Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Z czego korzystają mechanicy?

W warunkach warsztatowych proste programy diagnostyczne raczej nie zdają egzaminu – dają mechanikowi zbyt małe możliwości zbadania auta. Do pracy profesjonalistów służą znacznie bardziej rozbudowane urządzenia, które można podzielić na uniwersalne (możliwe do wykorzystania w naprawie aut różnych marek) oraz takie, które dedykowane są tylko do naprawy modeli jednej marki (lub – częściej – samochodów danego koncernu). Te ostatnie dają największe możliwości diagnostyki (szczególnie z fabrycznym oprogramowaniem). Najczęściej kosztują jednak bardzo dużo: proste, nieoryginalne – kilka tys. zł, ale takie jak sprzęt w ASO – co najmniej 50-100 tys. zł. Zakup takich programów ma sens tylko w przypadku warsztatów wyspecjalizowanych w naprawie aut danej marki.

Czego dowiesz się z systemu OBD? Czy samodzielna diagnoza auta jest możliwa? (slajd 6 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego