CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.404.001.96
Średnio4.594.794.442.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Opony zimowe: wąskie kontra szerokie. Sprawdzamy, które trzymają lepiej

17 sty, 15:31
Udostępnij
0
Skomentuj

Przez lata zalecano, żeby zimówki były węższe od opon letnich. Sprawdzamy, jak ta utarta opinia sprawdza się w przypadku nowych modeli ogumienia w rozmiarach 225/40 R 18, 225/45 R 17, 205/55 R 16 i 195/65 R 15

Znacie to uczucie, kiedy w pewnym momencie uświadamiacie sobie, że drobne zmiany, których na co dzień nawet nie dostrzegaliście, w końcu zmieniły otaczający świat? Tak właśnie poczuliśmy się podczas tego testu.

Opony i auta inne niż kiedyś

Dawniej odpowiedź na pytanie, jaki rozmiar zimówek wybrać, była niemal oczywista – jeśli to możliwe, to powinny być one węższe od opon letnich, żeby zapewnić lepszą trakcję na śniegu i mniejszą podatność na aquaplaning. Takie zalecenia można było znaleźć nawet w instrukcjach obsługi aut.

A teraz? W ciągu ostatnich lat zmieniły się kształty bieżników i tworzywa, z których są wykonywane opony. Zmieniły się też samochody – Volkswagen Golf z 1991 roku miał 4,02 m długości i poruszał się na oponach w rozmiarze 175/70 R 13. Golf VII ma 4,26 m, najmniejszy dostępny w nim rozmiar ogumienia to 195/65 R 15, w cenniku opcji można znaleźć 16- i 17-calowe zimówki, a u niezależnych dostawców 18-calowe koła zimowe też są popularną opcją. Które najlepiej spisują się w warunkach zimowych?

Opony zimowe w najlepszych cenach

Opony Continental ContiWinterContact TS 850 w najlepszej cenie

Opony Goodyear UltraGrip 9 w najlepszej cenie

Opony Michelin Alpin 5 w najlepszej cenie

Opony Dunlop Winter Sport 5 w najlepszej cenie

Opony Semperit SPEED-Grip 2 w najlepszej cenie

Opony Pirelli CINTURATO Winter w najlepszej cenie

Opony Barum Polaris 3 w najlepszej cenie

Opony Nokian WR D4 205/55R16 w najlepszej cenie

Opony Cooper Weather-Master SA 2 w najlepszej cenie

Opony Bridgestone Blizzak LM001 w najlepszej cenie

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (47)

No photo
No photo ~yeti Użytkownik anonimowy
~yeti :
No photo ~yeti Użytkownik anonimowy
Najlepsze jest to, że opona 225/40/18 jest aż 20% gorsza od 195/65/15 w odporności na aquaplaning i w podsumowaniu dostaje 5+, a w testach opon, jakaś budżetówka jest gorsza od markowej o 10% i dostaje ocenę negatywną. Radzę przeliczać wyniki cząstkowe, bo podsumowania to można o kant wiecie czego rozbić.
17 sty 17:42 | ocena: 89%
Liczba głosów:27
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca :
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
Jak ktoś jeżdzi spokojnie, nie przekraczając dużo maksymalnych dozwolonych szybkości, to prawie każda opona jest wystarczająca. Ale wśród kierowców jest coś takiego jak snobizm, licytacja kto ma lepsze, po prostu czuje się lepszy. Tak jak nastała moda na niskie profile. Niski profil opony jest zawsze gorszy od opon wysokich, standardowych. Opony z niskim profilem są lepsze tylko do jazd wyczynowych, wyścigów i głównie na torze. A na szerokość opony wpływa wiele parametrów, które nie można określić jednym zdaniem. Wszystko zależy w jakich warunkach, jakim ciężkim autem i jaki styl jazdy uprawiamy. Na pewno na szerszej oponie spalimy więcej paliwa.
18 sty 00:59 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
do ~yeti:
No photo ~yeti Użytkownik anonimowy
17 sty 17:42 użytkownik ~yeti napisał
Najlepsze jest to, że opona 225/40/18 jest aż 20% gorsza od 195/65/15 w odporności na aquaplaning i w podsumowaniu dostaje 5+, a w testach opon, jakaś budżetówka jest gorsza od markowej o 10% i dostaje ocenę negatywną. Radzę przeliczać wyniki cząstkowe, b
Rzeczywiście-hamowanie na suchym przewaga 225-ek nad 195 jedynie 4%, a oceny 6 do 4+
Wnioski muszą być takie, jakie chce zamawiający. Jedna wielka ściema.
17 sty 17:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:24
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bikiev Użytkownik anonimowy
~Bikiev :
No photo ~Bikiev Użytkownik anonimowy
To niech auta WRC w rajdzie w szwecji się ścigają na zimowych oponach 225 takiej szerokości jak na asfalcie jak są takie dobre pora FIA zmienić przepisy hahahahaha
17 sty 19:15 | ocena: 96%
Liczba głosów:24
96%
4%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
~Rr1000 :
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
Co za sciema 15 wypadaja czesto lepiej lub minimalnie gorzej a w podsumowaniu ... Szkoda slow pozdrawiam myslacych
17 sty 21:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~najprościej i najbezpieczniej Użytkownik anonimowy
~najprościej i najbezpieczniej :
No photo ~najprościej i najbezpieczniej Użytkownik anonimowy
Można kombinować i kombinować. .... Najlepiej jednak dostosować się do .... zaleceń producenta samochodu.
17 sty 18:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:14
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~arski Użytkownik anonimowy
~arski :
No photo ~arski Użytkownik anonimowy
roznice w testach minimalne a cena R15 duzo niższa niż R17 czy R18. Wniosek prosty
17 sty 16:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:22
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~paulo Użytkownik anonimowy
~paulo :
No photo ~paulo Użytkownik anonimowy
co za nieuk porównuje opony różnej szerokości, zmieniając jednocześnie średnicę osadzenia, a więc i profil. Brak podstaw dotyczących eksploatacji ogumienia
17 sty 21:35 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ds Użytkownik anonimowy
~ds :
No photo ~ds Użytkownik anonimowy
Jeśli ten test miał coś wyjaśnić to chyba pomylono filmy.
17 sty 17:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:19
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kuba Użytkownik anonimowy
~kuba :
No photo ~kuba Użytkownik anonimowy
Opony powinny być takie jak zaleca producent,koniec kropka. a omletowi "fahofcy" to nie raz już dali "plame"
17 sty 17:45 | ocena: 93%
Liczba głosów:27
93%
7%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Opony zimowe: wąskie kontra szerokie. Sprawdzamy, które trzymają lepiej?

Przez lata zalecano, żeby zimówki były węższe od opon letnich. Sprawdzamy, jak ta utarta opinia sprawdza się w przypadku nowych modeli ogumienia w rozmiarach 225/40 R 18, 225/45 R 17, 205/55 R 16 i 195/65 R 15.

Opony zimowe: wąskie kontra szerokie. Sprawdzamy, które trzymają lepiej (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego