CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.76
Średnio4.494.694.262.00
Najdrożej4.804.994.762.24

Test czujników parkowania: ile miejsca marnuje twoje auto?

14 mar, 17:20
Udostępnij
0
Skomentuj
Systemy parkowania Systemy parkowania Foto: Auto Świat

Samochody robią się coraz większe i bardziej wymyślne stylistycznie. Czujniki parkowania pomagają, gdy widoczność z miejsca kierowcy jest kiepska, ale potrafią też mocno irytować

Próbujesz zaparkować na ciasnym, nieznanym ci parkingu. W pewnej chwili czujniki zamontowane w twoim samochodzie podnoszą takie larum, jakby zaraz miało zdarzyć się coś niewyobrażalnie okropnego. Do tego jeszcze ten migający na czerwono ekran i pomarańczowe wykrzykniki... Zlany zimnym potem wysiadasz, żeby sprawdzić, jak mało brakowało do tragedii, a tu niespodzianka – miejsca jest wciąż całkiem dużo, dobry kierowca poradziłby sobie bez problemu... Czujniki parkowania to bez wątpienia bardzo przydatne rozwiązanie. Powstaje jednak pytanie: dlaczego niektórzy producenci konfigurują je tak, żeby podnosiły czerwony alarm nawet w sytuacji, gdy do przeszkody zostało jeszcze mnóstwo miejsca? Albo gdy obok naszego pojazdu w korku przemyka skuterzysta?

Jasne, bezpieczeństwo jest najważniejsze, ale chyba warto też zachować rozsądek. Nie jesteśmy przecież w USA, gdzie ludzie są gotowi iść do sądu, gdy z powodu źle skalibrowanego czujnika parkowania uszkodzą swój samochód! Na przykładzie 20 nowych aut sprawdzamy więc, ile prawdy mówią fabrycznie montowane czujniki parkowania. Im więcej miejsca marnuje dany system, tym potencjalnie dłużej będzie trwał manewr i tym dłużej na zajęcie czy też zwolnienie danego miejsca będą musieli zaczekać inni uczestnicy ruchu. Mierzymy też głośność brzęczyka, bo w niektórych modelach potrafi on być wręcz wybitnie natarczywy.

A jeśli dany pojazd ma kamerę cofania? Przecież w takim wypadku mogę wyłączyć czujniki! Nie do końca – z reguły oba systemy są z sobą sprzężone.

Zobacz, ile miejsca marnuje twoje auto!

Foto: Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (29)

No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
To jakiś idiotyzm z tym marnowaniem miejsca. Czujniki pomagają i to jest oczywista oczywistość.
Wiadomo z dokładnością powiedzmy do 5-10 cm w jakiej odległości mamy sąsiadujący samochód.
Najbardziej rozśmiesza zmarnowane 31 cm. Życzę powodzenia autorowi artykułu jak będzie parkował auto o długości 4,5 m w przestrzeni 4,8 m (nawet 5,0 m) między samochodami - chciałbym to zobaczyć :-)
16 mar 10:53 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
Wszystko zależy do prędkości, jak się jedzie szybciej to zanim zdąży się zareagować to przejedzie się jeszcze kilkanaście lub kilkadziesiąt cm. Bez czujników niejeden niedoświadczony kierowca zmarnował by dużo więcej miejsca niż z nimi. Kto jeździ z czujnikami to wie ze więcej pożytku przynoszą niż szkody. Ja wiem że nawet jak "piszczy" to mogę jeszcze parę cm podjechać
16 mar 07:26 | ocena: 86%
Liczba głosów:28
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zenek1 Użytkownik anonimowy
~zenek1 :
No photo ~zenek1 Użytkownik anonimowy
Konia z rzędem jak ktoś wyjedzie spomiędzy samochodów przy zostawionym przez mercedesa 57cm miejsca. (Dodałem centymetr żeby nie piszczalo)
Ja może wyjadę, ale obstawiam, że może 1% tych co widzę na parkingach da radę, albo mniej.
16 mar 09:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oszykany Użytkownik anonimowy
~oszykany :
No photo ~oszykany Użytkownik anonimowy
A co, mam podjechać komuś pod zderzak? A jak on wyjedzie? Albo jak ja wyjadę? Przypomnijmy, ż audi nie będzie miało takiego promienia skręty jak większość mercedesów, a to wynika z budowy samochodu. Miejsca zostawiam tyle żeby móc wyjechać.
16 mar 07:41 | ocena: 96%
Liczba głosów:28
96%
4%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~B Użytkownik anonimowy
~B :
No photo ~B Użytkownik anonimowy
W skodzie jest wizualizacja pokazująca odległość od przeszkody. Przy sygnale ciągłym są jeszcze 2 poziomy Dopiero jak sie zapali ten najbliżej zderzaka to oznacza że auto jest około 10-15 cm od przeszkody. Nie rozumię też co oznacza w artykule marnowanie miejsca... 10-15 cm to jest odległość na jaką wystaje hak holowniczy, którego bardzo często czujniki nie wygrywają.
16 mar 10:51 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Poza odległością warto by napisać jak szybko zaczynają pikać. W moim Seacie raz najechałem na słupek zanim zaczął się sygnał ostrzegawczy. Generalnie parkując jadę około 5km/h. Szybciej tylko jak znam na pamięć geometrię parkingu.
15 mar 08:13 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
~plusik36 :
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
Pytanie podstawowe jak ma się zmarnowane miejsce do możliwości wyjechania pojazdu zastawionego z tyłu i przodu? Nie każdy pojazd to wózek widłowy którego obrót można wykonać w miejscu a tym samym nie musi zbytnio mieć zabezpieczonych luzów. Polska to nie Francja gdzie uderzenie w zderzak nie wywołuje żadnej reakcji zarówno właścicieli jak i policji. Polska to poczucie wielkiej szkody gdy ktoś dotknie samochodu i zostawi rysę której wielkość jest proporcjonalna do takich gdy jadąc lasem mogą zostawić gałęzie krzaków. Widziałem już pokazywane interwencje w programie Drogówka gdy poszkodowany dosłownie szukał rysy i z wielkim triumfem pokazywał miejsce gdzie otarty był tylko kurz.. Oczywiście policjant tez był szczęśliwy bo mógł walnąć 6 punktów i parę setek mandatu za kolizję która opierała się tylko na kontakcie. Ale jest jeszcze drugi aspekt tej sytuacji. taki roszczeniowiec oczywiście zgłasza szkodę do ubezpieczyciela. Ten uruchamia procedurę likwidacji. Efekt jest taki rzeczoznawca nie stwierdza szkody lub zaleca polerowanie elementu usługa warta 100 zł Sprawca dostaje na konto szkodę i utratę zniżek a ubezpieczyciel wykazuje w zestawieniu że musiał likwidować szkody w takiej ilości i za wielka kasę . Co poniekąd zgadza się gdyż likwidator nie robi za darmo a on jest trybikiem machiny ubezpieczeniowej. Oczywiście efekt mamy od roku . Wzrost stawek ubezpieczeniowych nawet o 100 %. Więc wracając do tematu wolę 20 cm za duży luz niż być sprawcą mikrorysy kończącej się w żądaniu likwidacji szkody przez ubezpieczyciela.
16 mar 13:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca :
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
hehehe...
Czy wypisujący te bzdury zadal sobie chociaż troszkę trudu żeby pomyslec nad tym co napisał?
Jakie zmarnowane miejsce bral pod uwagę? Czy tylko wolna przestrzen przed i za samochodem czy niepotrzebna wolna przestrzen?
W X-Trali (tym jezdze) nie można zostawić zbyt mało miejsca z tylu bo najzwyczajniej w swiecie nie otworzysz klapy bagażnika dy za toba stoi jakies "większe" auto -np. drugi X-Trail itp. Z kolei z przodu gdy się "przytulisz zbytnio to ten przed Toba może nie otworzyć swojej klapy bagażnika i jest ryzyko, ze Ci uszkodzi zderzak przy probie jego otwierania
Wszystko z tzw. glowa trzeba robic, nawet parkować.
16 mar 09:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lristofer Użytkownik anonimowy
~Lristofer :
No photo ~Lristofer Użytkownik anonimowy
Witam. Ja nie wiem, czy tak 100% wierzyć czujnikom prakowania zwłaszcza w polaczeniu z automatycznym parkowaniem. Znajomej Opelek znalazl miejsce do parkowania, skręcił kierownica maksymalnie w lewo i juz nie wyprostował, nie zahamował i wjechał w inny samochód :-) prawda jest, ze ona nie zapobiegła temu ale autko troszeczkę sie do tego przyczyniło. :-) Jak wybiegliśmy z pracy to czujniki piszczały a kierownica uparcie nie dala sie nadal odkręcić...
14 mar 19:34 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Drty Użytkownik anonimowy
~Drty :
No photo ~Drty Użytkownik anonimowy
Wolę mieć pół metra zmarnowanego niż przypieprzyć w inne auto bo zabraklo parę centymetrów. To raczej auta z końca tabeli powinno się promować w tej konkurencji
14 mar 21:18 | ocena: 69%
Liczba głosów:39
69%
31%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej