Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeździłem nową Toyotą Camry. Byłaby idealna, gdyby nie nawigacja. Pierwsza jazda

Jeździłem nową Toyotą Camry. Byłaby idealna, gdyby nie nawigacja. Pierwsza jazda

Toyota idzie pod prąd mody na SUV-y, vany, crossovery i prezentuje kolejną, już dziewiątą wersję flagowego modelu Camry, nieodmienne w nadwoziu sedan. Błąd, nieznajomość rynku? Wręcz odwrotnie – od ponad 40 lat, czyli od debiutu pierwszej generacji Camry ten model jest chętnie kupowaną limuzyną przez osoby, które cenią sobie wysoki komfort podróżowania oraz niezawodność.

Toyota Camry 9. generacji
Zobacz galerię (27)
Auto Świat / Roman Dębecki
Toyota Camry 9. generacji

Jak się jeździ najnowszą Camry mieliśmy okazję przekonać się podczas prezentacji oraz jazd testowych w okolicach czeskiej Pragi. Miejsce prezentacji nie było przypadkowe – Camry będzie oferowana tylko w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Polsce.

Nowa Toyota Camry – przód w stylu Priusa i CH-R

Największe zmiany w porównaniu z dotychczasowym modelem zauważymy w przedniej i tylnej części limuzyny. Dotychczasowe duże reflektory o trapezowym kształcie zastąpiono mniejszymi, wzorowanymi na tych z Priusa i nowego CH-R-a. Pozostawiono duży grill z poprzecznym użebrowaniem, usytuowany poniżej linii zderzaka.

Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Tył jest też zmieniony, ale nawiązuje do stylistyki Camry.

Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Styliści z kalifornijskiego studia CALTY odpowiedzialni za design nowej Camry zdecydowali się nieco wydłużyć auto, które ma teraz 4920 mm długości (przybyło 35 mm), ale zachowali szerokość, wysokość i rozstaw osi ze starego modelu – wewnątrz miejsca jest wystarczająco dużo.

Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Nowa Toyota Camry – konserwatywne wnętrze

Wnętrze nowej Camry jest zmienione, ale dość konserwatywne – nie ma tu "fajerwerków", czy "przyklejonych" ekranów. Ekran o przekątnej 12,3 cala jest ładnie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Po raz pierwszy w Camry dostępne są cyfrowe zegary z możliwością ich konfigurowania.

Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Camry oferowana w Polsce ma w standardzie nowy system multimedialny Toyota Smart Connect+ – obsługuje się go na ekranie środkowym. Wyświetlana jest na nim nawigacja oraz inne funkcje związane z multimediami i obsługą auta. Użyteczny jest też asystent głosowy, reagujący na polecenia. Kierowca pasażerowie mają do dyspozycji pięć portów USB oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów.

W nowej Camry rozstaw osi wynosi 2825 mm – to pozwoliło zaprojektować obszerne wnętrze. I na przednich fotelach, i na kanapie miejsca jest wystarczająco dużo – nawet osoby wysokie będą podróżować wygodnie.

Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Widoczność z fotela kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach. W najwyższej wersji Executive mamy wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz sterowanie temperaturą oraz ustawianiem foteli (w podłokietniku).

Nowa Toyota Camry – napęd hybrydowy 5. generacji

Oprócz zmian stylistycznych w nowej Camry wprowadzono także zmiany pod maską – zastosowano tu napęd hybrydowy piątej generacji. Podstawą jest 2,5-litrowy silnik benzynowy wspomagany przez motor elektryczny – łączna moc układu to 230 KM (dotychczas 218 KM).

Toyota Camry 9. generacji
Toyota Camry 9. generacjiŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Większa moc pozwoliła skrócić czas przyspieszania do 100 km/h z 8,3 do 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna pozostała taka sama jak w dotychczasowym modelu – 180 km/h. Toyota deklaruje, że średnie zużycie paliwa w nowej Camry udało się zmniejszyć poniżej 5 l/100 km (dokładnie 4,8 l/100 km). W czasie testów (jazda głównie autostradowa) zużycie wyniosło 5,4 l/100 km.

Wyciszenie wnętrza jest dobre, ale do wnętrza przedostają się odgłosy pracującego zawieszenia. Na szczęście komfort jazdy na tym nie cierpi, nierówności jezdni są wybierane i tłumione w sposób nieodczuwalny dla pasażerów.

W czasie jazdy autostradami i drogami szybkiego ruchu dobrze sprawdza się inteligentny tempomat adaptacyjny. System współpracuje z kierunkowskazami – gdy kierowca podczas wyprzedzania włączy kierunkowskaz wtedy Camry przyspieszy, oczywiście pod warunkiem, że na pasie, który chcemy zająć nie porusza się szybszy pojazd. Tempomat wykrywa także pojazdy nagle wjeżdżające przed nasz samochód – wtedy wyhamowuje, aby zachować odpowiedni dystans.

Nawigacja – do poprawy

Jedyne co zasługuje na krytykę to nawigacja – na płaskim terenie działała w miarę dobrze, ale w górzystym pogubiła się kompletnie, wskazywała dziwne trasy, traciła łączność i była bezużyteczna. Być może zaktualizowanie nawigacji poprawiłoby sytuację?

Ile kosztuje nowa Toyota Camry z Eco bonusem?

W porównaniu z dotychczasowym modelem cena wzrosła o 2-4 tyś. zł – w zależności od wersji wyposażeniowej. A konkretnie wygląda to tak:

  • Camry Comfort – 172 400zł
  • Camry Comfort z pakietem Business – 177 tyś. Zł
  • Camry Prestige – 190 900 zł
  • Camry Executive – 209 500 zł.

Ceny uwzględniają 7,3-procentowy Eco bonus. Camry oferowane w Polsce produkowane są w Japonii.

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat
Powiązane tematy: