Już niedługo rynkowa premiera BMW serii 8, a tymczasem bawarski koncern prowadzi intensywne testy prototypów. Właśnie przedstawiono zdjęcia ze sprawdzianu wytrzymałości na włoskim torze w Aprilii. Celem testów, jak dodają przedstawiciele niemieckiej marki, jest poprawa własności dynamicznych poszczególnych podzespołów auta, w tym podwozia czy też aerodynamiki. Testowane są też hamulce, układ kierowniczy, sprawdzane są przyspieszenia, a także skuteczność w slalomie oraz na różnych rodzajach nawierzchni.

Oczywiście prototyp nadal ukryty jest pod mylącym wzrok kamuflażem, ale ogólny zarys sylwetki już widzimy. BMW serii 8 będzie zatem autem dużym, o eleganckiej linii nadwozia, z długą maską i przesuniętą ku tyłowi kabiną. To klasyczne kształty sportowego coupe.

Co ciekawe, wraz z rozwijaniem serii 8, BMW pracuje też nad bardzo szczególnymi modelami, czyli M8 oraz M8 GTE, które będzie pojazdem wyścigowym. Ten ostatni po raz pierwszy będzie uczestniczył w 24-godzinnym wyścigu już 27 i 28 stycznia na torze Daytona w USA. W czerwcu z kolei nowe BMW weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans.

BMW serii 8 w cywilnym wydaniu ma trafić do sprzedaży pod koniec tego roku, a jego rywalami będą m.in. Mercedes klasy S Coupe oraz Bentley Continental GT.  Pod względem technologicznym, seria 8 odpowiada limuzynie serii 7 – wykorzystuje jej podwozie, silniki, skrzynie biegów i wiele innych podzespołów.

Więcej szczegółów dotyczących tego auta poznamy dopiero po jego oficjalnej premierze. Można jednak przyjąć, że trafią do niego podobne silniki, jakie znajdziemy w serii 7, w tym świetne 4.4 V8 o mocy 450 KM. Można też spodziewać się diesli, wersji hybrydowej oraz modelu z jednostką V12. W M8 znajdziemy zaś zapewne silnik z M5, tyle że o mocy zwiększonej do około 600 KM.