CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.264.494.091.39
Średnio4.464.714.281.97
Najdrożej4.794.994.762.29

Opony zimowe - wszystko co trzeba o nich wiedzieć

11 lis 16 10:42
Udostępnij
0
Skomentuj

Opony zimowe lepiej jest założyć nawet o wiele za wcześnie niż choćby odrobinę za późno, kiedy na drogach już pojawi się śnieg lub lód. Jak przygotować koła do wymiany? Co zrobić z oponami letnimi zdjętymi z auta?

Opony letnie zupełnie sobie nie radzą, jeśli na drodze pojawi się choćby niewielka warstwa śniegu lub lodu, dlatego z montażem zimówek nie ma co zwlekać do czasu, aż zima uderzy z całą siłą. Lepiej więc zacisnąć zęby i ustawić się w kolejce do warsztatu wulkanizacyjnego – czekanie na to, aż w serwisach ruch będzie już mniejszy, to pomysł, który może skończyć się tym, że zamiast do wulkanizatora staniecie w kolejce do blacharza.

Radzimy starannie wybrać warsztat, który zajmie się ogumieniem waszego samochodu, zwłaszcza gdy jeździ on na dużych niskoprofilowych oponach lub ma zamontowane w kołach czujniki ciśnienia. Lepiej unikać sezonowo działających punktów wymiany opon, zorganizowanych na parkingach centrów handlowych oraz przy serwisach, które na co dzień zajmują się czymś innym.

Obsługa ogumienia nie jest wcale tak łatwym zajęciem, jak się niektórym wydaje, a „fachowiec” po krótkim przeszkoleniu może narobić naprawdę poważnych szkód, szczególnie gdy posługuje się tanim sprzętem – warsztaty działające sezonowo zwykle nie inwestują w maszyny najwyższej klasy. Pół biedy, jeśli partacz zniszczy felgę, wgniecie próg podstawionym pod auto podnośnikiem albo przez nieuwagę podczas zdejmowania opony urwie zamontowany w kole czujnik ciśnienia – to kosztowne, ale niezagrażające życiu usterki.

Gorzej, jeśli np. w czasie zakładania na siłę dużej i sztywnej opony na starej maszynie łyżką uszkodzi jej bok lub stopkę i nie zauważy albo po prostu nie przyzna się do tego klientowi. Z tak osłabionej opony może później schodzić powietrze lub w skrajnym przypadku przy dużej prędkości dojdzie do jej rozerwania. Tak groźne sytuacje zdarzają się na przykład wtedy, kiedy do zakładania opon typu run flat używa się starych maszyn. Ponieważ usterka ujawnia się zwykle dopiero po pewnym czasie, trudno znaleźć winnego.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (35)

No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
do ~Normals:
No photo ~Normals Użytkownik anonimowy
13 lis 16 18:01 użytkownik ~Normals napisał
A ja jeżdżę cały rok na oponach wielosezonowych i śmieję się z głupków, którzy dają się naciągać cwaniakom od marketingu firm oponiarskich !!!
Oszczędziłem na komplecie felg, komplecie opon i na corocznym koszcie wymiany oraz przechowania !
Opony sprawuj
Nie opowiadaj bzdur i nie uważaj, że pozjadałeś wszystkie mądrości. Mam opony letnie, niskoprofilowe na 18 calowych felgach i uwierz mi, że nie da się na nich bezpiecznie jeździć, kiedy temperatura spada poniżej zera. Nie ma znaczenia, czy jest śnieg, czy jest czarna nawierzchnia. Czuję różnicę in plus w prowadzeniu po założeniu opon zimowych, tak więc nie nazywaj mnie proszę głupkiem. Poza tym, jeżeli wybierasz się na narty np. do Austrii, to musisz założyć opony zimowe, bo tam są one wymagane przepisami prawa. Następnym razem, kiedy będziesz znowu zamierzał kogoś obrazić najpierw pomyśl..
15 lis 16 08:59 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Ja kupiłem opony Michelin Crossclimate w rozmiarze 195/55 R15 i wczoraj wróciłem z zaśnieżonej Bukowiny Tatrzańskiej i dały tam radę w tym także ruszyć pod mocno już zaśnieżoną i całkiem stromą górkę, wcześniej, przez całe lato przejeździłem na nich kilka tys. kilometrów i dały radę w upał i w deszcz. Zdały więc egzamin w warunkach zimowych i letnich. Do tego są ciche w lecie i mają niskie opory toczenia. I nie jest to reklama, ale zdanie sprawy z własnych doświadczeń. Nigdy już nie kupię dwóch kompletów opon, jednych na lato drugich na zimę - bo to jest po prostu bez sensu!!!!!!!
14 lis 16 09:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Normals Użytkownik anonimowy
~Normals :
No photo ~Normals Użytkownik anonimowy
A ja jeżdżę cały rok na oponach wielosezonowych i śmieję się z głupków, którzy dają się naciągać cwaniakom od marketingu firm oponiarskich !!!
Oszczędziłem na komplecie felg, komplecie opon i na corocznym koszcie wymiany oraz przechowania !
Opony sprawują się znakomicie tak w upalne dni jak i przy mrozie !
Jeśli ktoś myśli choć trochę samodzielnie - powinien się nad tym zastanowić !!!
13 lis 16 18:01 | ocena: 53%
Liczba głosów:49
47%
53%
| odpowiedzi: 11
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierownik Tartaku Użytkownik anonimowy
~Kierownik Tartaku :
No photo ~Kierownik Tartaku Użytkownik anonimowy
Do osobówki polecam zwykłą Dębicę Frigo 2. Mam w wieśwagenie Touran którym ciągałem przyczepkę - Trak do cięcia drewna o wadze grubo ponad 1,5T niekiedy kilka razy w tygodniu i po 50 km w jedną stronę i dawała radę nie tylko po drodze ale też jak u klienta bywa jeździło się po łące i polach. A teraz przy dostawczaku T5 4x4 mam Cooper Weather-Master WSC 225/65 R16 100 T bo Dębica nie robiła wzmacnianych opon do busa z bieżnikiem Frigo 2... Jedne i Drugie ciągną w śniegu jak oszalałe. Nie jestem sprzedawcą tylko zwykłym kierowcą...

13 lis 16 18:59 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~FILUTEK. Użytkownik anonimowy
~FILUTEK.
No photo ~FILUTEK. Użytkownik anonimowy
do ~vevewvev:
No photo ~vevewvev Użytkownik anonimowy
13 lis 16 18:27 użytkownik ~vevewvev napisał
jak coś jest do wszystkiego to znaczy jest do niczego... śmiać mi się chce z takich naiwnych co w wierzą w bujdy ,że są opony wielosezonowe....
śmiać mi się nie chce gdy czytam takie bzdury. smutne jest to że są ludzie wierzący w doskonałość opony zimowej. powiem tak- żadna opona zimowa nie chroni przed poślizgiem na lodzie. żadna zimowa opona nie zastąpi rozumu. apelują więc do miłośników opon zimowych- częściej wymieniajcie olej w mózgownicy niż opony.
13 lis 16 21:29 | ocena: 60%
Liczba głosów:15
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~normalny Użytkownik anonimowy
~normalny :
No photo ~normalny Użytkownik anonimowy
Właśnie nie wyjechałem od domku na główną po zmianie na zmowę bez problemu więc wielosezonowe nie pomogły ci co doradzili te Uniwersalne to głupki i gnojie miasto cycki w rureczkach tylko zimowki na zime
14 lis 16 05:40 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~$$$ Użytkownik anonimowy
~$$$
No photo ~$$$ Użytkownik anonimowy
do ~Normals:
No photo ~Normals Użytkownik anonimowy
13 lis 16 18:01 użytkownik ~Normals napisał
A ja jeżdżę cały rok na oponach wielosezonowych i śmieję się z głupków, którzy dają się naciągać cwaniakom od marketingu firm oponiarskich !!!
Oszczędziłem na komplecie felg, komplecie opon i na corocznym koszcie wymiany oraz przechowania !
Opony sprawuj
A mnie po prostu na to stać. Koła i tak raz na pół roku pasuje zdjąć, porządnie umyć z nalotów (w tym oczyścić z opiłków wbijających się w felgi podchodzących z tarcz i klocków podczas hamowania), na nowo wyważyć. Śmiać to mi się chce z takich, którzy kół nie wyważają a potem co 30 tys wymieniają łożyska i półosie i dziwią, dlaczego tak się dzieje.
13 lis 16 18:32 | ocena: 54%
Liczba głosów:24
46%
54%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jan Użytkownik anonimowy
~Jan :
No photo ~Jan Użytkownik anonimowy
Po pierwszym zdaniu nie czytam dalej. Co mi pomoga opony zimowe na "cienkiej warstwie lodu"? Czekam na odp
13 lis 16 21:24 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~note Użytkownik anonimowy
~note :
No photo ~note Użytkownik anonimowy
do Normals, będziesz się śmiał z siebie jak zrobisz stłuczkę i gość z ubezpieczenia powie ci że nie miałeś opon zimowych. Szczególnie zwracam sie tu do właścicieli nowych autach kupowanych na kredyt spróbujcie tylko nie założyć zimówek a kłopoty w razie wypadku macie murowane. Ja już coś wiem w temacie ...
13 lis 16 21:11 | ocena: 53%
Liczba głosów:17
47%
53%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~old driver Użytkownik anonimowy
~old driver :
No photo ~old driver Użytkownik anonimowy
Jak wreszcie zaczniecie pisać :opony śniegowe, zamiast zimowe, to może wtedy większość zrozumie, że zakładanie opon śniegowych , na asfaltowe odśnieżone drogi, to głupota i wyrzucanie pieniędzy w śniegowe błoto. Pozdrawiam trzeźwo myślących
14 lis 16 02:30 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Piotr Czypionka / Auto Świat

Czas na zimówki!

Dobre opony sezonowe to wciąź najbezpieczniejsze rozwiązanie, pod warunkiem źe zostaną w porę zamontowane. Alternatywą dla zapominalskich są gumy całoroczne.

Opony zimowe - wszystko co trzeba o nich wiedzieć (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Piotr Czypionka / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego / Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego