymać ludzie z kąt oni wzięli taką cenę za wymianę fakt przez ostatnie 10 lat miałem aż jedną awarię ale nie taką że uziemiła brykę a usunięcie jej kosztowało mnie 150zł i robił to facet który zajmuje się tylko francuzami a nie ktoś kto klepie non stop Niemcy a z belką też ściema bo tylko kretyn jeździ aż mu się koła rozjadą jeśli ktoś dba o samochód to normalny mechanik zauważa to i koszt nie przekracza 400zł .O większości awarii o których się tutaj wypisuje mnie nigdy nie dosięgły a jak jest się niechlujem i ma się wszystko w du.... to wtedy są pretensje że wszystko się psuje czyli jak dbasz tak masz.
1 sie 16 10:07 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polskie realia Użytkownik anonimowy
~Polskie realia :
No photo ~Polskie realia Użytkownik anonimowy
Miałem golfa 3 1.6 benzyna miałem go przez 5 lat i byłem z niego zadowolony.Przez ten czas wymieniłem kopułkę z palcem i tyle. Sprzedałem go bo chciałem mieć 4-tą generację. Golf 4 przereklamowany. U mnie w tym samochodzie psuło się wszystko co było możliwe. Zraziłem się. Kupiłem starego fiata punto z gazem i za 12 zł robię 100 km w trasie przy spokojnej jeździe 90 /100 km.
9 sie 16 14:25 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Buki Użytkownik anonimowy
~Buki :
No photo ~Buki Użytkownik anonimowy
Za tak nieduże pieniądze raczej bym nie eksperymentował. W ubiegłym roku właśnie stanąłem przed podobnym wyborem i kupiłem Corolle z 2005 roku w dieslu z tym że kombi. Dałem niecałe 13 tysięcy gdyż sprzedawca nieco opuścił na naprawę kilku zarysowań. Auto nadaje się idealnie jak na normalną rodzinkę 2+2. Przy tym jest całkiem fajnie wyposażona i nie sprawia żadnych kłopotów a to przy zakupie auta za nie zbyt wysoką cenę jest chyba najważniejszym aspektem. Prezentowane tu samochody może i ładnie oraz okazyjnie wyglądają, ale ja jednak postawiłbym na niezawodność .
2 sie 16 15:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maniek Użytkownik anonimowy
~Maniek :
No photo ~Maniek Użytkownik anonimowy
Golf 4 nie koniecznie jest ubogi ponieważ za te pieniądze kupi wersję Generation która posiada el.lusterka. el.szyby. climatronic. komputer podkladowy. podgrzewane fotele i to nawet w fajnych kolorach białe boczki srodek niebieski z napisem Generation i dużo takich ciekawych dodatków i silnik 1.6 101 km rewelacja od dwóch lat zero awarii cichutki fakt spali ok. 8-10 l. Gazu niemam zamiaru zakladać. Coś za coś nie psuje
13 gru 16 20:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~automasniak Użytkownik anonimowy
~automasniak :
No photo ~automasniak Użytkownik anonimowy
Focus 2 łamie konstrukcje (mam na myśli dobre auto i duży bagażnik jak na ten segment silnik 1.6 115 koni)
Z drugiej strony jak można porównywać leona I i astre g do focusa jeżdziłem 3 ema i focus miażdzy je
5 sie 16 18:46 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pol Użytkownik anonimowy
~Pol :
No photo ~Pol Użytkownik anonimowy
Francuzy tanie w naprawach!!!?Co za idiota to pisze! A poza tym corolla powinna być na pierwszym miejscu ,jest w rankingach niezawodności na 6 miejscu!Mam taką 1,6vvti 2002 r.mam przejechanie 198 tyś i mam fabryczne zawieszenie,układ wydechowy fabryczny, lakier bez purchli,oleju nie bierze, piszę naprawdę szczerze,tarcze ,klocki,olej 5w30 ,w skrzyni co 60 tyś olej w silniku co 13tyś wymiana
1 kwi 15:39 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gm Użytkownik anonimowy
~gm :
No photo ~gm Użytkownik anonimowy
corolla 1.6 vvti - zero zużycia oleju od wymiany do wymiany, do tego dożywotni łańcuch rozrządu; nie ma może fajerwerków, ale nic się nie dzieje - tylko standardowa eksploatacja
31 lip 16 21:34 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pol Użytkownik anonimowy
~Pol :
No photo ~Pol Użytkownik anonimowy
Do~Jan~Do mnie piszesz?Mam 56 lat i jeżdżę toyotami od wielu lat,wiesz ile przejechania moja Carina?Benzyna 1,8 LB nie sądzę żebyś wiedział co oznacza LB ,600tyś, miałem też Avensis 2L diesel Ale nie byłem z niej Adowolony,drogie sprzęgło z dwumasa,corolla jest ok na łańcuchu ,zawieszenie pancerne,zawsze będę chwalił toyotę, hondę, mazde i wszystko w temacie
1 kwi 15:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ppp Użytkownik anonimowy
~Ppp :
No photo ~Ppp Użytkownik anonimowy
Peugeot 307 i problem z tylna belka? Nie wiecie co piszecie...
31 lip 16 07:30 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hejo Użytkownik anonimowy
~hejo :
No photo ~hejo Użytkownik anonimowy
Toyoty są tanie w naprawach, jak już takie są konieczne, a zdarza się to bardzo rzadko. Ogólnie są bardzo trwałymi i długowiecznymi samochodami, ja z japończykami jeżdżę i będę jeździł jeszcze długo
12 sie 16 15:08 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
47%
53%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

1. Skoda Octavia I (1996-2010) - 9000 zł za auto z 2002 r.

Polecamy wersję 1.6 8V

Pierwsza generacja Skody Octavii to propozycja, która nie powinna nadszarpnąć waszego budżetu. Dzieje się tak dlatego, że jest to bardzo popularne auto, wykorzystujące technikę, którą znajdziecie w wielu innych modelach koncernu Volkswagena. Do tego ten samochód z racji swojej wielkości stanowi pomost między kompaktami a autami klasy średniej. Za blisko 10 tys. zł stać was będzie na pojazd wyprodukowany w 2002 r. Ponieważ podaż Skody na rynku wtórnym jest spora, daje to szansę na znalezienie niezajeżdżonego auta.

Budowa mechaniczna również nie należy do szczególnie skomplikowanych i jeśli macie minimalną wiedzę mechaniczną, część napraw możecie wykonać nawet sami. Jeżeli jednak nie, to Octavię bez trudu i bez obaw o wysokie koszty można wszędzie serwisować.

Nie polecamy podstawowej wersji silnikowej 1.4/60 KM, bo to awaryjny motor, powstały jeszcze przed erą VW. Optymalnym wyborem będzie jednostka 1.6 (75, 100 lub 102 KM), wytrzymała, dobrze znosząca LPG, a do tego tania w naprawach. Niezłym pomysłem są też diesle 1.9 TDI (moc od 90 do 130 KM), ale w tym wypadku części więcej kosztują.

I tak, za dobrej jakości kompletne sprzęgło do silnika 1.6 zapłacicie ok. 500 zł, a do 1.9 TDI przyjdzie wam wydać o 200 zł więcej (o ile nie trzeba będzie wymienić dwumasowego koła zamachowego, które kosztuje ok. 800 zł; nie ma go 90-konna wersja).

Skoda Octavia to również auto, do którego można kupić zamienniki mniej typowych części, np. w ofercie znajdziecie przekładnie kierownicze, i to kilku producentów. Najtańsze kosztują 2 tys. zł, a więc niewiele więcej niż regeneracja.

Top 10. Kompakty tanie w naprawach i w atrakcyjnej cenie (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego