Jak się jeździ najnowszą Camry mieliśmy okazję przekonać się podczas prezentacji oraz jazd testowych w okolicach czeskiej Pragi. Miejsce prezentacji nie było przypadkowe – Camry będzie oferowana tylko w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Polsce.
- Przeczytaj także: Jeździłem nowym Mitsubishi Outlanderem. Ma duży silnik spalinowy i jeździ nim Jan Paweł. Ten najsłynniejszy
Nowa Toyota Camry – przód w stylu Priusa i CH-R
Największe zmiany w porównaniu z dotychczasowym modelem zauważymy w przedniej i tylnej części limuzyny. Dotychczasowe duże reflektory o trapezowym kształcie zastąpiono mniejszymi, wzorowanymi na tych z Priusa i nowego CH-R-a. Pozostawiono duży grill z poprzecznym użebrowaniem, usytuowany poniżej linii zderzaka.
Tył jest też zmieniony, ale nawiązuje do stylistyki Camry.
Styliści z kalifornijskiego studia CALTY odpowiedzialni za design nowej Camry zdecydowali się nieco wydłużyć auto, które ma teraz 4920 mm długości (przybyło 35 mm), ale zachowali szerokość, wysokość i rozstaw osi ze starego modelu – wewnątrz miejsca jest wystarczająco dużo.
Nowa Toyota Camry – konserwatywne wnętrze
Wnętrze nowej Camry jest zmienione, ale dość konserwatywne – nie ma tu "fajerwerków", czy "przyklejonych" ekranów. Ekran o przekątnej 12,3 cala jest ładnie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Po raz pierwszy w Camry dostępne są cyfrowe zegary z możliwością ich konfigurowania.
Camry oferowana w Polsce ma w standardzie nowy system multimedialny Toyota Smart Connect+ – obsługuje się go na ekranie środkowym. Wyświetlana jest na nim nawigacja oraz inne funkcje związane z multimediami i obsługą auta. Użyteczny jest też asystent głosowy, reagujący na polecenia. Kierowca pasażerowie mają do dyspozycji pięć portów USB oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów.
W nowej Camry rozstaw osi wynosi 2825 mm – to pozwoliło zaprojektować obszerne wnętrze. I na przednich fotelach, i na kanapie miejsca jest wystarczająco dużo – nawet osoby wysokie będą podróżować wygodnie.
Widoczność z fotela kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach. W najwyższej wersji Executive mamy wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz sterowanie temperaturą oraz ustawianiem foteli (w podłokietniku).
Nowa Toyota Camry – napęd hybrydowy 5. generacji
Oprócz zmian stylistycznych w nowej Camry wprowadzono także zmiany pod maską – zastosowano tu napęd hybrydowy piątej generacji. Podstawą jest 2,5-litrowy silnik benzynowy wspomagany przez motor elektryczny – łączna moc układu to 230 KM (dotychczas 218 KM).
Większa moc pozwoliła skrócić czas przyspieszania do 100 km/h z 8,3 do 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna pozostała taka sama jak w dotychczasowym modelu – 180 km/h. Toyota deklaruje, że średnie zużycie paliwa w nowej Camry udało się zmniejszyć poniżej 5 l/100 km (dokładnie 4,8 l/100 km). W czasie testów (jazda głównie autostradowa) zużycie wyniosło 5,4 l/100 km.
Wyciszenie wnętrza jest dobre, ale do wnętrza przedostają się odgłosy pracującego zawieszenia. Na szczęście komfort jazdy na tym nie cierpi, nierówności jezdni są wybierane i tłumione w sposób nieodczuwalny dla pasażerów.
W czasie jazdy autostradami i drogami szybkiego ruchu dobrze sprawdza się inteligentny tempomat adaptacyjny. System współpracuje z kierunkowskazami – gdy kierowca podczas wyprzedzania włączy kierunkowskaz wtedy Camry przyspieszy, oczywiście pod warunkiem, że na pasie, który chcemy zająć nie porusza się szybszy pojazd. Tempomat wykrywa także pojazdy nagle wjeżdżające przed nasz samochód – wtedy wyhamowuje, aby zachować odpowiedni dystans.
- Przeczytaj także: Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Cena Jaecoo 7 jest fenomenalna, ale auto ma jeszcze większe atuty
Nawigacja – do poprawy
Jedyne co zasługuje na krytykę to nawigacja – na płaskim terenie działała w miarę dobrze, ale w górzystym pogubiła się kompletnie, wskazywała dziwne trasy, traciła łączność i była bezużyteczna. Być może zaktualizowanie nawigacji poprawiłoby sytuację?
Ile kosztuje nowa Toyota Camry z Eco bonusem?
W porównaniu z dotychczasowym modelem cena wzrosła o 2-4 tyś. zł – w zależności od wersji wyposażeniowej. A konkretnie wygląda to tak:
- Camry Comfort – 172 400zł
- Camry Comfort z pakietem Business – 177 tyś. Zł
- Camry Prestige – 190 900 zł
- Camry Executive – 209 500 zł.
Ceny uwzględniają 7,3-procentowy Eco bonus. Camry oferowane w Polsce produkowane są w Japonii.