Auto Świat Porady Eksploatacja Zawodzące układy TPMS - atrapa zamiast czujników cisnienia

Zawodzące układy TPMS - atrapa zamiast czujników cisnienia

Układy ostrzegające kierowcę o utracie ciśnienia w kołach są obowiązkowe od 2014 roku. Wygląda na to, że producenci poradzili sobie z nimi tak, jak z normami czystości spalin: wytwarzają... atrapy

Zawodzące układy TPMS - atrapa zamiast czujników cisnienia
Thinkstock
Zawodzące układy TPMS - atrapa zamiast czujników cisnienia

Bezpośredni układ TPMS (Tire Pressure Monitoring System) to urządzenie dość złożone i kosztowne – zarówno w produkcji, jak i w serwisie. W każdym kole znajduje się czujnik ciśnienia powietrza zintegrowany z zaworkiem, wyposażony w baterię zasilającą oraz nadajnik. Nadajnik ten wysyła do sterownika w określonych odstępach czasu sygnały z informacją o ciśnieniu w kole. Kierowca może na wyświetlaczu sprawdzić ciśnienie w poszczególnych kołach – nie tylko, czy jest ono w normie, lecz także jego dokładną wartość.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: