BMW serii 8 to sportowe coupe produkowane przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1989 roku jako następca serii 6 E24. Prace nad pojazdem zaczęły się 3 lata wcześniej i pochłonęły ponad miliard niemieckich marek. 8-ka była drugim po serii 7 powojennym modelem BMW z silnikiem V12.
Stylistycznie 8-ka wmieszała się w towarzystwo supersamochodów – opływowe nadwozie z łagodnymi liniami i potężnymi nadkolami sugerowało doskonałe osiągi. Oprócz nich BMW oferowało w aucie miejsca dla 4 pasażerów i bagażnik o niebagatelnej pojemności 360 litrów. Ciekawym elementem nadwozia były chowane reflektory.
Konsola środkowa deski rozdzielczej, jak przystało na BMW skierowany był w kierunku kierowcy, bowiem wg marki to on jest „pilotem” w swoim aucie. Na liście wyposażenia widniały takie pozycje jak elektrycznie sterowane fotele, klimatyzacja, telefon satelitarny czy Aktive Hiterachs Kinematik. Był to system, który w trakcie jazdy analizując wszystkie parametry mógł za pomocą specjalnych siłowników skręcić tylnymi kołami do 2,5 stopnia, tym samym ułatwiając tor jazdy na zakrętach (wtedy koła skręcały w stronę przeciwną niż przednie) lub podczas autostradowych wojaży (przy wysokich prędkościach koła skręcały w tę samą stronę co przednie).
Co ciekawe, początkowo auto dostępne było tylko z silnikiem V12. 5-litrowa jednostka z serii 7 generowała 300 KM. W 1994 roku, motor ten został zastąpiony przez większą, 5,4-litrową jednostkę o mocy 326 KM. 2 lata wcześniej jednak pojawiła się także V8-ka – 3-litrowy silnik rozwijał 218 KM i mimo iż nie zapewniał tak dobrych osiągów jak 12-cylindrowe wersje, to nie można go uznać za powolnego (co ciekawe, wyprodukowano go tylko w... 18 egzemplarzach). Mimo nienajgorszych osiągów, BMW zostawiło 18 sztuk jedynie do testów, po czym stwierdziło iż osiągnięte wyniki nie zadowolą klientów tego segmentu.
W 1993 roku zadebiutowała 4-litrowa V8-ka o mocy 286 KM, która 2 lata później została zmodernizowana, a pojemność wzrosła do 4,4 litra (przy tej samej mocy). Najmocniejszą produkowaną 8-ką była wersja 850 CSi. Skrywała ona pod maską 5,6-litrową V12-kę generującą 380 KM. Przy okazji modelowi zdjęto elektroniczny „kaganiec” i auto było w stanie rozpędzić się do 298 km/h. Dodatkowo CSi wyróżniała się lepszym zawieszeniem oraz hamulcami. Niezależnie od wersji silnikowej, moc kierowana była na tylną oś, za pomocą 4- lub 5-stopniowego automatu lub 6-biegowej przekładni manualnej.
Wcześniej użyty zwrot „najmocniejsza produkowana 8-ka” nie został użyty przez przypadek, bowiem w 1990 roku został zaprezentowany prototyp M8 – tzw. Ferrari-killer. Oprócz delikatnych zmian stylistycznych poprzez zastosowanie dodatkowego ospojlerowania oraz zlikwidowania chowanych świateł (zostało to wymuszone ograniczoną ilością miejsca pod maską), M8-ka różniła się od swoich braci przede wszystkim jednostką napędową – ogromna, 6-litrowa V12-ka rozwijała aż 550 KM. Niska masa (ok. 1,6 tony) w połączeniu z taką mocą powodowała że auto rozpędzało się do setki w mniej niż 5 sekund.
Niestety ze względu na zbyt wysokie koszty wytwarzania, auto nigdy nie trafiło do produkcji, a BMW... zniszczyło jedyny prototyp. Jakże ogromne było zdziwienie motoryzacyjnego świata, gdy w 2010 roku Bawarczycy wyjawili iż fakt zniszczenia prototypu był fikcją, a sam model można podziwiać w monachijskim muzeum BMW.
Produkcja BMW serii 8 zakończyła się w 1999 roku, a następnym sportowym coupe z Bawarii była seria 6 E63 z 2003 roku.