Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat BMW seria 8

BMW seria 8

BMW Seria 8

BMW serii 8 to sportowe coupe produkowane przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1989 roku jako następca serii 6 E24. Prace nad pojazdem zaczęły się 3 lata wcześniej i pochłonęły ponad miliard niemieckich marek. 8-ka była drugim po serii 7 powojennym modelem BMW z silnikiem V12.

Stylistycznie 8-ka wmieszała się w towarzystwo supersamochodów – opływowe nadwozie z łagodnymi liniami i potężnymi nadkolami sugerowało doskonałe osiągi. Oprócz nich BMW oferowało w aucie miejsca dla 4 pasażerów i bagażnik o niebagatelnej pojemności 360 litrów. Ciekawym elementem nadwozia były chowane reflektory.

Konsola środkowa deski rozdzielczej, jak przystało na BMW skierowany był w kierunku kierowcy, bowiem wg marki to on jest „pilotem” w swoim aucie. Na liście wyposażenia widniały takie pozycje jak elektrycznie sterowane fotele, klimatyzacja, telefon satelitarny czy Aktive Hiterachs Kinematik. Był to system, który w trakcie jazdy analizując wszystkie parametry mógł za pomocą specjalnych siłowników skręcić tylnymi kołami do 2,5 stopnia, tym samym ułatwiając tor jazdy na zakrętach (wtedy koła skręcały w stronę przeciwną niż przednie) lub podczas autostradowych wojaży (przy wysokich prędkościach koła skręcały w tę samą stronę co przednie).

Co ciekawe, początkowo auto dostępne było tylko z silnikiem V12. 5-litrowa jednostka z serii 7 generowała 300 KM. W 1994 roku, motor ten został zastąpiony przez większą, 5,4-litrową jednostkę o mocy 326 KM. 2 lata wcześniej jednak pojawiła się także V8-ka – 3-litrowy silnik rozwijał 218 KM i mimo iż nie zapewniał tak dobrych osiągów jak 12-cylindrowe wersje, to nie można go uznać za powolnego (co ciekawe, wyprodukowano go tylko w... 18 egzemplarzach). Mimo nienajgorszych osiągów, BMW zostawiło 18 sztuk jedynie do testów, po czym stwierdziło iż osiągnięte wyniki nie zadowolą klientów tego segmentu.

W 1993 roku zadebiutowała 4-litrowa V8-ka o mocy 286 KM, która 2 lata później została zmodernizowana, a pojemność wzrosła do 4,4 litra (przy tej samej mocy). Najmocniejszą produkowaną 8-ką była wersja 850 CSi. Skrywała ona pod maską 5,6-litrową V12-kę generującą 380 KM. Przy okazji modelowi zdjęto elektroniczny „kaganiec” i auto było w stanie rozpędzić się do 298 km/h. Dodatkowo CSi wyróżniała się lepszym zawieszeniem oraz hamulcami. Niezależnie od wersji silnikowej, moc kierowana była na tylną oś, za pomocą 4- lub 5-stopniowego automatu lub 6-biegowej przekładni manualnej.

Wcześniej użyty zwrot „najmocniejsza produkowana 8-ka” nie został użyty przez przypadek, bowiem w 1990 roku został zaprezentowany prototyp M8 – tzw. Ferrari-killer. Oprócz delikatnych zmian stylistycznych poprzez zastosowanie dodatkowego ospojlerowania oraz zlikwidowania chowanych świateł (zostało to wymuszone ograniczoną ilością miejsca pod maską), M8-ka różniła się od swoich braci przede wszystkim jednostką napędową – ogromna, 6-litrowa V12-ka rozwijała aż 550 KM. Niska masa (ok. 1,6 tony) w połączeniu z taką mocą powodowała że auto rozpędzało się do setki w mniej niż 5 sekund.

Niestety ze względu na zbyt wysokie koszty wytwarzania, auto nigdy nie trafiło do produkcji, a BMW... zniszczyło jedyny prototyp. Jakże ogromne było zdziwienie motoryzacyjnego świata, gdy w 2010 roku Bawarczycy wyjawili iż fakt zniszczenia prototypu był fikcją, a sam model można podziwiać w monachijskim muzeum BMW.

Produkcja BMW serii 8 zakończyła się w 1999 roku, a następnym sportowym coupe z Bawarii była seria 6 E63 z 2003 roku.

BMW Seria 8 - generacje

Ikona samochodu

BMW Seria 8

BMW Seria 8 E31 (1989&nbsp-&nbsp1999)

BMW Seria 8 E31 (1989 - 1999)

BMW Seria 8 - powiązane artykuły

Wyjątkowe BMW na sprzedaż. Mogło należeć do polskiego króla złodziei samochodów

Wyjątkowe BMW na sprzedaż. Mogło należeć do polskiego króla złodziei samochodów

Samochód prawdopodobnie należący niegdyś do "Nikosia", czyli polskiego króla złodziei samochodów, może być twój. Auto, które wystawiono na sprzedaż, jest dodatkowo wyjątkowe, bo to BMW 850i Koenig Special KS8. To gratka dla kolekcjonerów, bo takich aut powstało jedynie kilka sztuk.

14 najpiękniejszych aut, jakie można kupić

14 najpiękniejszych aut, jakie można kupić

Jedne wyróżniają się oryginalną stylistyką, inne elegancją, a jeszcze inne mocą i perfekcyjnymi właściwościami jezdnymi. Wszystkie łączy jedna cecha: należą do grona najpiękniejszych współczesnych dzieł użytkowych stworzonych przez człowieka dla człowieka w celu sprawiania mu dużej przyjemności. I wszystkie dostępne są w sprzedaży.

BMW M8 Competition - adrenalina rozsadza nerwy

BMW M8 Competition - adrenalina rozsadza nerwy

Królestwo M ma nowego przywódcę: BMW M8 Competition to bawarskie supercoupé, na które długo czekaliśmy i którego test będziemy też długo wspominać. Osiągami i emocjami wpisuje się na listę „wszelkiego najlepszego”.

BMW M850i xDrive Gran Coupé - czy to najlepsza wersja BMW serii 8?

BMW M850i xDrive Gran Coupé - czy to najlepsza wersja BMW serii 8?

Ta sylwetka, ten format, to prowadzenie: BMW M850i xDrive Gran Coupé ma wszystko, by rywalizować z Porsche Panamerą. Sprawia też wrażenie spójniejszego niż dwudrzwiowe odmiany serii 8

BMW M850i xDrive Cabrio - Samochód Błażeja

BMW M850i xDrive Cabrio - Samochód Błażeja

BMW M850i Cabrio – kabriolet na bogato! – TEST

BMW M850i Cabrio – kabriolet na bogato! – TEST

Jest duże i drogie, ale też bardzo szybkie, luksusowe i naszpikowane nowoczesną techniką – BMW serii 8 w wersji kabriolet to nietuzinkowe auto, które kusi na wiele sposobów. Testujemy wersję M850i.

BMW M850i xDrive Cabrio – lato wjechało „na grubo”

BMW M850i xDrive Cabrio – lato wjechało „na grubo”

Ten sezon na kabriolety zaczynamy późno, ale za to luksusowo i przy akompaniamencie 530-konnego V8 w BMW M850i Cabrio.

BMW 8 Gran Coupe – usportowiona limuzyna

BMW 8 Gran Coupe – usportowiona limuzyna

BMW serii 8 w wersji coupé w ofercie jest od 2018 roku. Auto zastąpiło w palecie producenta z Bawarii serię 6. W tym roku zadebiutowały kolejne odmiany nadwoziowe tego modelu – cabrio oraz 4-drzwiowe Gran Coupe. Zapraszamy do bliższego poznania tej drugiej wersji.

Nowe BMW serii 8 Gran Coupe – perfekcyjna mieszanka

Nowe BMW serii 8 Gran Coupe – perfekcyjna mieszanka

BMW oficjalnie pokazało nową serię 8 w wersji czterodrzwiowej. Auto ocieka luksusem w sportowym stylu i zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla czterech osób. Model Gran Coupe dołączy do „ósemek” cabrio i coupe we wrześniu br.

BMW 8 AC Schnitzer – tuning z Westfalii

BMW 8 AC Schnitzer – tuning z Westfalii

Wszystko można poprawić. Także nowe BMW serii 8, które wzięła na warsztat jedna z najsłynniejszych niemieckich firm tuningowych. Oto ósemka w wydaniu AC Schnitzer.

BMW M8 i M8 Competition – znamy wszystkie szczegóły

BMW M8 i M8 Competition – znamy wszystkie szczegóły

Od czasu debiutu BMW serii 8 topowym modelem była wersja 850i. Model niby ciepło przyjęto, ale niektórzy fani marki narzekali, że czegoś im brakuje... No to teraz mogą już być cicho, bo do salonów wjeżdżają 600-konne M8 i o 25 KM mocniejsze M8 Competition

BMW 840d – więcej komfortu, mniej tradycji | TEST

BMW 840d – więcej komfortu, mniej tradycji | TEST

Nie jeździłem nigdy BMW serii 8 z lat 90. jako nowym autem. Nie mam zatem pojęcia, jak wyróżniało się na tle konkurencji z tamtych czasów. Wiem jednak, że wyglądało niesamowicie i miało szczególny wizerunek. Czy współczesne 840d sprosta legendzie?

BMW M850i xDrive - co tak naprawdę potrafi topowy wariant serii 8?

BMW M850i xDrive - co tak naprawdę potrafi topowy wariant serii 8?

Największe coupé BMW stanowi teraz szczyt hierarchii modelowej. Ale czy „8-ka” rzeczywiście jest tak wytworna, że można ją traktować jak dwudrzwiową serię 7? Sprawdziliśmy, co tak naprawdę reprezentuje i potrafi topowy wariant BMW M850i

BMW serii 8 – mamy kolejne zdjęcia nowego modelu

BMW serii 8 – mamy kolejne zdjęcia nowego modelu

Bawarski koncern, czyli BMW, podgrzewa emocje przed premierą swojego flagowego modelu, czyli długo oczekiwanej serii 8. Niemcy w oczywisty sposób nawiązują do kultowych samochodów z lat 90., na czele z mocną wersją 850 CSi.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test