Masz Volkswagena z dieslem? Koniecznie przeczytaj!

20 gru 16 15:39
Udostępnij
0
Skomentuj
Afera spalinowa VW Afera spalinowa VW Foto: Archiwum / Auto Świat

2 miliardy dolarów odszkodowania od VW w Kanadzie - stowarzyszenie stopvw.pl opublikowało informację prasową, którą postanowiłem przekazać w całości, bez zmian.

"Volkswagen zgodził się na wypłatę ponad 2 miliardów dolarów kanadyjskich (CAD) odszkodowania 105 tysiącom właścicieli samochodów z wadliwymi silnikami diesla. Wszystko w związku z tzw. dieselgate. Chodzi o samochody niespełniające norm emisji m.in. tlenków azotu, w których Volkswagen zamontował nielegalne oprogramowanie, oszukujące testy spalin. Tymczasem w Polsce sprawa odszkodowań nadal nie jest przesądzona. O prawa właścicieli walczy Stowarzyszenie STOPVW.PL

Kłopoty Volkswagena z wadliwymi silnikami wciąż się nie kończą. A problem jest bardzo poważny. Samochody marek Audi, SEAT, Skoda oraz Volkswagen, wyprodukowane w latach 2008-2015, wyposażone w silniki diesla o oznaczeniu EA288, emitują do atmosfery od 20 do 40 razy więcej szkodliwych substancji, niż jest to dopuszczalne normami. To właśnie między innymi z tego powodu jakość powietrza w polskich miastach jest tak niska. Według raportu Komisji Europejskiej, opublikowanego w zeszłym roku, z powodu wysokiej zawartości tlenków azotu rocznie na terenie Unii umiera przedwcześnie ponad 70 tysięcy osób. Warto uświadomić sobie, że tlenki azotu są dużo bardziej niebezpieczne niż dwutlenek węgla,  ponoszą odpowiedzialność m.in. za groźne choroby płuc i kłopoty z oddychaniem u dzieci i osób starszych.

Porozumienie w Kanadzie zakłada pokrycie przez Volkswagena ponad 15 milionów dolarów kanadyjskich (CAD) kosztów administracyjnych oraz odkupienie wadliwych samochodów za łączną kwotę ponad 2 miliardów dolarów (CAD), lub naprawę aut, o ile będzie możliwa. Ta druga opcja stoi jednak pod znakiem zapytania, bo kolejne testy, prowadzone przez jednostki badawcze między innymi w Europie, wskazują, że samochody po wymianie oprogramowania nadal emitują zawyżone ilości niebezpiecznych gazów. W Kanadzie jeździ ponad 100 tysięcy wadliwych Volkswagenów. Producent wydał też specjalne oświadczenie, w którym możemy przeczytać m.in.: „Podstawowym celem działania Volkswagena w Kanadzie jest traktowanie swoich klientów uczciwie. Wierzymy, że przedstawiona przez nas propozycja osiąga ten cel”.

Volkswagen jednak bardzo wybiórczo stosuje swoje zasady a Polacy na razie muszą sami walczyć o swoje prawa. Zdaniem Stowarzyszenia STOPVW.PL, które zebrało już blisko 3 tysiące zgłoszeń od poszkodowanych osób, wadliwe samochody, kupione przez Polaków, również powinny zostać odkupione lub wymienione na nowe. „Trujące samochody powinny zniknąć z polskich ulic. Zarówno właścicielom jak i państwu polskiemu, należy się odpowiednie odszkodowanie. Stowarzyszenie złożyło już do warszawskiego sądu pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi.” - mówi Jędrzej Chmielewski, prezes stowarzyszenia STOPVW.PL.

Jak informują przedstawiciele STOPVW.PL, wkrótce do sądu trafią kolejne pozwy. Tym razem przeciwko markom Audi, SEAT i Skoda. I zapraszają wszystkich posiadaczy tych aut z silnikami diesla, wyprodukowanych w latach 2008-2015 do dołączenia się do pozwu na stronie stopvw.pl.

Afera dieselgate wybuchła pod koniec 2015 roku, po tym, jak ujawniono, że Volkswagen stosował w silnikach diesla nielegalne oprogramowanie, fałszujące wyniki emisji spalin a samochody emitują kilkadziesiąt razy więcej szkodliwych gazów, niż dopuszczają to normy."

Źródło: stopvw.pl

PS. Kiedy piszemy o nowych samochodach, porównując między sobą różne marki, nie mamy możliwości weryfikacji, czy spełniają obecną normę czystości spalin. Takie badanie wymaga testu na certyfikowanej hamowni według precyzyjnej procedury. Dodatkowo owa procedura, o czym piszemy niemal w każdym porównaniu, ma niewielkie przełożenie na rzeczywiste warunki jazdy. O ile emisja dwutlenku węgla jest wprost proporcjonalna do zużycia paliwa i da się ją oszacować w warunkach pozalaboratoryjnych, o tyle z tlenkami azotu nie jest to już takie proste.

Dlatego, skoro nie możemy ocenić uczciwości producentów pod względem pełnego spektrum emisji spalin w testach, staramy się przynajmniej informować o inicjatywach, które pozwalają patrzeć producentom diesli na ręce. Tradycyjnie, zapraszam do komentowania.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Czy to, że Twoje auto może nadmiernie zatruwać środowisko, ma dla Ciebie znaczenie?
Tak

63 %

Nie

37 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (40)

No photo
No photo ~Rudi Użytkownik anonimowy
~Rudi :
No photo ~Rudi Użytkownik anonimowy
I takim sie uda a biedy czlowiek ktory nie ma na chleb i ogrzewa dom czym sie da to odrazu dostanie kare do zaplaty nawet jak wiadomo ze nie ma pieniedzy na zycie a te zlodzieje samochodowi maja a nie zaplaca o to wolnosc. I jeszcze tak ustawia czesci zeby sie popsuly kiedy oni chca zeby kupic nowe, a tu pytanie gdzie ekologia bo podczas produkowania nowych czesci zatruwamy ziemie do tego wydobycie materialu i transport wszystkiego!!! Bylo by zywotniejsze to by bylo czysciej itd. Rozumiecie co mam na mysli
22 gru 16 09:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~doc_doc Użytkownik anonimowy
~doc_doc :
No photo ~doc_doc Użytkownik anonimowy
DLACZEGO właściciele mają dostawać po 19 tyś dolarów kanadyjskich - kiedy trute jest całe społeczeństwo ?

Zrozumiałbym tylko 1 rozwiązanie - WYCOFANIE WSZYSTKICH TRUCICIELI Z RUCHU (nie tylko VW) - i obowiązkowe odszkodowanie równe wartości rynkowej podobnych nietrujących pojazdów.
Gdyby takie prawo wprowadzono (np. do 10 lat i 200 tyś km - producent odpowiada za spełnianie norm - chyba, że udowodni niezgodne ze sztuką serwisową przeróbki) - producenci by się 10 razy zastanowili czy robić szwindle lub czy w ogóle produkować Diesle.
21 gru 16 12:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Jest kilka błędów w tym artykule
Po pierwsze EA189. Po drugie norma w USA (domyślam się że w Kanadzie podobnie) była dużo ostrzejsza niż w Europie, więc te silniki z normą Euro5 jeszcze dawały radę, natomiast w USA było to zupełnie poza dopuszczalnymi granicami, stąd te odszkodowania. W europie nikt się nie odważy podnieść ręki na VAG które produkuje miliony samochodów, generuje tysiące miejsc pracy i wpływy do skarbu państwa.
Kolejny błąd to że w Polsce te silniki trują. Najpierw trzeba zacząć karać tych co wycinają filtry DPF. Potem wsiąść się za opalanie węglem i śmieciami, bo to główny winowajca zapylenia z cząstek stałych. Tlenków aktu nie jest tak strasznie dużo w porównaniu do Europy zachodniej. Tusz źródło badań (po hiszpańsku, ale obrazki mówią swoje) http://www.f2i2.net
22 gru 16 12:15 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czujni Czytelnicy Użytkownik anonimowy
~Czujni Czytelnicy
No photo ~Czujni Czytelnicy Użytkownik anonimowy
do ~...:
No photo ~... Użytkownik anonimowy
20 gru 16 16:35 użytkownik ~... napisał
Krowa więcej tlenków azotu emituje niż silnik diesla
Ty tak na poważnie? :) Tlenki azotu są silnie toksyczne, a samochody ratuje tylko to, że emitują je w ruchu, w znacznym rozproszeniu. A krowa rzadko jest w ruchu i gdyby emitowała tyle NOx co przeciętny diesel w zamkniętym pomieszczeniu, padłyby w nim nawet mrówki i muchy. Nawet krowia kupa mogłaby tego nie przeżyć. I nie miałoby tu znaczenia, jakiej marki byłaby krowa, chociaż te z napisem TDI są ponoć wyjątkowo mleczne.
20 gru 16 17:04 | ocena: 74%
Liczba głosów:19
74%
26%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Vader Użytkownik anonimowy
~Vader :
No photo ~Vader Użytkownik anonimowy
Mój sąsiad jak zacznie palić śmieci w swoim piecu to idzie taki dym, że aż w oczy szczypie, to jest spoko, nie ma sprawy. Ale jak ja odpalę swojego VW TDI 2.0 rocznik 2016 z DPF itd. to po prostu dramat, muchy w locie padają. O czym gadamy.
21 gru 16 11:27 | ocena: 83%
Liczba głosów:48
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Samiec Alfa Użytkownik anonimowy
~Samiec Alfa :
No photo ~Samiec Alfa Użytkownik anonimowy
W czasie wojny VW produkowal takie specjalne ciezarowki do gazowania ludzi, gdzie wydech bylo podlaczony do skrzyni I to byla zbrodnia. Dzis produkuje podobne, I tez gazuje durnych polaczkow, ba bo nawet szczytem ich marzen posiadac jednego, wszystko sprzedadza I oddadza. Choc logicznie spogladaja historycznie powinna to byc najbardziej znienawidzopna marka. I teraz jeszcze zrzuca sie solidarnie aby oplacic odszkodowania ludziom za oceanem.
21 gru 16 11:32 | ocena: 54%
Liczba głosów:26
54%
46%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mk.2 Użytkownik anonimowy
~mk.2 :
No photo ~mk.2 Użytkownik anonimowy
Do Pit.lubiałam=lubiłem.poraszka=porażka.czeszczy=trzeszczy.nieba=niebo.filter=filtr.czeba=trzeba.w tedy=wtedy.wysze=wyższe.w tak krótkim tekście narobić tyle błędów..ortografia a potem zabieraj głos..
21 gru 16 08:44 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EA 288 Użytkownik anonimowy
~EA 288 :
No photo ~EA 288 Użytkownik anonimowy
Dzień dobry, Bądźmy fachowcami. Nie silniki EA 288, a silniki EA 189 czyli faktycznie montowane od 2008 roku. Silniki EA 288 spełniają normę Euro 6 są na wyposażeniu obecnych nowych modeli wprowadzanych od 2012 roku oraz poddawanych FL starszych po tej dacie. W dodatku wg testów EA 288 są jednymi z najczystszych na rynku szczególnie gdy dodatkowo wyposażone w SCR.
21 gru 16 11:51 | ocena: 62%
Liczba głosów:21
62%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xczar0 Użytkownik anonimowy
~Xczar0 :
No photo ~Xczar0 Użytkownik anonimowy
Polska to taki kraj, w którym większość domorosłych tunerów i mechaników od siedmiu boleści wycinaloby filtr dpf i katalizator dla paru dodatkowych koni, ale z przyjemnoscia pójdą po pieniądze za zanieczyszczanie środowiska.
20 gru 16 17:00 | ocena: 78%
Liczba głosów:32
78%
22%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p :
No photo ~p Użytkownik anonimowy
W Polsce klienci dostaną w ramach zadośćuczynienia choinkę zapachową z logo vw:)
21 gru 16 11:31 | ocena: 95%
Liczba głosów:37
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej