Auto Świat Porady Eksploatacja Czynnik chłodniczy R-1234yf, czyli tanio już było

Czynnik chłodniczy R-1234yf, czyli tanio już było

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Stosowany w samochodowych klimatyzacjach od kilkunastu lat czynnik R-134a był tani i wydajny, ale zaczął przeszkadzać ekologom. Nowy środek R-1234yf poza tym, że okazuje się łatwopalny i potencjalnie toksyczny, naraża klientów na koszty. Bardzo wysokie koszty

Czynnik chłodniczy R-1234yf, czyli tanio już było
Auto Świat / Piotr Czypionka
Czynnik chłodniczy R-1234yf, czyli tanio już było

Wyobraźcie sobie przez chwilę, że macie np. nowego Hyundaia i30 i musicie podjechać do serwisu dilerskiego na sprawdzenie klimatyzacji. Upał niemiłosierny, a klima nie działa. Pewnie dlatego, że kilka dni temu zahaczyliście przodem auta o krawężnik – wygląda na to, że rozszczelnił się układ i czynnik chłodniczy uciekł do atmosfery. Trudno, trzeba będzie wymienić jakiś wężyk i wydać ze 150 zł na napełnienie klimy.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel