Auto Świat Wiadomości Aktualności Trzy nowości BMW: marka ma się dobrze, czy będzie jeszcze lepiej?

Trzy nowości BMW: marka ma się dobrze, czy będzie jeszcze lepiej?

BMW chwali się znakomitą pozycją na polskim rynku w bieżącym roku: to 45 proc. udziału w segmencie luksusowych limuzyn (1248 zarejestrowanych BMW serii 7), dominacja w swojej klasie BMW serii 5, znaczący wzrost rejestracji aut na prąd... Ma być jeszcze lepiej za sprawą nowych modeli, które właśnie mają za sobą polską prezentację: to nowe BMW X3, BMW serii 1 oraz Mini Aceman.

Nowe modele BMW: X3, seria 1  oraz Mini Aceman
Zobacz galerię (40)
Maciej Brzeziński / Auto Świat
Nowe modele BMW: X3, seria 1 oraz Mini Aceman
  • Za nami polska prezentacja nowych modeli BMW oraz Mini
  • Do Polski trafiły już pierwsze egzemplarze nowego BMW X3, BMW serii 1 oraz nowego Mini Aceman. Obejrzeliśmy je zarówno z zewnątrz jak i od środka
  • BMW X3 będą dostępne zarówno w wersjach benzynowych, jak i wysokoprężnych
  • Mini Aceman to auto elektryczne zaprojektowane tak, aby trafić w gusta młodszych użytkowników

Nowy dyrektor generalny BMW Group Polska Alexander Baraka ma – jak sam twierdzi – wiele innych powodów do zadowolenia. To między innymi rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych na świecie – w 2023 r. BMW sprzedało 373 tys. 716 takich samochodów. Ten rok jest dopiero na półmetku, ale już zanotowano wzrost sprzedaży w tym segmencie o blisko 25 proc. Źródeł sukcesu Alexander Baraka upatruje między innymi w tym, że marka oferuje i – jak się zdaje – zamierza oferować bezterminowo samochody wyposażone we wszelkie możliwe układy napędowe, aby klienci BMW mieli możliwość wyboru samochodu, który w optymalny sposób odpowiada ich potrzebom. Będą więc elektryki, ale obok nich auta benzynowe, hybrydowe oraz diesle.

Nowe BMW X3 już w Polsce

Nowe BMW X3 (2024)
Nowe BMW X3 (2024)Żródło: BMW

Realnie w salonach nowe X3 pojawi się około listopada, niemniej pierwsze egzemplarze z próbnych serii produkcyjnych dotarły już do Polski. Nowe X3 jest wyraźnie większe od poprzednika zarówno na zewnątrz, jak i w środku, ma wygładzoną bryłę sprawiającą wrażenie monolitu, ma na nowo zaprojektowane wnętrze, w którym pojawiają się materiały tekstylne także na desce rozdzielczej. Można podziwiać zakrzywiony wyświetlacz, nowy system operacyjny, nowe charakterystyczne podświetlenie ambientowe. Znacząca część materiałów użytych do produkcji tego samochodu pochodzi z recyklingu.

Najmocniejszą wersją X3 będzie, jak łatwo się domyślić, „emka” wyposażona w trzylitrowy silnik M TwinPower Turbo współpracujący z 48-woltową instalacją hybrydową. Osiągi układu napędowego to moc 398 KM i aż 580 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do setki w ciągu 4,6 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h.

Nowe BMW serii 1 – czy to najbardziej sportowy samochód w swojej kategorii?

Nowe BMW serii 1 (2024)
Nowe BMW serii 1 (2024)Żródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Tak przynajmniej twierdzi BMW. Jeśli chodzi o wnętrze – w każdym razie, jeśli chodzi o wnętrze pokazanej wersji M135 – to faktycznie ma ono klimat po trosze elegancki, a po trosze sportowy. Jeśli chodzi o zwykłe wersje, to będą one dostępne z napędami o mocy 150, 163 i 170 KM zarówno jako diesle, jak i auta benzynowe. Niektóre odmiany będą współpracować z układem mikrohybrydowym o napięciu 48 woltów.

Odmiana M135 wyposażona jest w czterocylindrowy silnik o mocy 300 KM, przyspiesza do setki w 4,9 s. BMW zapowiada, że także w przypadku tego modelu możliwa będzie zdalna aktualizacja oprogramowania pozwalająca na uruchomienie nowych czy też ulepszonych funkcji pojazdu. Dostępne będą zaawansowane funkcje rozrywkowe, w tym streaming muzyki. W modelach BMW 120 i 120d dostępny jest asystent parkowania Professional, co w największym skrócie oznacza, że auto można zaparkować zdalnie, stojąc na zewnątrz.

Mini Aceman – auto pomiędzy Cooperem a Countrymanem

Mini Aceman
Mini AcemanŻródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Na polski rynek wjeżdża też Mini Aceman, który określany jest przez producenta jako wszechstronny kompaktowy crossover charakteryzujący się zwinnością wynikającą z rozsądnych wymiarów zewnętrznych, a jednocześnie wyjątkowo pojemnym wnętrzem. W każdym razie auto o długości 4,07 m ma pomieścić wygodnie 5 osób i bagaż o poj. 300 l. Oczywiście, tylne siedzenia są składane i przestrzeń bagażową można powiększyć do ponad 1000 l.

Co do wnętrza, to jest ono istotnie intrygujące, choć raczej ma zachwycać młodszych użytkowników. Do komunikacji z samochodem służy charakterystyczny okrągły wyświetlacz na środku deski rozdzielczej, kierowca ma do dyspozycji także rozbudowany wyświetlacz head-up. We wnętrzu nowego Mini rzuca się w oczy duża ilość materiałów tekstylnych, które kontrastują z nowoczesnością reprezentowaną przez choćby okrągły, smukły wyświetlacz.

Ten model to elektryk, który występuje w dwóch wersjach napędowych: słabsza ma 135 kW (184 KM) mocy i 190 Nm momentu obrotowego, przyspiesza do setki w 7,9 s i osiąga prędkość 160 km/h; mocniejsza wersja nowego Mini ma 160 kW mocy (218 KM) i 330 Nm, przyspiesza do setki w 7,1 s i osiąga prędkość 170 km/h. Mocniejszy Aceman SE ma także większą baterię – jego zasięg (WLTP) to 406 km, podczas gdy zasięg słabszej wersji to tylko 310 km.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji