Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Raport jakości firm motoryzacyjnych | 2018

9 lut, 09:12

Obiektywne kryteria plus nasza ocena – w ten sposób, punkt po punkcie, oceniamy po kolei wszystkie duże marki obecne na naszym rynku. W tym roku do zestawienia dołączyły dwie kolejne – Lexus i Jeep.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Podczas tworzenia rankingu pod uwagę braliśmy tylko te kryteria, które bezpośrednio wpływają na jakość auta
  • W tym roku spadła Mazda, za to podskoczył Hyundai
  • W naszej ocenie bierzemy również pod uwagę koszty serwisowania

Jednym z głównych kryteriów wyboru samochodu, czy to nowego, czy używanego, jest jego niska awaryjność. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich usterek, dlatego przygotowując Raport Jakości 2018, przeanalizowaliśmy i oceniliśmy wiele różnych czynników i dopiero po zsumowaniu wszystkich punktów wydaliśmy ocenę końcową. W porównaniu z ubiegłorocznym raportem zobaczycie wiele zmian w klasyfikacji poszczególnych marek.

Kto produkuje najtrwalsze auta?

Zależy nam na jak najświeższym spojrzeniu na aktualną kondycję firmy, dlatego koncentrujemy się na najnowszych danych. Wiadomo, że nie jesteśmy w stanie ocenić wiarygodnie np. silników wprowadzonych w ubiegłym roku, jednak nie „rozdrapujemy starych ran”.

Dobrze widać to na przykładzie aut Grupy VW: problemy z awaryjnością diesli to już przeszłość (silniki z common railem nie są tak problematyczne, jak 2.0 z pompowtryskiwaczami), ale afera spalinowa to ciągle aktualny i poważny kłopot.

W przypadku testów długodystansowych uwzględniliśmy głównie te najnowsze (tj. od około 2015 r., wykonywane po zmianie zasad punktowania – z oceną również za usterki znalezione podczas rozbiórki). W kilku przypadach, gdy nie testowaliśmy ostatnio żadnego modelu danej firmy, sięgnęliśmy po wyniki starszych testów.

Kilka marek nie znalazło się w ostatecznym rankingu – ze względu na brak pełnych danych (np. raportu TÜV) nie jesteśmy w stanie wystawić im rzetelnej oceny końcowej. Możecie jednak porównać ich oceny cząstkowe.

Co i jak oceniamy oraz które kryteria uznajemy za najważniejsze:

Typowe usterki: 40 pkt

Punktujemy je najwyżej, ponieważ decydują o jakości aut! Wymieniamy najpoważniejsze, ale tylko z ostatnich kilku lat.

Akcje naprawcze: 20 pkt

Czego dotyczyły, kiedy je ogłoszono i ile aut objęły? Oczywiście nie brak głosów, że ogłaszanie akcji świadczy na korzyść producenta, ale zakładamy, że to obowiązek i każdy producent się do niego stosuje. Uwaga: wymieniamy tylko akcje zagrażające bezpieczeństwu, które trzeba zgłaszać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (nie ma - niestety - dostępu do akcji technicznych, ogłaszanych na poziomie serwisów), dlatego nie ma wśród nich np. samochodów z afery "dieselgate". W zestawieniu skupiliśmy się na polskich akcjach przywoławczych z 2017 r.

Raport TÜV: 10 pkt

To statystyka z rynku niemieckiego, oparta na danych z przeglądów rejestracyjnych. Pod uwagę braliśmy najmłodszą kategorię wiekową. Oczywiście, to w dużej mierze ocena "jak dbasz, tak masz", ale - z drugiej strony - nieźle opisuję kondycję aut.

Testy 100 tys. km: 20 pkt

Nasza wizytówka – każde auto przejeżdża 100 tys. km (niekiedy więcej), jest rozbierane na drobne części i sprawdzane.

Gwarancja: 10 pkt

Świadczenia gwarancyjne – oceniamy głównie mechaniczne. Sprawdzamy, jak są chronieni klienci danej marki i na co mogą liczyć w razie problemów.

Ranking

Miejsce producent nota
1.   HYUNDAI 76
2. HONDA 75
KIA 
4. VOLVO 69
5.  MERCEDES 68
6.   TOYOTA  66
7. MAZDA  65
8.  SKODA 62
9. SUZUKI 60
10. OPEL 59
11. AUDI 58
NISSAN
13. DACIA 57
SEAT
15.  BMW 56
16. FORD 55
17. PEUGEOT 54
18. CITROËN 52
FIAT
RENAULT
VOLKSWAGEN
LEXUS 71*
ALFA ROMEO  52*
SUBARU 51*
MITSUBISHI 44*
JEEP 41*
*ocena niepełna, nie mogliśmy wziąć pod uwagę wszystkich kategorii. Na szczególną uwagę zasługuje wynik Lexusa – nawet bez doliczenia punktów za raport TÜV firma zajmuje 4. miejsce w naszym rankingu

Naszym zdaniem

Podczas tworzenia rankingu pod uwagę braliśmy tylko te kryteria, które bezpośrednio wpływają na jakość auta (szeroko pojętą!) – typowe usterki, akcje naprawcze, testy długodystansowe i raport TÜV.

W tym roku spadła Mazda, za to podskoczył Hyundai (m.in. efekt niewielkiej liczby wezwań do serwisu). Poza tym w naszej ocenie bierzemy również pod uwagę koszty serwisowania i orientacyjną liczbę aut na rynku – nie sztuka zadbać o kilka drogich samochodów, wyżej cenimy tanie, solidne rozwiązania.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (244)

No photo
No photo ~Mechanik Marek Użytkownik anonimowy
~Mechanik Marek :
No photo ~Mechanik Marek Użytkownik anonimowy
Ostatnio pracowałem przy Mercedesie W140 97r. 360 tys przebiegu. Zadanie: przegląd i naprawa wszystkich podzespołów które nie działają lub mogą się kończyć. Co ważne, samochód mimo że w drugim lakierze to bezwypadkowy. Locha na chodzie choć wyglądało tak jakby ostatnie 6-7 lat przestała w garażu wynikało to też z dokumentów. Koszt wszystkich napraw (drobne wycieki, oświetlenie, oleje, filtry, odświeżenie wnętrza, luźne przyciski, cały układ hamulcowy regeneracja, wiązki i pozostałe drobne sprawy) zamknął się w 4 tys za części + 2 tys za pracę. Samochód ogólnie był zadbany. Gdyby ten samochód nie stał pewnie wyszłoby o połowę mniej. 20 letni samochód S klasa która teraz śmiało przejedzie kolejne 300 tys a jeśli będzie regularnie serwisowana przejedzie więcej niż każde współczesne auto. Więc powyższy artykuł powinien mieć tytuł Raport jakości firm motoryzacyjnych produkujących jednorazówki ;)
9 lut 12:59 | ocena: 81%
Liczba głosów:102
81%
19%
| odpowiedzi: 14
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mechanik Marek Użytkownik anonimowy
~Mechanik Marek
No photo ~Mechanik Marek Użytkownik anonimowy
do ~123:
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
9 lut 15:24 użytkownik ~123 napisał
Nope, ten art. jest poprawny. Masz zwyczajnie problem z analizowaniem danych. Najwiecej ciagle jezdzacych samochodow na swiecie ma kto? Toyota. I dalej tak bedzie niezaleznie od placzy pseudoznawcow, ze drzewniej to robily samochUdy, a dzisiej to jednoraz
Samochody z tamtych lat mają tą przewagę nad współczesnymi "cudami" motoryzacji, że jeśli już coś się popsuje to samochód jedzie dalej. A jak jest że współczesnymi ? ;) Nie będę nikogo przekonywał do sensu zakupu starego samochodu bo kto co lubi i nie tego dotyczyła moja wypowiedź. Ja tylko stwierdziłem że kiedyś samochody robione były z sercem i rozumem dziś pod nadzorem księgowego
9 lut 16:50 | ocena: 96%
Liczba głosów:24
96%
4%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mechanik Marek Użytkownik anonimowy
~Mechanik Marek
No photo ~Mechanik Marek Użytkownik anonimowy
do ~123:
No photo ~123 Użytkownik anonimowy
9 lut 16:56 użytkownik ~123 napisał
Bzdury wyznawcy teorii spiskowych... Byle czujnik ci padnie w silniku w tym MB i stoisz i beczysz. Zasada jest prosta: im prostszy samochód niezależnie od rocznika tym mniej awaryjny i tańszy w eksploatacji. Nawet taki piękny przykład jak dosyć drogi w za
Chyba słabe pojęcie masz o silnikach z lat 90. Jaki czujnik zastopuje Ci ten silnik?? Jedyne co jest w stanie zatrzymać ten samochód (oczywiście nie mówimy i wypadku) to awaria pompy paliwowej. Z każdą inną usterką dojedziesz do warsztatu a nawet możesz kontynuować jazdę a potem dojechać do warsztatu :) We współczesnych samochodach to oczywiste że im mnie dodatków tym trwalsza konstrukcja ale ze względu na wymogi środowiskowe żadnego ze świeżych silników pod względem trwałości nie można porównać do tych z przed lat. Zresztą tyczy to się prawie każdego elementu samochodu. I pamiętaj, że 20 lat temu nikt nie kombinował jak obniżyć trwałość samochodu. Teoria spiskowa? Otóż niem UE chce by producenci zaczęli podawać czas minimalnego czasu użytkowania danego produktu. Czy to wejdzie? Pewnie nie bo duże koncerny zbyt wiele mogłyby stracić.
9 lut 18:22 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Z punktu widzenia mechanika znacznie inaczej to wyglada np: Kia Optima (chwilę po gwarancji) padły amortyzatory przednie (60tyś km od nowości) cena razem z górnymi mocowaniami 3800zł!!!! Dalej np: Honda Civic UFO zaczynają zdychać alternatory. Usterka alternatora w Hondzie to raczej niebywała rzecz a teraz...... Odnośnie Hyundai/Kia, utwierdzam się w przekonaniu, że te samochody zużywają się szybciej, linki ręcznego, sprzęgła, niedoróbki wykończenia, amortyzatory czy klepiącego silniki na wolnych obrotach.
Sam raport dla nas, ubogich Polaków realny będzie dla samochodów 7-8+letnich, tu się zaczynają problemy!
9 lut 06:45 | ocena: 82%
Liczba głosów:128
82%
18%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kazimierzIII Użytkownik anonimowy
~kazimierzIII :
No photo ~kazimierzIII Użytkownik anonimowy
I to by się zgadzało: zajeżdżam już trzecią (każda kupiona nowa) Hondę Accord. Wszystkie z silnikiem benzynowym. Jeszcze nigdy nic mi konkretnego nie nawaliło. Wymieniałem akumulatory, pióra wycieraczek, malowałem obtarte zderzaki, raz wymieniałem mieszek lewarka zmiany biegów i raz lampę którą uszkodziłem... Teraz mam Accorda VIII od 5-ciu lat, rok temu wymieniłem wycieraczki i chyba muszę się pofatygować po nowy akumulator...
9 lut 13:44 | ocena: 79%
Liczba głosów:34
79%
21%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Witboj Użytkownik anonimowy
~Witboj :
No photo ~Witboj Użytkownik anonimowy
Miałem 2 Hyundaie i 1 Kię. Super samochody, dużo lepsze niż np. wcześniejsze moje Ople. Ale to, że Hyundai jest lepszy od Toyoty można śmiało miedzy bajki włożyć. Miałem 4 Toyoty i jeśli unika się diesla tej marki to nie ma lepszych samochodów (no Honda jest faktycznie porównywalna). Mercedes n 5 miejscu? To jakiś żart? Mojego ojca psuje się nie rzadziej niż 2x na miesiąc , nie wiem po co go dalej trzyma ale na ma też Toyotę , żeby było czy jeździć podczas pobytu MB na warsztacie ;-) Opel lepszy niż Audi i BMW? No cóż - ostatniego Opla miałem z 1997r, być może się coś poprawiło w międzyczasie. Moim zdaniem - od Opla (a 2 szt. miałem) to gorszy jest tylko MB mojego ojca.
Po 15 samochodach, które miałem osobiści mogę śmiało napisać - bez względu na rankingi w praktyce bezawaryjna Toyota i Honda w benzynie - nie ma lepszych aut pod względem trwałości. Hyundai i Kia zaraz za nimi ale utrata wartości (auta miałem salonowe) jest koszmarna w porównaniu do Toyoty.
9 lut 14:37 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NeroZeroOne Użytkownik anonimowy
~NeroZeroOne :
No photo ~NeroZeroOne Użytkownik anonimowy
Ciekawe, że w zależności od danego kraju, zestawienie niezawodności aut wygląda za każdym razem inaczej. Np. Hyundai, który jest liderem niezawodności w Polsce, w takiej Norwegii jest już poza pierwszą dziesiątką, dziwne - wychodzi, że te same samochody w jednym kraju są niezawodne a w innym już niekoniecznie. Już śpieszę wytłumaczyć ten paradoks. W Polsce w pierwszej 3 zestawienia nieprzypadkowo są dwaj koreańscy producenci - obecnie są to dwie najpopularniejsze (czyli) budżetowe marki, sprzedają więc na naszymrynku najwięcej nowych tanich aut. Nowych - więc siłą rzeczy najmiej psujących się. Na końcu listy są natomiast marki, które sprzedają w Polsce tak małą liczbę nowych aut (np. Lexus, Subaru czy Jeep) że ich wyniki niezawodności nie mogą istotnie wpłynąć na to zestawienie (bo przecież na zdrowy rozsądek taki Lexus produkuje lepsze auta niż np. Kia czy nawet jego (Lexusa) rodzimy producent Toyota). Z drugiej strony na końcu polskiej listy jest też Volkswagen, który jak wiadomo jest najpopularniejszą marką sprowadzanych używanych aut do naszego kraju - aut w większości kilkunastoletnich, z dużymi przebiegami a więc bardzo podatnymi na częste awarie. W dowolnycm zamożnym kraju Europy zachodniej, taka lista wyglądałaby inaczej - np. w Szwecji w pierwszej dziesiątce byłoby zapewne Volvo oraz kolejno auta grupy VW, producenci japońscy oraz niemieckie marki premium, bo większość ludzi tam stać na zakup nowych pojazdów tych właśnie producentów.
9 lut 13:59 | ocena: 70%
Liczba głosów:33
70%
30%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p...... Użytkownik anonimowy
~p...... :
No photo ~p...... Użytkownik anonimowy
Mam Skodę Oktawię 2011r. 2 lata temu poleciały podświetlenia wskażników , a serwis autoryzowany nie jest w stanie tego zrobić . Strasza ogromnymi kosztami jak taką usterkę , zniechęcają do naprawy. Więc jeżdże bez podświetlenia , a to wkurza. Plastyk w samochodzie śmierdział 4 lata , żona nie chciała ze mną jeżdzić.
9 lut 13:28 | ocena: 89%
Liczba głosów:28
89%
11%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nie rozumiem rankingów Użytkownik anonimowy
~Nie rozumiem rankingów :
No photo ~Nie rozumiem rankingów Użytkownik anonimowy
W firmie w której pracuję ku radości pracowników są auta należące do firmy a nie wynajmowane dzięki temu od lat kupują samochody służbowe zdecydowanie najlepiej trzymały się
TOYOTY D4D poza skrzyniami biegów nic się nie działo
Focusy a przede wszystkim 2,0 hdi były super
Astry IV 1,7 cdti to zaraza silniki leciały i stale filtry były zapchane
Hyundai w benzynie 1,4 i 1,6 to kicha a egzemplarze z gazem to nieporozumienie złomy w 90 tys km były do remontu
VW 2,0 tdi po 2009 były również udane bez problemu robiły 250 tys km bez większych napraw
9 lut 12:19 | ocena: 56%
Liczba głosów:52
56%
44%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maciej Użytkownik anonimowy
~Maciej :
No photo ~Maciej Użytkownik anonimowy
Mam Audi Q7 nowe, ciekaw jestem opinii użytkowników i problemów z jakimi się spotkali od momentu zakupu tego "premium" samochodu, u mnie było ich kilka, samochód stał w serwisie ogólnie dwa tygodnie. Zaznaczam że użytkowane było i jest,bardzo delikatnie. Piszcie z czym mieliście problemy.
9 lut 11:38 | ocena: 78%
Liczba głosów:37
78%
22%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Newspix

1. Hyundai

Typowe usterki (27)

Problemy, takie jak obracające się panewki w 1.6 GDI, to pojedyncze przypadki, które się nie nasilają. Typowe prace serwisów to uszczelnianie silników i usuwanie drobnych luzów w podwoziu.

Akcje naprawcze (19)

W 19 egzemplarzach Grandeura może wystąpić problem z przesuwaniem fotela kierowcy.

Raport TÜV (4)

Dwa modele przyzwoicie (i30 i ix20 na 57. miejscu), trzy – gorzej: 90. lokata ix35, 94. i10 i 120. i20 (m.in. problemy z wyciekami, zawieszeniem).

Testy 100 tys. km (18)

Świetny wynik i30 – eksploatację zakłóciły nam tylko nieistotne drobiazgi, jak spalona żarówka.

Gwarancja (8)

Mechaniczna: 5 lat bez ograniczenie, perforacyjna: 12 lat.

Naszym zdaniem

Świetny rezultat maratonu, długa gwarancja, praktycznie brak akcji, niewielki bagaż typowych awarii – to filary sukcesu.

Raport jakości firm motoryzacyjnych | 2018 (slajd 1 z 26)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego