Słabym punktem wielu „cywilnych” aut są parciejące elastyczne przewody hamulcowe. Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć, czym może skończyć się pęknięcie przewodu i utrata ciśnienia w układzie...
W sporcie, gdzie skuteczność i niezawodność układu hamulcowego mają absolutnie kluczowe znaczenie, elastyczne wężyki zastępuje się przewodami w stalowym oplocie. Sportowe przewody wykonuje się z kilku warstw teflonu pokrytego oplotem, co sprawia, że są nie tylko odporne na starzenie się oraz uszkodzenia mechaniczne, lecz także na wysokie temperatury i ciśnienie.
Zastosowanie przewodów w oplocie z reguły skutkuje też lepszym „czuciem” pedału hamulca. Co ciekawe, przewody w oplocie znacznie lepiej izolują płyn hamulcowy od wilgoci, a to sprawia, że nieco wolniej traci on swoje właściwości. Sportowe wężyki potrafią wytrzymać też znacznie większe przebiegi niż tradycyjne przewody gumowe, które zaleca się wymieniać co kilka lat.
Czy warto stosować przewody w oplocie do jazdy na co dzień? Jeśli chodzi o spokojną jazdę, to chyba jednak nie, zwłaszcza że bywają drogie. Odpowiedni zestaw potrafi kosztować np. 400-500 zł, czyli o wiele więcej niż zwykłe wężyki.