CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.134.243.931.56
Średnio4.304.534.131.75
Najdrożej4.594.664.592.21

Honda CR-V – tanio bo na gazie

6 maja 16 15:34
Udostępnij
0
Skomentuj

Wielu kierowców obawia się montażu instalacji LPG w niemal nowy samochodach. To nie powinno nikogo dziwić, bowiem naszpikowane elektroniką silniki tego nie ułatwiają, jak się jednak okazuje nie taki diabeł straszny

Wiemy, że wśród kierowców są zwolennicy wszystkich sposobów zasilania silnika – to jest oczywiste, jednym odpowiada charakterystyka pracy sinika wysokoprężnego, inni wolą silniki benzynowe – wolnossące lub doładowane. Niestety nowoczesne turbodiesle, to często poza oszczędnościami generowanymi na stacji paliw, również generatory nieprzewidzianych kosztów serwisowych.

Tak, nowe diesle potrafią przysporzyć wielu problemów – filtry cząstek stałych, skomplikowany układ doładowania silnika. To wszystko powoduje, że pierwsza awaria szybko skonsumuje oszczędności z przejechania kilkudziesięciu tysięcy kilometrów.

Natomiast silniki benzynowe, z racji swojej charakterystyki pracy (maksymalny moment obrotowy osiągany przy wysokich obrotach silnika), do dynamicznej jazdy porównywalnej z dynamiką znaną ze współczesnych silników wysokoprężnych wymagają mocniejszego wciskania pedału gazu. W takich warunkach eksploatacji zużycie paliwa znacząco wzrasta. Co zatem zrobić aby jeździć taniej, zapytaliśmy o to Pana Ernesta Stalmacha właściciela warsztatu Auto-Euro-Serwis, który od ponad 20-lat zajmuje się montażem instalacji LPG.

Odpowiedź może być tylko jedna, trzeba przekonać się do zamontowania w samochodzie nowoczesnej instalacji LPG. Bowiem fakt jest taki, że wielu klientów Pana Ernesta ma obawy przed montażem instalacji LPG, ale ich zdanie jest potwierdzone jedynie zasłyszanymi informacjami, a nie własnymi doświadczeniami związanymi z użytkowaniem samochodu zasilanego gazem LPG. Jak mówi nasz rozmówca, częściej na montaż instalacji LPG decydują się osoby, które już miały tak zasilane samochody. W ich przypadku sprawa wygląda zupełnie inaczej, bowiem bardzo często po zmianie auta ich pierwsze kroki są skierowane do znanego im warsztatu, który montował instalację LPG w ich poprzednich samochodach. Tak też było w przypadku kierowcy prezentowanej Hondy CR-V napędzanej 2-litrowym benzyniakiem o mocy 155 KM.

W przypadku tego modelu z racji tego, że jest niewymagający w montażu a pod maską jest mnóstwo miejsca specjaliści z warsztatu zdecydowali się na sterownik Zenit Pro OBD – który według montażysty jest najkorzystniejszym wyborem w przypadku tego modelu. Natomiast gaz LPG do cylindrów podają wtryskiwacze Hana H2002. Aby całość mogła pracować efektywnie zdecydowano się na zamontowanie reduktora Tomasetto Artic obsługującego silniki osiągające nawet 170 KM – zatem w tym przypadku mamy 15 KM zapasu, co zapewni użytkownikowi udanego japońskiego SUV-a bezproblemową eksploatację nawet podczas pracy silnika pod dużym obciążeniem.

Czy użytkownik auta jest zadowolony z wykonanej usługi? Pan Ernest może jedynie to potwierdzić. Klient jest zadowolony, bowiem średnie zużycie gazu LPG wynosi 10 l/100 km w cyklu miejskim, oraz 8,5-9 l/100 km.  Dzięki temu koszty przejechania 100 km znacząco się obniżyły, a przecież o to chodzi osobom decydującym się na montaż instalacji LPG w swoim aucie.

Nawet nowoczesny samochód z powodzeniem można wyposażyć w instalację LPG, która znacząco nam obniży koszty eksploatacji samochodu.

Materiał przygotowany we współpracy z Auto-Euro-Serwis Ernest Stalmach Jastrzębie Zdrój – Bzie, ul. Stawowa 10c

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
~Max :
No photo ~Max Użytkownik anonimowy
Miałem kiedyś Nissana Primerę 1,8 z wtryskiem gazu. Jeździł nieźle ale ... po pewnym czasie wypaliły się gniazda zaworowe! Kombi - i zbiornik zamiast koła zapasowego - wchodziło ok. 30 l gazu (pewnie jak w tej Hondzie) = ciągle trzeba było to tankować, jechałem trasę Lublin - Katowice - Lublin, to musiałem tankować 3 razy. Oczywiście można założyć większy zbiornik, który zajmie pół bagażnika ale nie mam zamiaru wozić bomby ze sobą! Teraz mam diesla, który na trasie bez problemu robi 900 km z 1-go baku i więcej nie kupię samochodu z gazem.
9 maja 16 10:50 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
dodać trzeba, że co 20.000 trzeba regulować luzy zaworowe
6 maja 16 16:09 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Miałem instalację gazową w Hondzie Civic. Dawne czasy... auto kupiłem w salonie w 2000r. i w 2001r. założyłem LPG. Niestety wtedy Honda i LPG to był duet skazany na porażkę! Co kilkanaście Max co 50 km auto wchodziło w tryb serwisowy (max 50km/h) Trzeba było zdjąć kleme z akumulatora i można było dalej normalnie jechać. Wielu ówczesnych fachowców chciało mi pomoc lecz skończyło się demontażem instalacji! Od tamtej pory tylko DIESEL
9 maja 16 10:21 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znawca tematu Użytkownik anonimowy
~znawca tematu :
No photo ~znawca tematu Użytkownik anonimowy
Ja w tym przypadku zdecydowalbym się na Lpg 5 generacji. Bez reduktorów z bezpośrednim wtryskiem. Tylko cena_ x2 lub 3 w stosunku do 4 generacji.
7 maja 16 05:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł :
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
Do Pana "znawca tematu " auta z bezpośrednim wtryskiem gazu nie zdają egzaminu w Polsce niestety jakość gazu w naszym pięknym kraju sprawia że instalacja prawdopodobnie wcześniej padnie niż się zwróci
26 lip 16 12:09
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł :
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
A ja miałem primere p10 na instalacji mieszalnikowej zrobiłem ponad 200tys na gazie nawet parowania nie zmieniłem niestety z powodu rdzy musiałem go oddać na złom w silniku wymieniałem przez całą eksploatację tylko olej przewody i świece jak potem sobie przeliczyłem to wyszło mi więcej oszczędności niż wydałem na auto teraz mam 5letnią ibize 1.4 butla w kole 50l zestaw naprawczy w bagażniku i ponad 500 km zasięgu na zbiorniku spalanie 7l lpg na 100 po 1.50zl za litr jaki diesel będzie oszczędniejszy
26 lip 16 11:58
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Uświadomiony Użytkownik anonimowy
~Uświadomiony :
No photo ~Uświadomiony Użytkownik anonimowy
"Na gaz to tylko zapalniczka!!"
Olej to tylko do ogrzewania domu. No chyba, że nie dbasz o środowisko i dodasz trucizny zwiększającej liczbę cetanową.
Kiedyś dodawano do benzyny ołowiu, a dziś izomerów - jedno i drugie nawet w małej ilości to silna trucizna. Podobne trucizny stosuje się przy oleju do obniżenia oktanów, bo inaczej olej zniszczy diesla nawet starego typu. LPG nie wymaga dodatków - spala się bezstukowo i jest ekologiczny.
Pierwsze silniki działały tylko na gaz, dopiero po 50 latach wymyślono gaźnik, a diesel wymaga jeszcze bardziej skomplikowanego zasilania. Bo jak wymieszać płyn z powietrzem?
Współczuję właścicielowi DIESLA. Właściciel BENZYNY (LPG Prins) V6 253 KM i 346 Nm, ale obroty 6800.
Spalanie w mieście 15L. 15L * 1,70PLN/L < 7,5L * 3,95 PLN/L.
Spalanie na autostradzie 11L. 11L * 1,70PLN/L < 6L * 3,95 PLN/L.
Zasięg 1400 (700 LPG + 700 benzyna).
Bez urazy, ale sprzedaj diesla zanim trafisz do warsztatu. Tam się nie spotkamy. ;-)
11 maja 16 15:03
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kuń Użytkownik anonimowy
~Kuń
No photo ~Kuń Użytkownik anonimowy
do ~ujo:
No photo ~ujo Użytkownik anonimowy
7 maja 16 07:11 użytkownik ~ujo napisał
Na gaz to tylko zapalniczka!! Pozdrawia własciciel DIESLA 210KM i 450NM spalanie w miescie 7,5L a na autosradzie przy 100~120kmh ok 6L
Co za auto?
Moje sportowe 3.2 V6 quattro 250km 320nm na lpg pali średnio 13-14 L gazu (głównie miasto i autostrady)
9 maja 16 12:48 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~uzytkownik lpg Użytkownik anonimowy
~uzytkownik lpg :
No photo ~uzytkownik lpg Użytkownik anonimowy
podobno obecne wtryski HANA to juz nie to samo co kiedys...
7 maja 16 09:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ujo Użytkownik anonimowy
~ujo :
No photo ~ujo Użytkownik anonimowy
Na gaz to tylko zapalniczka!! Pozdrawia własciciel DIESLA 210KM i 450NM spalanie w miescie 7,5L a na autosradzie przy 100~120kmh ok 6L
7 maja 16 07:11 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Honda CR-V – tanio bo na gazie

Honda CR-V – tanio bo na gazie (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego