CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.194.141.96
Średnio4.544.764.422.13
Najdrożej4.894.994.852.45

Test opon całorocznych 205/55 R 16

15 gru 16 15:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Sprawdzamy, czy jeden typ opon zapewni przyczepność w dowolnych warunkach

Jak dowodzi nasz test – najnowsze modele ogumienia całorocznego potrafią naprawdę dużo. W kilku próbach na śniegu, na mokrej i suchej nawierzchni prawdzamy, które opony poradziły sobie najlepiej i czy można już zrezygnować z dwóch kompletów ogumienia sezonowego na rzecz jednego zestawu – całorocznego.

Do tej pory opony wielosezonowe polecaliśmy głównie tym kierowcom, którzy w skali roku pokonują w sumie niewielkie przebiegi – do 10-15 tys. km – i/lub wolą raczej spokojny styl jazdy. Poprzednie testy wykazywały zwykle, że gumy całoroczne może i są bezpieczne w czasie tzw. normalnej eksploatacji, ale wykazują pewne braki podczas ostrzejszej jazdy.

Jednak i to się zmienia, bo dziś nawet europejscy producenci samochodów uchodzących za dynamiczne zaczynają dopuszczać do siebie myśl o stosowaniu opon całorocznych na tzw. pierwszy montaż. To wszystko – obok znanych już zalet opon całorocznych (np. brak konieczności sezonowej wymiany) – sprawiło, że postanowiliśmy przekonać się, jak wypadnie 10 najnowszych modeli w rozmiarze 205/55 R 16.

Do testu stanęły nie tylko uznane marki – Goodyear, Michelin i Vredestein – lecz także nieco tańsi w zakupie gracze w segmencie opon całorocznych: Fulda oraz Kleber. Pokazujemy, jak sprawdzają się opony w każdych warunkach, jakie możecie spotkać na drodze.

W galerii prezentujemy wyniki pomiarów w konkurencjach na śniegu, na mokrej nawierzchni, na suchym. Prezentujemy też trwałość opon i koszty ich eksploatacji.

Szukasz opon całorocznych? We współpracy z serwisem Skapiec.pl przygotowaliśmy dla was najlepsze oferty na testowane przez nas opony:

Michelin CrossClimate (Sprawdź cenę)

Goodyear Vector 4Season G2 (Sprawdź cenę)

Kleber Quadraxer 2 (Sprawdź cenę)

Fulda MultiControl (Sprawdź cenę)

Hankook Kinergy 4S (Sprawdź cenę)

Nokian Weatherproof (Sprawdź cenę)

Vredestein Quatrac 5 (Sprawdź cenę)

Pirelli Cinturato All Season (Sprawdź cenę)

Uniroyal AllSeasonExpert (Sprawdź cenę)

Firestone Multiseason (Sprawdź cenę)

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (39)

No photo
No photo ~012 Użytkownik anonimowy
~012 :
No photo ~012 Użytkownik anonimowy
Używam Michelin CrossClimate od roku, naprawdę dobra opona która świetnie sobie radzi w lato i na śniegu. Jest niezastąpiona na przełomie sezonów gdy pogoda często jest bardzo zmienna. Ogromny plus to brak zmiany opon i czekanie w kolejkach do wulkanizacji. Przejechałem na niej 25kkm i trwałość podana w teście (+50kkm) wydaje się prawdziwa. Polecam :)
15 gru 16 18:38 | ocena: 71%
Liczba głosów:17
71%
29%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maniek Użytkownik anonimowy
~Maniek :
No photo ~Maniek Użytkownik anonimowy
W USA wszystkie opony zakładane na tzw. pierwszy montaż są całoroczne!
Kto zmienia opony???? Tylko całoroczne! Po co ci w lecie letnie? W lecie i tak przyczepnośc każdych opon jest świetna a jak pada to... całoroczne, najlepiej z kategorią śnieg/błoto!
15 gru 16 18:08 | ocena: 82%
Liczba głosów:22
82%
18%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Test Drive Użytkownik anonimowy
~Test Drive :
No photo ~Test Drive Użytkownik anonimowy
Jeżdżę na Goodyear Vector 4Seasons od jakichś 8 lat. Nie planuję zakupu innych. Mam wszystko co potrzebne do bezpiecznej jazdy w każdych warunkach. Jeśli do tego ma się wyobraźnię to jest pełen sukces.
15 gru 16 19:14 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nie dębica Użytkownik anonimowy
~nie dębica :
No photo ~nie dębica Użytkownik anonimowy
śmigam tylko trzeba wybierać firmowe na 5 lat starczają przebieg ok 80-100 tyś
15 gru 16 21:51 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ivent Użytkownik anonimowy
~Ivent :
No photo ~Ivent Użytkownik anonimowy
Zacznijmy od podstawy. Kleber to opona grupy Michelin. Więc o czym tu mowa. Na ile to dalej jest wiarygodne. Kto kogo lansuje.
15 gru 16 18:52 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fk Użytkownik anonimowy
~fk :
No photo ~fk Użytkownik anonimowy
Warto.caloroczne .
15 gru 16 21:36 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Guest Użytkownik anonimowy
~Guest
No photo ~Guest Użytkownik anonimowy
do ~ajven:
No photo ~ajven Użytkownik anonimowy
15 gru 16 18:20 użytkownik ~ajven napisał
pojeździj na całorocznych po lodzie szczególnie jak jest gołoledź . Wtedy zobaczysz różnicę
A sniegowe Ci na pewno pomoga.
15 gru 16 18:30 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~anonim Użytkownik anonimowy
~anonim :
No photo ~anonim Użytkownik anonimowy
Kiedyś była tylko D124 i Polonezem napęd na tył w prawdziwe zimy dawały radę.
15 gru 16 21:34 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pisocholik Użytkownik anonimowy
~pisocholik
No photo ~pisocholik Użytkownik anonimowy
do ~ajven:
No photo ~ajven Użytkownik anonimowy
15 gru 16 18:20 użytkownik ~ajven napisał
pojeździj na całorocznych po lodzie szczególnie jak jest gołoledź . Wtedy zobaczysz różnicę
Ja jeżdżę po lodzie z kolcami, tylko idiota jeździ bez kolców po lodzie !
15 gru 16 18:53 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
54%
46%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xen Użytkownik anonimowy
~xen :
No photo ~xen Użytkownik anonimowy
Mam te same buty na cały rok. Takie lekko ocieplane trampki. Dają radę. Polecam. Szkoda kasy na zimowe trzewiki.
15 gru 16 22:35 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild / Auto Świat

Test opon całorocznych 205/55 R 16 - trakcja na śniegu

Fulda poradziła sobie w tej konkurencji lepiej niż referencyjna opona zimowa. Hankook – problemy z ruszaniem!

Test opon całorocznych 205/55 R 16 (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego