Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Regeneracja reflektorów krok po kroku

22 sty, 13:58

Coraz więcej aut ma oświetlenie obliczone na kilka lat użytkowania, po tym czasie wypalają się odbłyśniki. Nowe są drogie, ale na szczęście istnieje coś takiego jak regeneracja reflektorów

Udostępnij
0
Skomentuj

Hubert Cugier, właściciel firmy zajmującej się reanimacją zużytych reflektorów, z optymizmem patrzy w przyszłość. Jego zdaniem trwałość reflektorów samochodowych jest coraz niższa. Wbrew oczekiwaniom coraz więcej zleceń dotyczy naprawy oświetlenia samochodów bardzo młodych – nawet 4-5-letnich, zarówno wyposażonych w reflektory halogenowe, jak i ksenonowe. Psują się nie tylko odbłyśniki, przestają działać także mechanizmy poziomowania i skręcania soczewek.

Regeneracja reflektorów - nie ma znaczenia marka samochodu

Regeneracja reflektorów dotyczy lamp zarówno z aut klasy premium – BMW, Volkswagenów, Mercedesów – jak i mniej prestiżowych marek. Łączy je jedno: nowy, oryginalny reflektor jest poza zasięgiem (finansowym) właściciela albo po prostu wydatek jest nieuzasadniony. Skoro nowa lampa kosztuje 1,5-3 tys. zł, a starą można naprawić za 150-300 zł, uzyskując efekt zbliżony do wymiany części na nową, to nie ma się nad czym zastanawiać.

Regeneracja reflektorów - można to zrobić

Teoretycznie reflektory są nierozbieralne, a w każdym razie ich producenci robią wiele, by tak właśnie było. W praktyce większość z nich fachowiec rozkłada niemal z zamkniętymi oczami, choć oczywiście są wyjątki. Czego spodziewać się po ich otwarciu? Przede wszystkim wypalonych odbłyśników, których stan i przydatność do regeneracji zależą od momentu, w którym trafią na stół.

Gdy z odbłyśnika zejdzie błyszcząca powłoka, reflektor przestaje odbijać światło i ciepło. Zniszczenie postępuje błyskawicznie, zaczyna się topić plastik (metalowe odbłyśniki jako zbyt drogie w produkcji już się niemal nie zdarzają), a z czasem także kostki i kable. Ponieważ zdobycie części zamiennych to ogromny problem (kiedyś można było kupić odbłyśniki, dziś tylko całe lampy), także cena regeneracji zależy od tego, co z lampy zostało. W galerii zobaczycie w jaki sposób odbywa się regeneracja reflektorów ksenonowych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Piotr Szypulski / Auto Świat

Regeneracja reflektorów krok po kroku

Coraz więcej aut ma oświetlenie obliczone na kilka lat użytkowania, po tym czasie wypalają się odbłyśniki. Nowe są drogie, na szczęście można zregenerować stare.

Regeneracja reflektorów krok po kroku (slajd 1 z 30)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego