Naprawy wydechu - im nowszy samochód, tym droższe naprawy

29 sty 15 19:09
Udostępnij
0
Skomentuj

W nowoczesnych autach wydech to znacznie więcej niż tylko tłumiki i rury. Wewnątrz układów montowane są też kosztowne systemy oczyszczania spalin - naprawy układu wydechowego są coraz droższe

Właściciele starszych aut nie mają się zwykle czego obawiać, jeśli w ich pojazdach wydech wymaga już wymiany. Zakup wszystkich potrzebnych do naprawy części to żaden problem, a z reguły można też wybierać między elementami o jakości zbliżonej do części oryginalnych a tanimi, kosztującymi często ułamek ich ceny w ASO, zamiennikami.

Co ciekawe, nawet w autoryzowanych serwisach klienci często mogą zamówić nie tylko podzespoły z najwyższej półki cenowej i jakościowej, ale też części z tzw. tańszych linii o nieco obniżonej jakości. Problemy i duże wydatki zaczynają się wtedy, kiedy awaria nie dotyczy samych tylko rur czy tłumików, lecz elementów układu oczyszczania spalin, czyli katalizatora (w niektórych autach jest ich nawet kilka) lub filtra cząstek stałych.

Zresztą czasem kłopoty nie wynikają wcale z usterki technicznej któregoś z tych podzespołów – często po prostu... znikają one spod auta. Jak to możliwe? Nic w tym nadzwyczajnego – po prostu wśród złodziei rozniosło się, że katalizatory i filtry cząstek stałych są bardzo kosztowne, nawet w stanie zaawansowanego zużycia. Te sprawne są sprzedawane na giełdach i przez portale aukcyjne jako części zamienne, natomiast te w gorszym stanie sprzedaje się na złom.

To bardzo dochodowy interes – specjalistyczne punkty płacą od kilkuset do nawet ponad 1000 zł. To znacznie więcej niż mógłby dostać złodziej za np. niegdyś często kradzione radia. Wysoka cena wynika z tego, że z katalizatorów i filtrów cząstek stałych można odzyskać zawarte w nich metale szlachetne. Skoro używane filtry i katalizatory są takie drogie, to ile kosztują nowe?

Nie życzymy wam, żebyście musieli za nie płacić – czasem trzeba wydać nawet kilkanaście tysięcy zł! Nieuczciwi mechanicy często namawiają do wymiany sprawnych jeszcze katalizatorów na tańsze zamienniki albo po wymianie rzeczywiście niesprawnych części „zapominają” oddać je klientowi.

Zużyty oryginalny katalizator może być wart znacznie więcej od taniego zamiennika! Uwaga! Niskie ceny niektórych zamienników mają swoje uzasadnienie – stosuje się w nich mniej kosztownych metali szlachetnych. Taki katalizator rzeczywiście tuż po zamontowaniu działa, ale już po kilkunastu tysiącach kilometrów może wymagać ponownej wymiany.

Ile kosztują filtry cząstek stałych?

Audi A3 2.0 TDI (170 KM), 2006 r. 3700 zł
Citroën C5 2.2 HDi (133 KM), 2005 r. 2900 zł
Mazda 6 2.0 CD (121 KM), 2005 r. 9800 zł
Skoda Octavia 1.9 TDI (105 KM), 2010 r. 7200 zł

Koszt zakupu nowego tłumika

Model Tłumik środkowy Tłumik końcowy
BMW E46 318i 170-600 zł 200-700 zł
Ford Focus II 1.6 170-700 zł 145-500 zł
Mercedes W124 2.5 D 120-550 zł 120-400 zł
Volkswagen Touran 2.0 TDI 250-310 zł 360-870 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (26)

No photo
No photo ~asd Użytkownik anonimowy
~asd
No photo ~asd Użytkownik anonimowy
do ~sly:
No photo ~sly Użytkownik anonimowy
2 lut 15 11:40 użytkownik ~sly napisał
NIedługo wszyscy co je wymontowali będą DPFy montować bo nie będzie jazdy.Na przeglądach wszytko wyłapią bo nareszcie będą musieli.Z DPF auto ma normę spalin min 5 i musi ją mieć.Po wywaleniu DPF masz normę 4 a homologacja na dany model jest 5 lub 6.Skońc
Próbowałem ostatnio znaleźć warsztat, który może sprawdzić zgodność samochodu z Normą euro - umweltzony w Berlinie i paru innych miastach w Niemczech, gdzie na wyrywki mogą zrobić kontrolę. Dzwoniłem nawet do instytutu badawczego ITD i GDIK. I wiesz co ? W Polsce nie ma warsztatu, który ma możliwość sprawdzenia zgodności z którąkolwiek normą euro :) - nie wierzysz, zadzwoń, numery telefonów są w necie. Nawet jeśli jakiś instytut badawczy posiada sprzęt, to nie ma certyfikacji i homologacji od EU - powtarzam, żaden warsztat w Polsce tego nie posiada.
Obecnie emisja spalin, jet sprawdzana według wytycznych Ministerstwa Transportu, na postawie wytycznych ministerstwa ochrony środowiska.
Poza tym - stare auto, z zamontowanym DPF'em nie wskoczy Ci od razu na Euro 4 - taki np LC HDJ 80 z 96 roku, co najwyżej poleci na EURO3.
Wkurzają mnie te DPF'y - chociażby dlatego, że musisz mieć akurat ten układ. Nie możesz, np. zamontować instalacji additional fuel (czyli LPG w dieslu - 80% paliwa to on, 20% gaz), co skutkuje taką samą, albo i lepszą poprawą czystości spalin. Cena podobna, tylko LPG mniej kosztowne jednak w utrzymaniu :)
2 lut 15 15:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaaaaaannnnnnnnnnnn Użytkownik anonimowy
~aaaaaaannnnnnnnnnnn :
No photo ~aaaaaaannnnnnnnnnnn Użytkownik anonimowy
kocham swojego starszego mercedesa za komfort spokojnie przewyższający te nowe badziewie które swoją wytrzymałością dorównóje tylko wyrobom chinskim---za najtańsze amory z dwu letnią gwarancją zapłaciłem 100zł do tyłu 140zł wymiana tak prosta że zajeła mi 2 godzinki jeden amor to dwie śruby---autko teraz w zimie pali po mieście 8,5l przy wadze 1500kg brak turbiny i nowoczesnej elektroniki czyni go praktycznie bezawaryjnym--zaczołem skupować sobie newralgiczne części aby póżniej nie mieć problemów za używaną skrzynie most z wałem rozrusznik idealne orginalne sprzęgło zapłaciłem około500zł silniki sie nie psują też są tanie 500--900zł
2 lut 15 09:30 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~208 Użytkownik anonimowy
~208 :
No photo ~208 Użytkownik anonimowy
. mam peugeota 208 i tlumik zaczyna gnic a mam go 7 miesiecy .Gnije dlatego ze od poczatku przeciekala puszka tlumika , a ten beznadziejny serwis odmowil jego wymiany na nowy twierdzac ze wszystkie przeciekaja . Ten super serwis to Grupa Pietrzak w Katowicach . Radze omijac szerokim lukiem peugeota bo to najmniejszy z problemow tego auta
2 lut 15 10:12 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~maciej Użytkownik anonimowy
~maciej
No photo ~maciej Użytkownik anonimowy
do ~aaaaaaannnnnnnnnnnn:
No photo ~aaaaaaannnnnnnnnnnn Użytkownik anonimowy
2 lut 15 09:30 użytkownik ~aaaaaaannnnnnnnnnnn napisał
kocham swojego starszego mercedesa za komfort spokojnie przewyższający te nowe badziewie które swoją wytrzymałością dorównóje tylko wyrobom chinskim---za najtańsze amory z dwu letnią gwarancją zapłaciłem 100zł do tyłu 140zł wymiana tak prosta że zajeła mi
tyle ze nasi kochani parlamentarzysci cały czas kombinuja jak zabronic poruszania sie po drogach starszych samochodów niz 5 lat ,no ale maja salony samochodowe albo ktos ze znajomych czy rodziny wiec ....
2 lut 15 09:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:21
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patriota Użytkownik anonimowy
~Patriota :
No photo ~Patriota Użytkownik anonimowy
Im nowszy samochód w Polsce .Tym droższe naprawy, tym droższe mandaty ty częstsze zatrzymania do kontroli przez wszystkie instytucje policyjne, tym droższe ubezpieczenia. Wszystko dokładnie odwrotnie niż jest to na zachodzie. Państwo Polskie po prostu uznaje, że lepiej żeby Polski niewolnik poruszał się starym gratem z Niemiec.
2 lut 15 09:57 | ocena: 82%
Liczba głosów:22
82%
18%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
~Gość Darek :
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
Jak ktoś ma pdfa i ma z nim problem to niech się nawet nie zastanawia nad jego wymianą tylko nierch się udaje do firm które usuwają go i programują samochód tak aby myślał że tego H nie posiada. Koszt takiej operacji będzie pewnie mniejszy niż wymiana filtra a problemów w przyszłości z nim nie będzie.
2 lut 15 09:13 | ocena: 83%
Liczba głosów:18
83%
17%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mars Użytkownik anonimowy
~mars :
No photo ~mars Użytkownik anonimowy
Wlasnie przekonalem sie na wlasnej skorze kradziez filtra czasteczek stalych w moim aucie Xsara Picasso 2,0hdi,koszt zalozenia nowego filtra wyniosl ok.900euro,tylko cale szczescie ze mialem ubezpieczenie na kradziez i koszt pokrylo ubezpieczenie.
29 sty 15 21:42 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
~jj :
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
Po co mi nowy filtr dpf? Jak ukradna to pojade do szpeca i przeprogramuje smochod. Wole dac 1000 zl za taka usluge niz uzerac sie z tym dziadostwem. Jesli chodzi o ppjazdy n gwarancji to maja ubezpieczenie
2 lut 15 09:08 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~leon Użytkownik anonimowy
~leon :
No photo ~leon Użytkownik anonimowy
dlatego mam benzynę
2 lut 15 10:01 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pasek kombi 88 rok w tdiku Użytkownik anonimowy
~pasek kombi 88 rok w tdiku :
No photo ~pasek kombi 88 rok w tdiku Użytkownik anonimowy
w polszy 85% wlascicielom aut to nie grozi.
1 lut 15 23:24 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Układ wydechowy: im nowszy samochód, tym droższe naprawy

W nowoczesnych autach wydech to znacznie więcej niż tylko tłumiki i rury. Wewnątrz układów montowane są też kosztowne systemy oczyszczania spalin

Naprawy wydechu - im nowszy samochód, tym droższe naprawy (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego