CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.624.191.95
Średnio4.604.794.462.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Nowe BMW serii 5 - poręczne jak trójka, dostojne jak siódemka

19 wrz 16 15:31
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowa „piątka” jest jeszcze bardziej komfortowa, a pod względem sportowych właściwości nie ma sobie równych – tak mówi BMW. Mieliśmy okazję to sprawdzić.

Coś tu się nie zgadza... Od dziesięcioleci zachodnia Wielka Brytania żyje swoim niespiesznym tempem – tu i ówdzie wrzosowiska, owce, na drogach kilka wchodzących w lata Roverów, parę pubów. I nagle pojawia się limuzyna z monachijskimi numerami rejestracyjnymi, do tego mocno zamaskowana i z kierownicą po niewłaściwej dla wyspiarzy stronie. Walijczycy są tym wyraźnie poirytowani. Co tu się dzieje? Jako jedni z nielicznych w Europie otrzymaliśmy zaproszenie na pierwsze jazdy testowe najnowszym, szykowanym już do produkcji BMW serii 5. Samochód oficjalnie zostanie przedstawiony dopiero w połowie października, zatem jazdy odbędą się pewnie w przyszłym roku. Tyle że... jeździliśmy nim już teraz!

Nowe BMW serii 5 - gdzie te zmiany?

Z wizualizacji, które powstały na podstawie zdjęć zamaskowanego auta, widać, że po raz kolejny mamy raczej przykład ewolucyjnych zmian designu. Kilka inaczej wyglądających przetłoczeń na masce i poza tym „piątka” pozostała „piątką”. Nie ukrywamy, że trochę nas to zdziwiło: na dużą modernizację swojego przedstawiciela wyższej klasy średniej zdecydował się Mercedes (klasa E jest zmniejszoną „eską”), także Audi zapowiada w A6 znaczące modyfikacje stylistyki. W BMW twierdzą, że ich klienci są bardziej ostrożni i zachowawczy. Zobaczymy...

Znacznie bardziej interesujące są wewnętrzne wartości. Deska rozdzielcza była co prawda jeszcze mocno zamaskowana, ale nawet z tego, co było widać, wynika, że dużo się zmieni. W wyglądzie kokpitu mają dominować miękkie, przyjemne w dotyku tworzywa oraz touchpady (zamiast pokręteł i przycisków), a także duży (jakżeby inaczej!) dotykowy ekran.

Nowe BMW serii 5 Nowe BMW serii 5 Foto: Avarvarii / Auto Bild

Opcjonalnie urządzenia pokładowe w aucie będzie można obsługiwać gestami – znamy to z obecnej w serii 7. Tak jak nowa „piątka” nie zrobiła na nas porażającego wrażenia pod względem stylistyki, tak pierwsze przejechane kilometry już to sprawiły – auto zostało „skrojone” w bardziej komfortowym stylu, do tego inżynierom z Monachium udało się to zrobić bez pneumatycznego zawieszenia, z którego może korzystać Mercedes klasy E.

Nowe BMW serii 5 - komfort na pierwszym miejscu

Nasza „beemka” to 530d, czyli auto wyposażone w 6-cylindrowego diesla i adaptacyjne zawieszenie. Rzędowy silnik cichutko pracuje w akustycznym tle, a 8-biegowy „automat” niezauważalnie zmienia przełożenia. Każda nierówność bocznych walijskich dróg jest filtrowana z należytą dokładnością. Jak później wytłumaczyli nam ludzie z BMW: Jeśli tu macie takie wrażenia, to gdzie indziej na świecie będzie tylko lepiej – podobno tylko tu występuje taka mieszanka nierówności i asfaltowych łat na nawierzchniach. No cóż, ciekawe, czy widzieli gminne drogi w Polsce...

Szczególną uwagę podczas pierwszych prób zwróciliśmy na całkowicie nowy układ kierowniczy, który teraz jest w pełni elektryczny – do tej pory było to całkiem często wyrokiem śmierci dla precyzji prowadzenia auta. Jednak tu zaskoczenie: nawet w komfortowym trybie jazdy najsubtelniejsze polecenia wydawane kierownicą wywołują odpowiednią reakcję. Mimo niezmienionych wymiarów zewnętrznych „piątki” czujemy się tak, jakbyśmy prowadzili znacznie mniejsze auto, np. serię 3!

Efekt ten można jeszcze spotęgować. W trybie sportowym serii 5 nie da się odmówić rasowego charakteru. Silnik w sposób odpowiedni dla doładowanych jednostek kręci się blisko czerwonego pola obrotomierza, do tego bez akustycznych niespodzianek – to potrafi tylko rzędowa „szóstka”, nieważne, czy mówimy o benzyniaku, czy dieslu.

Skrzynia automatyczna zmienia przełożenia właściwie tak samo szybko, jak dwusprzęgłowa, tyle że ma jedną ważną przewagę – podczas ruszania tak długo się nie waha. Dzięki skrętnej tylnej osi (opcja) auto z wdziękiem pokonuje nawet ciasne zakręty, jest przy tym wyjątkowo stabilne i pozwala się pewnie prowadzić.

Nowe BMW serii 5 Nowe BMW serii 5 Foto: Avarvarii / Auto Bild

Nowe BMW serii 5 - małe duże auto

Podczas jazd nowa „piątka” naprawdę zrobiła na nas wrażenie samochodu mniejszego, niż jest w rzeczywistości, i wcale nie mamy na myśli przestronności w kabinie. Do tego pod niewielkimi zmianami stylistyki ukryto poważne modyfikacje techniki. Bez istotnych ingerencji w podstawowe struktury konstrukcji samochodu takie odczuwanie auta byłoby po prostu niemożliwe.

Nowe BMW serii 5 - naszym zdaniem: ryzykowna gra

Rozumiemy, że stali klienci mocno przywiązują się do stylistyki, ale przy okazji tak diametralnych zmian w aucie może warto było pokusić się też o większe modyfikacje w tej kwestii? „Piątka” jest zupełnie nowa, jeździ nieporównywalnie z poprzednikiem, a wygląda prawie tak samo. Po prostu boimy się, że klienci mogą tej technicznej rewolucji nie zauważyć.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (85)

No photo
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
~arek
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
do ~Edek:
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
25 wrz 16 08:15 użytkownik ~Edek napisał
Prawda jest taka, że jak ktoś raz prowadził BMW to nie bedzie chciał innego. Te auta po prostu cię rozumieją. Trakcja nieporównywalnie, ergonomia nie ma lepszej. Po prostu czujesz się jak domu. Nieprzesadzona stylistyka mi odpowiada.
Do pierwszej wizyty w warsztacie moje BMW serii 5 z 2011 rozumiało mnie świetnie, nasz związek zapowiadał się wspaniale a przyszłość rysowała różowo. Potem po kolejnych 5 wizytach nasz związek niestety zaczął przechodzić poważny kryzys, ale jako że chciałem naprawić nasze stosunki trwałem w nim wbrew rzeczywistości, miłość bowiem bywa ślepa. Niestety żeby związek przetrwał potrzeba jest dwóch chętnych stron, związku a mój samochód się nie wykazał zbytnią stałością w uczuciach i pewnego słonecznego popołudnia zaplanował skok w bok z lawetą.
Doszło nawet do tego że chwila kiedy brałem rozwód po 3 latach burzliwego związku był jedną z radośniejszych chwil w życiu.
Obecnie jestem już z inną. Japoneczka Mazda może i nie rozumie moich potrzeb tak doskonale ale jednak mnie nie zawodzi. Nasze uczucie nie jest burzliwe ale niewątpliwie stabilniejsze.
A tak poważnie. BMW robiło bardzo dobre samochody tak do 2005 roku. To co wypuszczają ze swoich fabryk obecnie to jakaś kpina. Owszem w środku jest mega komfortowo ale te awarie to jakiś dramat. Wieczna choinka na desce. Doszło do tego że byłem na Ty z połową mechaników w ASO w Katowicach. Chyba nie tak powinno wyglądać użytkowanie samochodu.
29 wrz 16 09:01 | ocena: 76%
Liczba głosów:46
76%
24%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Saabista Użytkownik anonimowy
~Saabista :
No photo ~Saabista Użytkownik anonimowy
Boleję nad tym, że mechanika nie jest w autach na pierwszym planie. Najnowsza technologia obecna w Bmw niestety wpływa negatywnie na cenę. Dlatego większość komentatorów pisać będzie najszybciej o wrażeniach z jazdy za 10 lat. Niestety nie umiem wmówić sobie że Mazda czy Ford są lepsze niż Bmw. Brakuje mi wyobraźni i nie chcę popaść w śmieszność bo i tak wiadomo że chodzi o kasę. Audi Bmw Mercedes Jaguar Maserati czy Fiat Ford Mazda Nissan Renault. Lubię wszystkie i w każdej marce są smaczki ale żeby twierdzić że mazda 6 lepsza od bmw 5? Oj nie!
29 wrz 16 20:27 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
~KiT :
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
Mam Volvo i jest jedna rzecz, która mi się nie podoba. Volvo nie trzyma tak dobrze kierunku jazdy i wymaga kierowania innego rodzaju. W BMW lub Mercedesie długa trasa odpręża a w VOLVO niestety nie. Sądzę, że to sprawa napędu na przód lub tył. Nie wiem jak to jest w 4x4 ale sądzę że dość podobnie. Merc znalazł linię a BMW już ją ma, chociaż nowa 7-ka nie wygląda tak dobrze jak jest.
20 wrz 16 21:46 | ocena: 67%
Liczba głosów:24
67%
33%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
~Edek :
No photo ~Edek Użytkownik anonimowy
Prawda jest taka, że jak ktoś raz prowadził BMW to nie bedzie chciał innego. Te auta po prostu cię rozumieją. Trakcja nieporównywalnie, ergonomia nie ma lepszej. Po prostu czujesz się jak domu. Nieprzesadzona stylistyka mi odpowiada.
25 wrz 16 08:15 | ocena: 75%
Liczba głosów:56
75%
25%
| odpowiedzi: 14
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~laik Użytkownik anonimowy
~laik :
No photo ~laik Użytkownik anonimowy
no to będzie można zrobić rzetelne porównanie z nową E klasą Mercedesa i Volvo S90
19 wrz 16 17:56 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piki Użytkownik anonimowy
~Piki :
No photo ~Piki Użytkownik anonimowy
Do nie jest nowy samochód a głęboki facelifting. Zapytajcie o zawieszenie? Zero zmian, wahacz pasujący do f10. Trochę inne rysy środka, skradli miejsce obcinając schowki. Technologicznie zmiany??? Jak w polityce, dużo populizmu. Samochód ładny ale rewolucji nie ma
29 wrz 16 07:56 | ocena: 74%
Liczba głosów:19
74%
26%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brat pita Użytkownik anonimowy
~brat pita :
No photo ~brat pita Użytkownik anonimowy
Piękne auto , mam nową trojkę a żona jedynkę, są to nasze pierwsze BMW wcześniej kupowałem Passaty a żona Toyoty, teraz wiemy , że BMW będzie naszą jedyna marką. Nieporównywalna trakcja z innymi autami, napęd X-drive w połączeniu z 8-biegowym automatem to dzieło sztuki. Polecam ale tylko nowe a nie z nieznaną przeszłością od handlarza rupieciami.
29 wrz 16 09:07 | ocena: 62%
Liczba głosów:37
62%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sylwek Użytkownik anonimowy
~Sylwek
No photo ~Sylwek Użytkownik anonimowy
do ~arek:
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
29 wrz 16 09:01 użytkownik ~arek napisał
Do pierwszej wizyty w warsztacie moje BMW serii 5 z 2011 rozumiało mnie świetnie, nasz związek zapowiadał się wspaniale a przyszłość rysowała różowo. Potem po kolejnych 5 wizytach nasz związek niestety zaczął przechodzić poważny kryzys, ale jako że chciał
Też 5ka, ten sam rocznik.
Nadal nim jeżdżę.
Wizyty w serwisie nie ASO, tylko przeglądy. Wyjątek naprawa zawieszenia tylnego, ale to moja wina. Potraktowałem ją jak auto terenowe i pękła guma. Niemniej serwis powiedział, że guma jak to guma z czasem pęka.
Ścina też opony, serwis twierdzi, że to normalne w bmw xdrive i 20" . Rada to robić geometrię co roku, koszt 150pln a to znacznie mniej niż nowe opony
Cóż, jak dla mnie serwis uważa zbyt wiele spraw za normalne, niemniej jednak faktycznie mało napraw jak na 5lat.
29 wrz 16 13:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
~Pablo :
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
Ja juz zbieram od ponad roku na to auto, narazie nazbieralem na cztery opony wiec moze kupie za 15 lat jak płaczacy dziadek z niemiec bedzie sprzedawał.
29 wrz 16 09:41 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Eljot Użytkownik anonimowy
~Eljot :
No photo ~Eljot Użytkownik anonimowy
Super sprawa. Elegancko, dostojnie, a zarazem na sportowo. Auto ładniejsze od Mercedesa E, o Audi A6 już nawet nie wspominając. Stylistycznie tylko Volvo S90 może się z nim równać, ale Volvo jest dużo słabsze technicznie, a w BMW jest właściwy silnik na właściwym miejscu. Jak dla mnie faworyt wśród limuzyn klasy biznes.
20 wrz 16 18:40 | ocena: 61%
Liczba głosów:36
61%
39%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Nowe BMW serii 5

Jazdy przedseryjnym autem, razem z inżynierami firmy, trafiają się rzadko.Nasze wizualizacje stworzyliśmy na podstawie zdjęć zamaskowanych samochodów.

Nowe BMW serii 5 - poręczne jak trójka, dostojne jak siódemka (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego