Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test czujników parkowania: ile miejsca marnuje twoje auto?

14 mar 17 17:20

Samochody robią się coraz większe i bardziej wymyślne stylistycznie. Czujniki parkowania pomagają, gdy widoczność z miejsca kierowcy jest kiepska, ale potrafią też mocno irytować

Udostępnij
0
Skomentuj
Systemy parkowania Systemy parkowania Foto: Auto Świat

Próbujesz zaparkować na ciasnym, nieznanym ci parkingu. W pewnej chwili czujniki zamontowane w twoim samochodzie podnoszą takie larum, jakby zaraz miało zdarzyć się coś niewyobrażalnie okropnego. Do tego jeszcze ten migający na czerwono ekran i pomarańczowe wykrzykniki... Zlany zimnym potem wysiadasz, żeby sprawdzić, jak mało brakowało do tragedii, a tu niespodzianka – miejsca jest wciąż całkiem dużo, dobry kierowca poradziłby sobie bez problemu... Czujniki parkowania to bez wątpienia bardzo przydatne rozwiązanie. Powstaje jednak pytanie: dlaczego niektórzy producenci konfigurują je tak, żeby podnosiły czerwony alarm nawet w sytuacji, gdy do przeszkody zostało jeszcze mnóstwo miejsca? Albo gdy obok naszego pojazdu w korku przemyka skuterzysta?

Jasne, bezpieczeństwo jest najważniejsze, ale chyba warto też zachować rozsądek. Nie jesteśmy przecież w USA, gdzie ludzie są gotowi iść do sądu, gdy z powodu źle skalibrowanego czujnika parkowania uszkodzą swój samochód! Na przykładzie 20 nowych aut sprawdzamy więc, ile prawdy mówią fabrycznie montowane czujniki parkowania. Im więcej miejsca marnuje dany system, tym potencjalnie dłużej będzie trwał manewr i tym dłużej na zajęcie czy też zwolnienie danego miejsca będą musieli zaczekać inni uczestnicy ruchu. Mierzymy też głośność brzęczyka, bo w niektórych modelach potrafi on być wręcz wybitnie natarczywy.

A jeśli dany pojazd ma kamerę cofania? Przecież w takim wypadku mogę wyłączyć czujniki! Nie do końca – z reguły oba systemy są z sobą sprzężone.

Zobacz, ile miejsca marnuje twoje auto!

Foto: Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej