Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Samodzielna diagnoza auta za grosze

6 gru, 11:51

Od ładnych kilku lat gniazdo OBD jest obowiązkowym wyposażeniem każdego auta. Dzięki niemu, posiadając odpowiednie urządzenie diagnostyczne, można samodzielnie sprawdzić stan samochodu. Tylko czy taka diagnoza za półdarmo może być skuteczna?

Udostępnij
0
Skomentuj
OBD OBD Foto: Auto Świat

Każdy, kto choć raz był w warsztacie, na fakturze za naprawę lub przegląd znalazł pozycję: komputerowa diagnoza stanu pojazdu. Taka usługa to wydatek od 50 do 100 zł. Czy można na tym zaoszczędzić? Jak się okazuje, to możliwe, w internecie znajdziecie bowiem mnóstwo ofert programów i urządzeń, dzięki którym możliwe będzie samodzielnie przeprowadzenie diagnozy samochodu. Czy to naprawdę możliwe?

Takie interfejsy diagnostyczne umożliwiają odczytanie kodów błędów, czy też zapoznanie się z danymi z poszczególnych czujników układu napędowego. Ale żeby samodzielnie zajrzeć do sterownika auta, potrzebujemy nie tylko czytnika OBD, ale również stosownego programu. Musimy również zdecydować się, jakie urządzenie będzie przetwarzać sygnały odbierane ze złącza OBD.

Możliwości jest wiele. Najtańszym rozwiązaniem jest skorzystanie z interfejsu z połączeniem kablowym – zwykłej końcówki USB do połączenia z laptopem. Jednak najwygodniejszą opcją jest bezprzewodowa transmisja danych poprzez Bluetooth lub Wi-Fi. Dzięki temu rozwiązaniu, waszym komputerem diagnostycznym będzie po prostu smartfon. To najwygodniejsza opcja, bo telefon jest przecież zawsze pod ręką.

Jeśli już wybierzecie stosowny adapter współpracujący z waszym autem, to musicie pamiętać o tym, aby wyposażyć się w odpowiedni program, który będzie z nim współpracować. Najtańszym rozwiązaniem dla mało wymagających użytkowników będą darmowe aplikacje. Uwaga! Pełno w nich reklam, a ich funkcjonalność tak naprawdę mało kogo zadowoli. Dla nieco bardziej wymagających klientów polecamy aplikację Torque - cena około 15 zł. Jeszcze bardziej zaawansowany jest SDPROG za około 79 zł. Jak widać, w przypadku aplikacji każdy znajdzie coś dla siebie.

Jednak decydując się na samodzielną diagnozę za pomocą taniego interfejsu OBD musicie wiedzieć, że taki sprzęt w przeciwieństwie do profesjonalnych urządzeń używanych w serwisach, ma wiele ograniczeń. Za ich pomocą odczytacie niestety głównie błędy dotyczące silnika. Awarie poduszek powietrznych czy układu ABS? Zapomnijcie, tych błędów nie odczytacie.

Pamiętajcie również, że funkcjonalność taniego sprzętu często ogranicza się do podania kodów błędu i bardzo ogólnikowej instrukcji, jak szukać usterki. Czy odradzamy zakup takiego urządzenia? Skądże znowu – dla mechanika amatora to nieoceniona pomoc w zlokalizowaniu prostych usterek, w ich usunięciu, a potem w wykasowaniu kodów błędów z komputera sterującego pracą silnika.

Czytniki OBD do samodzielnej diagnozy auta w najniższych cenach:

1. eNexus Interfejs Diagnostyczny OBD 2 Bluetooth mini ELM327 - sprawdź cenę!

2. eNexus Interfejs Diagnostyczny OBD 2 WiFi mini ELM327 - sprawdź cenę!

3. eNexus OBD 2 USB - sprawdź cenę!

4. eNexus OBD 2 Bluetooth Mini ELM327 ver. 1.5 - sprawdź cenę!

5. eNexus Mini Interfejs OBD 2 ELM327 Bluetooth - sprawdź cenę!

6. eNexus Mini OBD2 Bluetooth v2015 - sprawdź cenę!

7. eNexus OBD2 Bluetooth ver.1.5 Mini ELM327 - sprawdź cenę!

8. eNexus OBD2 Bluetooth Mini SLM327 V-Gate - sprawdź cenę!

9. eNexus OBD2 Bluetooth Mini ELM327 ver.1.5 ELM327 - sprawdź cenę!

10. eNexus VAG USB KKL + Adapter OBD I - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~None Użytkownik anonimowy
~None
No photo ~None Użytkownik anonimowy
do ~Diagnosta:
No photo ~Diagnosta Użytkownik anonimowy
6 gru 20:16 użytkownik ~Diagnosta napisał
Znalazłem uszkodzony EGR i co ? Po wymianie na komputer do mechanika bo trzeba wkodować go do komputera. Zabawka dla naiwnych była dobra do starego Opla
Są inne opcje niż ELM. Mam interface dedykowany do grupy VAG. Nie podaje nazwy. Urządzenie + aplikacja kosztują poniżej 300zł i komunikują się z samochodem po szynie CAN.
Aplikacja na telefon z Androidem, a interface komunikuje się z nią przez BT.
Można za ich pomocą zrobić prawie wszystko, włącznie z kodowaniem.
Ostatnio zdiagnozowałem uszkodzony siłownik turbiny (sterujący zaworem wastegate), który to sobie wymieniłem i za pomocą tegoż urządzenia zrobiłem adaptację. Teraz wszystko działa jak należy.
Da się? Da. Nie zawsze trzeba jednak jechać do mechanika na kodowanie ;)
6 gru 20:38 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Czy chcemy czy nie, kończy się czas samodzielnego naprawiania. Fora umierają, osoby z doświadczeniem nie dzielą się informacjami, poważne warsztaty „spuszczają” klientów ze swoimi częściami. A takie cudo zazwyczaj kupują właściciele ogórków z dyskoteką na desce rozdzielczej. W nowszych autach takie urządzenie nie widzą wielu usterek. Przyszlosc jest dość oczywista, koszt OC przewyższy wartość auta i będzie koniec.
7 gru 20:35 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nowy Użytkownik anonimowy
~Nowy :
No photo ~Nowy Użytkownik anonimowy
I co że ktos może odczytać błędy i je skasować jak jeszcze trzeba się zastanowić od czego te błędy się pojawiały, a powodów jest naprawdę sporo, i takie wykasowanie błędu może bardzo utrudnić pracę mechanikowi a wręcz ja uniemożliwić.
7 gru 21:56 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bachu Użytkownik anonimowy
~bachu :
No photo ~bachu Użytkownik anonimowy
unia eurpejska chce zlikwidować gniazda obd2 po to żeby zwykły kowalski nic nie mogł zrobić tylko seriwsy beda diagnozować auta bezprzewodowo
7 gru 18:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
~Gość Darek :
No photo ~Gość Darek Użytkownik anonimowy
Co wam po diagnostyce skoro sobie części nie wymienicie??? Takie coś może się przydać do kasowania błędów ALE często się zdarza że błędy nie wychodzą same z siebie. To ostatnie stwierdzenie nie dotyczy oczywiście vaga!!!
6 gru 23:06 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robek Użytkownik anonimowy
~Robek :
No photo ~Robek Użytkownik anonimowy
ELM327 nie tylko odczyta silnik.
To ograniczenie bierze się właśnie z aplikacji czy programu min. Torque...
Do forda apka Forscan i mamy pełny obraz wszystkich modułów. Więc polecam autorowi troszkę się podszkolić ...
7 gru 08:16 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nowy Użytkownik anonimowy
~nowy :
No photo ~nowy Użytkownik anonimowy
Czy takim programem na smartfona i interfejsem na BT da się w Audi A3 kasować serwis long life (30 tysięcy 2 lata)? Bo zwykłą wymianę oleju można samemu skasować pokrętłem, a tamto tylko odpowiednim urządzeniem. Czy te programy wystarczą do tego, aby to robić samodzielnie?
8 gru 12:44
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lis Użytkownik anonimowy
~Lis
No photo ~Lis Użytkownik anonimowy
do ~Alfik:
No photo ~Alfik Użytkownik anonimowy
8 gru 08:30 użytkownik ~Alfik napisał
Witam,
a co proponujesz do Alfy 147?
Pozdrawiam
Alfik
Lawetę
8 gru 09:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cinkciarz Użytkownik anonimowy
~Cinkciarz :
No photo ~Cinkciarz Użytkownik anonimowy
..."Samodzielna diagnoza auta za grosze ...". Istnieją wyłącznie SAMOCHODY.
8 gru 08:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
~Tom
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
do ~Nowy:
No photo ~Nowy Użytkownik anonimowy
7 gru 21:56 użytkownik ~Nowy napisał
I co że ktos może odczytać błędy i je skasować jak jeszcze trzeba się zastanowić od czego te błędy się pojawiały, a powodów jest naprawdę sporo, i takie wykasowanie błędu może bardzo utrudnić pracę mechanikowi a wręcz ja uniemożliwić.
Nie do końca utrudni. Dobry mechanik ma odpowiednie oprogramowanie i to że klient skasował błędy chwilowe ,niczym mu nie przeszkadza.W buforze nadal jest zapisana ich historia.
Ale jak ktoś próbuje naprawiać innym auta i "szwabi" na oprogramowaniu to już jego problem.
8 gru 08:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej